Tietotekniikan mahdollisuudet oppimisen edistäjänä

Oppiminen ja itsensä kehittäminen on ihmiselle tärkeää. Koulu on suuri osa ihmisen kasvuprosessia ja sen kehittäminen on olennaista oppimisen kannalta. Videopelit ovat kiehtova oppimisympäristö ja tämä kanditaatintutkielma pyrkii osoittamaan, että (i) tietokonepelit opettavat hyvin, (ii) nykyiset op...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Haljoki, Luukas
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fin
Julkaistu: 2015
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/46234
Kuvaus
Yhteenveto:Oppiminen ja itsensä kehittäminen on ihmiselle tärkeää. Koulu on suuri osa ihmisen kasvuprosessia ja sen kehittäminen on olennaista oppimisen kannalta. Videopelit ovat kiehtova oppimisympäristö ja tämä kanditaatintutkielma pyrkii osoittamaan, että (i) tietokonepelit opettavat hyvin, (ii) nykyiset opetusmetodit ovat tehottomia ja (iii) tietotekniikka voidaan käyttää paljon tehokkaammin opetuksessa. Learning and self-development are important for humans. School is a big part of growth process and developing it is essential for learning. Computer games are intriguing learning environment and this bachelor’s thesis aims to show that: (i) computer games are great tools to learn from, (ii) current teaching methods are ineffective and (iii) information technology can be used much more efficiently in teaching.