B-SM jääkiekkoilijoiden koettu motivaatioilmasto, tavoiteorientaatio, koettu pätevyys ja intentio sekä niiden yhteydet pelaajien viihtymiseen lajissaan

TIIVISTELMÄ Taruvuori, T. & Parkkola, P. (2015). B-SM jääkiekkoilijoiden koettu motivaatioilmasto, tavoiteorientaatio, koettu pätevyys ja intentio sekä niiden yhteydet pelaajien viihtymiseen lajissaan. Liikuntapedagogiikan pro gradu – tutkielma, Jyväskylän Yliopisto, 54 s., 5 liitettä. Tut...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Taruvuori, Teemu, Parkkola, Petteri
Other Authors: Liikuntatieteellinen tiedekunta, Faculty of Sport and Health Sciences, Liikuntakasvatuksen laitos, Department of Sport Sciences, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2015
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/45930
_version_ 1828193111408377856
author Taruvuori, Teemu Parkkola, Petteri
author2 Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikuntakasvatuksen laitos Department of Sport Sciences University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Taruvuori, Teemu Parkkola, Petteri Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikuntakasvatuksen laitos Department of Sport Sciences University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Taruvuori, Teemu Parkkola, Petteri Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikuntakasvatuksen laitos Department of Sport Sciences University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Taruvuori, Teemu
datasource_str_mv jyx
description TIIVISTELMÄ Taruvuori, T. & Parkkola, P. (2015). B-SM jääkiekkoilijoiden koettu motivaatioilmasto, tavoiteorientaatio, koettu pätevyys ja intentio sekä niiden yhteydet pelaajien viihtymiseen lajissaan. Liikuntapedagogiikan pro gradu – tutkielma, Jyväskylän Yliopisto, 54 s., 5 liitettä. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, minkälainen on jääkiekon B-SM ikäluokan joukkueiden pelaajien kokema motivaatioilmasto, tavoiteorientaatio, intentio ja koettu pätevyys sekä niiden yhteys pelaajien viihtymiseen lajissaan. Tutkimuksen kohdejoukko oli jääkiekon B-SM sarjan Liigajoukkueorganisaatioiden joukkueet (N=12) ja pelaajat (N=265). . Pelaajat olivat iältään 14 – 17-vuotiaita ja pelaajat olivat pääosin vuonna 1996-syntyneitä (ka. 1996,5). Tutkimusaineisto kerättiin syksyllä 2013 ja tulosten keruu tapahtui kyselylomakkeella joukkueiden valmentajien organisoimana. Motivaatioilmaston mittarina käytettiin Soinin (2014) Motivational Climate in Physical Education Scale – mittaristoa (MCPES), jonka väittämät muokattiin sopimaan jääkiekkoharjoituksia kuvaavaan muotoon professori Jarmo Liukkosen kanssa. Ilmastomittariin sisällytettiin lisäksi viihtymistä mittaava Scanlanin (1993) Enjoyment in Sport – mittari, jonka Soini (2006) muokkasi suomenkieliseksi koululiikuntaan sopivaksi. Tavoiteorientaatiota mitattiin 12-kohdan A 2 x 2 Achievement Goals Questionnaire for Sport–mittaria; AGQ-S (Conroy, Elliot & Hofer 2003) jääkiekkoharjoituksiin mukautettuna versiona. Koettua fyysistä pätevyyttä mitattiin Ecclesin (1983) Beliefs and Expectancies on Success-mittarin muokatulla versiolla. Intention mittaria muokattiin perustuen Ajzenin (1991) teoriaan intentiosta: Theory of Planned Behavior. Mittareiden luotettavuutta tarkasteltiin faktorianalyysin, Cronbachin alfakertoimen ja Pearsonin tulomomenttikorrelaation avulla. Tuloksia analysoitiin Pearsonin tulomomenttikorrelaation avulla. Tässä tutkimuksessa nousi esiin se, että tehtäväsuuntautunut motivaatioilmasto tukee pelaajien viihtymistä harjoituksissa. Tuloksissa painottui eniten tehtäväsuuntautunut motivaatioilmasto ja vähiten autonomiaa tukeva ilmasto. Pelaajien viihtyminen oli melko korkealla tasolla. Voimakkaimmin ilmaston suhteen viihtymisen kanssa korreloi tehtäväsuuntautunut ilmasto. Motivaatioilmaston ja tavoiteorientaation ulottuvuuksien välillä voimakkaimmin keskenään korreloivat tehtäväsuuntautunut ilmasto ja tehtävälähentyminen. Tavoiteorientaation