Heuristiikkojen käyttö hyvien toteutuksien löytämiseksi peleistä
Tutkimuksen tavoitteena oli soveltaa peliarviointimenetelmiä hyvin to- teutettujen elementtien löytämiseksi peleistä. Menetelmäksi valittiin heuristinen ar- viointi. Esimerkkipeliksi valittiin Dota 2. Esimerkkipelin arviointiin ei löytynyt so- pivaa heuristiikkakokoelmaa. Tämän takia muodostettiin u...
Päätekijä: | |
---|---|
Muut tekijät: | , , , , , |
Aineistotyyppi: | Kandityö |
Kieli: | fin |
Julkaistu: |
2013
|
Aiheet: | |
Linkit: | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/46359 |
Yhteenveto: | Tutkimuksen tavoitteena oli soveltaa peliarviointimenetelmiä hyvin to-
teutettujen elementtien löytämiseksi peleistä. Menetelmäksi valittiin heuristinen ar-
viointi. Esimerkkipeliksi valittiin Dota 2. Esimerkkipelin arviointiin ei löytynyt so-
pivaa heuristiikkakokoelmaa. Tämän takia muodostettiin uusi kokoelma poimien
heuristiikkoja kolmesta eri peliheuristiikkakokoelmasta. Tuloksina löydettiin useita
hyviä toteutuksia Dota 2:sta.
The goal of this research was to apply game evaluation methods to find
effective elements from games to inspire and help design. Applied method was heu-
ristic evaluation. Dota 2 was selected as an example game. No suitable collections for
evaluating the example game was found. To execute the evaluation, a new collection
of heuristics was created by combining three different game heuristic collections. As
a result, various effective elements were found.
|
---|