Hakuperustainen proseduraalinen sisällöntuotanto tietokonepeleissä

Proseduraaliset sisällöntuotantomenetelmät ovat viime aikoina kasvattaneet suosiotaan akateemisessa tutkimuksessa, erityisesti hakuperustaiset optimointiongelmia ratkaisevat menetelmät. Peliteollisuudessa näistä menetelmistä voi olla suurta hyötyä etenkin pienille yrityksille sekä yksittäisille ohje...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Keränen, Elina
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fin
Julkaistu: 2015
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/46153
_version_ 1826225797746130944
author Keränen, Elina
author2 Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Keränen, Elina Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Keränen, Elina Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Keränen, Elina
datasource_str_mv jyx
description Proseduraaliset sisällöntuotantomenetelmät ovat viime aikoina kasvattaneet suosiotaan akateemisessa tutkimuksessa, erityisesti hakuperustaiset optimointiongelmia ratkaisevat menetelmät. Peliteollisuudessa näistä menetelmistä voi olla suurta hyötyä etenkin pienille yrityksille sekä yksittäisille ohjelmoijille, joilla ei ole resursseja tuottaa paljon sisältöä manuaalisesti. Aihetta käsittelevillä tutkimuksilla on tärkeä merkitys menetelmien kehittämisessä riittävän toimiviksi, että niitä voitaisiin käyttää pelituotannossa. Procedural content generation has recently been a surge in academic research. Especially search-based approaches have seen a rise in popularity. For the game industry these methods can be useful, especially for small businesses and individual programmers, who do not have the resources to produce a lot of content manually. Studies on this theme play an important role in the developing methods to work adequately, so that they could be used for game production.
first_indexed 2015-06-02T20:05:40Z
format Kandityö
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "M\u00f6nk\u00f6l\u00e4, Sanna", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Ker\u00e4nen, Elina", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2015-06-02T06:19:40Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2015-06-02T06:19:40Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2015", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/46153", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Proseduraaliset sis\u00e4ll\u00f6ntuotantomenetelm\u00e4t ovat viime aikoina kasvattaneet suosiotaan akateemisessa tutkimuksessa, erityisesti hakuperustaiset optimointiongelmia ratkaisevat menetelm\u00e4t. Peliteollisuudessa n\u00e4ist\u00e4 menetelmist\u00e4 voi olla suurta hy\u00f6ty\u00e4 etenkin pienille yrityksille sek\u00e4 yksitt\u00e4isille ohjelmoijille, joilla ei ole resursseja tuottaa paljon sis\u00e4lt\u00f6\u00e4 manuaalisesti. Aihetta k\u00e4sittelevill\u00e4 tutkimuksilla on t\u00e4rke\u00e4 merkitys menetelmien kehitt\u00e4misess\u00e4 riitt\u00e4v\u00e4n toimiviksi, ett\u00e4 niit\u00e4 voitaisiin k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 pelituotannossa.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Procedural content generation has recently been a surge in academic research. Especially search-based approaches have seen a rise in popularity. For the game industry these methods can be useful, especially for small businesses and individual programmers, who do not have the resources to produce a lot of content manually. Studies on this theme play an important role in the developing methods to work adequately, so that they could be used for game production.", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted using Plone Publishing form by Elina Ker\u00e4nen (elmakera) on 2015-06-02 06:19:39.689692. Form: Kandidaatintutkielma -lomake (https://kirjasto.jyu.fi/julkaisut/julkaisulomakkeet/kandin-tutkielma-lomake). JyX data: [jyx_publishing-allowed (fi) =True]", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by jyx lomake-julkaisija (jyx-julkaisija.group@korppi.jyu.fi) on 2015-06-02T06:19:40Z\nNo. of bitstreams: 2\nURN:NBN:fi:jyu-201506022145.pdf: 215484 bytes, checksum: ce8cda8f77ef5f915795b5390ab29233 (MD5)\nlicense.html: 4813 bytes, checksum: fc173199f4cfd30a45edf3f1454beb18 (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2015-06-02T06:19:40Z (GMT). No. of bitstreams: 2\nURN:NBN:fi:jyu-201506022145.pdf: 215484 bytes, checksum: ce8cda8f77ef5f915795b5390ab29233 (MD5)\nlicense.html: 4813 bytes, checksum: fc173199f4cfd30a45edf3f1454beb18 (MD5)\n Previous issue date: 2015", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "26", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "pelit", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "proseduraalinen sis\u00e4ll\u00f6ntuotanto", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "evolutiiviset algoritmit", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "hakuperustainen sis\u00e4ll\u00f6ntuotanto", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Hakuperustainen proseduraalinen sis\u00e4ll\u00f6ntuotanto tietokonepeleiss\u00e4", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "bachelor thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201506022145", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.dcmitype", "value": "Text", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "dcmitype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Kandidaatintutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Bachelor's thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Informaatioteknologian tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Informaatioteknologia", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Tietotekniikka", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Mathematical Information Technology", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.updated", "value": "2015-06-02T06:19:40Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "updated", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "bachelorThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_46153
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:54:11Z
main_date 2015-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2015
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/0e9b61ac-aba6-48ef-90cd-3160fdeb56f8\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-201506022145.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2015
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Keränen, Elina Hakuperustainen proseduraalinen sisällöntuotanto tietokonepeleissä pelit proseduraalinen sisällöntuotanto evolutiiviset algoritmit hakuperustainen sisällöntuotanto Tietotekniikka Mathematical Information Technology
title Hakuperustainen proseduraalinen sisällöntuotanto tietokonepeleissä
title_full Hakuperustainen proseduraalinen sisällöntuotanto tietokonepeleissä
title_fullStr Hakuperustainen proseduraalinen sisällöntuotanto tietokonepeleissä Hakuperustainen proseduraalinen sisällöntuotanto tietokonepeleissä
title_full_unstemmed Hakuperustainen proseduraalinen sisällöntuotanto tietokonepeleissä Hakuperustainen proseduraalinen sisällöntuotanto tietokonepeleissä
title_short Hakuperustainen proseduraalinen sisällöntuotanto tietokonepeleissä
title_sort hakuperustainen proseduraalinen sisällöntuotanto tietokonepeleissä
title_txtP Hakuperustainen proseduraalinen sisällöntuotanto tietokonepeleissä
topic pelit proseduraalinen sisällöntuotanto evolutiiviset algoritmit hakuperustainen sisällöntuotanto Tietotekniikka Mathematical Information Technology
topic_facet Mathematical Information Technology Tietotekniikka evolutiiviset algoritmit hakuperustainen sisällöntuotanto pelit proseduraalinen sisällöntuotanto
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/46153 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201506022145
work_keys_str_mv AT keränenelina hakuperustainenproseduraalinensisällöntuotantotietokonepeleissä