ja viihtymisen suhteen voimakkaimmin korreloi tehtävälähentyminen ja viihtyminen. Tuloksista ilmeni myös, että eniten intentioon eli pelaamisen jatkumiseen vaikuttivat yhden vuoden tähtäimellä koettu fyysinen pätevyys eli se, kuinka hyväksi pelaaja kokee itsensä jääkiekossa. Pelaajille tulisi tarjota enemmän autonomiaa eli mahdollisuuksia vaikuttaa harjoitusten sisältöön ja harjoitteluun, koska tämän on todettu lisäävän urheilijan viihtymistä. Pelaajan halutessa suoriutua itselleen parhaalla mahdollisella tavalla, hänen saadessa omalle taitotasolleen sopivia haasteita ja motivaatioilmaston tukiessa yksilön kehittymistä (tehtäväsuuntautuneisuus), pelaajan viihtyminen harjoituksissa paranee. Itsensä hyväksi pelaajaksi kokema henkilö jatkaa todennäköisemmin peliuraansa kuin heikommaksi itsensä kokema pelaaja. ABSTRACT Taruvuori, T. & Parkkola, P. (2015). Perceived Motivational Climate, goal orientation, perceived competence, intention and their relation to enjoyment among 14-17 year old Ice Hockey players in Finnish top junior level. Department of Sport Sciences, University of Jyväskylä, 54pp. and 5 appendices. The aim of the study was to find out and analyze how do 14-17 year old Ice Hockey players in Finnish top level perceive their motivational climate in their teams, goal orientation, competence, what are their intention to continue playing in the future and the relation of these to enjoyment in the sport. The participants of the study consisted from 14-17 year old Finnish top level Ice Hockey players (N=265) and their respective teams. Players were mainly born in 1996. The data was collected in spring 2013 using a questionnaire survey that consisted of 6 different indicators. Perceived Motivational Climate was analyzed with Soini’s (2014) Motivational Climate in Physical Education indicator (MCPES) that was transformed to fit for ice hockey practices. The same indicator was completed with an indicator of enjoyment created by Scanlan (1993) that Soini (2006) then translated to Finnish and to fit for Physical Education. Perceived goal orientation was measured with a 12-part A 2 X 2 Achievement Goals Questionnaire for Sport indicator (Conroy, Elliot & Hofer 2003); AGQ-S that was transformed to describe Ice Hockey practices. Perceived competence was analyzed by modifying the Beliefs and Expectancies on Success indicator (Eccles 1983) to ice hockey practice. Intention to continue playing was modified based on the Theory of Planned Behavior by Ajzen (1991). The indicator’s validity and reliability were tested by factoranalysis, Cronbach’s Alpha coefficient scale and. The results were analyzed using Pearson’s product-moment correlation coefficient. Results indicated that task-oriented motivational climate supports the enjoyment of players in practices. Task-oriented motivational climate had highest values in the data whereas the autonomy supporting climate had the lowest values. The level of enjoyment reported by the players was rather high. The strongest correlation describing the motivational climate with enjoyment was with task-oriented motivational climate. Task-goal orientation had highest correlation with enjoyment when examining the achievement goal orientation. The results revealed also that perceived competence was the biggest indicator on player’s intention to continue playing actively in the future. The coaches should offer more autonomy experiences to players by giving them a possibility to effect to the content of practices, because this is shown to increase the level of enjoyment among players. When the player wants to perform at his best, when he gets to perform tasks suitable to his skill level and when task-oriented motivational climate prevails in the practices, the players’ level of enjoyment is to increase. Player who perceives his competence to a good level will more probably continue playing in the future than a player with low perceived ability.
first_indexed 2023-03-22T09:57:46Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Rintala, Harri.", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Liukkonen, Jarmo.", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Taruvuori, Teemu", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Parkkola, Petteri", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2015-05-18T12:28:54Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2015-05-18T12:28:54Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2015", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.other", "value": "oai:jykdok.linneanet.fi:1473878", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/45930", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "TIIVISTELM\u00c4\r\n\r\nTaruvuori, T. & Parkkola, P. (2015). B-SM j\u00e4\u00e4kiekkoilijoiden koettu motivaatioilmasto, tavoiteorientaatio, koettu p\u00e4tevyys ja intentio sek\u00e4 niiden yhteydet pelaajien viihtymiseen lajissaan. Liikuntapedagogiikan pro gradu \u2013 tutkielma, Jyv\u00e4skyl\u00e4n Yliopisto, 54 s., 5 liitett\u00e4.\r\n\r\nTutkimuksen tarkoituksena oli selvitt\u00e4\u00e4, mink\u00e4lainen on j\u00e4\u00e4kiekon B-SM ik\u00e4luokan joukkueiden pelaajien kokema motivaatioilmasto, tavoiteorientaatio, intentio ja koettu p\u00e4tevyys sek\u00e4 niiden yhteys pelaajien viihtymiseen lajissaan.\r\n\r\nTutkimuksen kohdejoukko oli j\u00e4\u00e4kiekon B-SM sarjan Liigajoukkueorganisaatioiden joukkueet (N=12) ja pelaajat (N=265). . Pelaajat olivat i\u00e4lt\u00e4\u00e4n 14 \u2013 17-vuotiaita ja pelaajat olivat p\u00e4\u00e4osin vuonna 1996-syntyneit\u00e4 (ka. 1996,5). Tutkimusaineisto ker\u00e4ttiin syksyll\u00e4 2013 ja tulosten keruu tapahtui kyselylomakkeella joukkueiden valmentajien organisoimana. Motivaatioilmaston mittarina k\u00e4ytettiin Soinin (2014) Motivational Climate in Physical Education Scale \u2013 mittaristoa (MCPES), jonka v\u00e4itt\u00e4m\u00e4t muokattiin sopimaan j\u00e4\u00e4kiekkoharjoituksia kuvaavaan muotoon professori Jarmo Liukkosen kanssa. Ilmastomittariin sis\u00e4llytettiin lis\u00e4ksi viihtymist\u00e4 mittaava Scanlanin (1993) Enjoyment in Sport \u2013 mittari, jonka Soini (2006) muokkasi suomenkieliseksi koululiikuntaan sopivaksi. Tavoiteorientaatiota mitattiin 12-kohdan A 2 x 2 Achievement Goals Questionnaire for Sport\u2013mittaria; AGQ-S (Conroy, Elliot & Hofer 2003) j\u00e4\u00e4kiekkoharjoituksiin mukautettuna versiona. Koettua fyysist\u00e4 p\u00e4tevyytt\u00e4 mitattiin Ecclesin (1983) Beliefs and Expectancies on Success-mittarin muokatulla versiolla. Intention mittaria muokattiin perustuen Ajzenin (1991) teoriaan intentiosta: Theory of Planned Behavior. Mittareiden luotettavuutta tarkasteltiin faktorianalyysin, Cronbachin alfakertoimen ja Pearsonin tulomomenttikorrelaation avulla. Tuloksia analysoitiin Pearsonin tulomomenttikorrelaation avulla. \r\n\r\nT\u00e4ss\u00e4 tutkimuksessa nousi esiin se, ett\u00e4 teht\u00e4v\u00e4suuntautunut motivaatioilmasto tukee pelaajien viihtymist\u00e4 harjoituksissa. Tuloksissa painottui eniten teht\u00e4v\u00e4suuntautunut motivaatioilmasto ja v\u00e4hiten autonomiaa tukeva ilmasto. Pelaajien viihtyminen oli melko korkealla tasolla. Voimakkaimmin ilmaston suhteen viihtymisen kanssa korreloi teht\u00e4v\u00e4suuntautunut ilmasto. Motivaatioilmaston ja tavoiteorientaation ulottuvuuksien v\u00e4lill\u00e4 voimakkaimmin kesken\u00e4\u00e4n korreloivat teht\u00e4v\u00e4suuntautunut ilmasto ja teht\u00e4v\u00e4l\u00e4hentyminen. Tavoiteorientaation ja viihtymisen suhteen voimakkaimmin korreloi teht\u00e4v\u00e4l\u00e4hentyminen ja viihtyminen. Tuloksista ilmeni my\u00f6s, ett\u00e4 eniten intentioon eli pelaamisen jatkumiseen vaikuttivat yhden vuoden t\u00e4ht\u00e4imell\u00e4 koettu fyysinen p\u00e4tevyys eli se, kuinka hyv\u00e4ksi pelaaja kokee itsens\u00e4 j\u00e4\u00e4kiekossa. \r\n\r\nPelaajille tulisi tarjota enemm\u00e4n autonomiaa eli mahdollisuuksia vaikuttaa harjoitusten sis\u00e4lt\u00f6\u00f6n ja harjoitteluun, koska t\u00e4m\u00e4n on todettu lis\u00e4\u00e4v\u00e4n urheilijan viihtymist\u00e4. Pelaajan halutessa suoriutua itselleen parhaalla mahdollisella tavalla, h\u00e4nen saadessa omalle taitotasolleen sopivia haasteita ja motivaatioilmaston tukiessa yksil\u00f6n kehittymist\u00e4 (teht\u00e4v\u00e4suuntautuneisuus), pelaajan viihtyminen harjoituksissa paranee. Itsens\u00e4 hyv\u00e4ksi pelaajaksi kokema henkil\u00f6 jatkaa todenn\u00e4k\u00f6isemmin peliuraansa kuin heikommaksi itsens\u00e4 kokema pelaaja.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "ABSTRACT\r\n\r\nTaruvuori, T. & Parkkola, P. (2015). Perceived Motivational Climate, goal orientation, perceived competence, intention and their relation to enjoyment among 14-17 year old Ice Hockey players in Finnish top junior level. Department of Sport Sciences, University of Jyv\u00e4skyl\u00e4, 54pp. and 5 appendices.\r\n\r\nThe aim of the study was to find out and analyze how do 14-17 year old Ice Hockey players in Finnish top level perceive their motivational climate in their teams, goal orientation, competence, what are their intention to continue playing in the future and the relation of these to enjoyment in the sport.\r\n\r\n The participants of the study consisted from 14-17 year old Finnish top level Ice Hockey players (N=265) and their respective teams. Players were mainly born in 1996. The data was collected in spring 2013 using a questionnaire survey that consisted of 6 different indicators. Perceived Motivational Climate was analyzed with Soini\u2019s (2014) Motivational Climate in Physical Education indicator (MCPES) that was transformed to fit for ice hockey practices. The same indicator was completed with an indicator of enjoyment created by Scanlan (1993) that Soini (2006) then translated to Finnish and to fit for Physical Education. Perceived goal orientation was measured with a 12-part A 2 X 2 Achievement Goals Questionnaire for Sport indicator (Conroy, Elliot & Hofer 2003); AGQ-S that was transformed to describe Ice Hockey practices. Perceived competence was analyzed by modifying the Beliefs and Expectancies on Success indicator (Eccles 1983) to ice hockey practice. Intention to continue playing was modified based on the Theory of Planned Behavior by Ajzen (1991). The indicator\u2019s validity and reliability were tested by factoranalysis, Cronbach\u2019s Alpha coefficient scale and. The results were analyzed using Pearson\u2019s product-moment correlation coefficient.\r\n\r\nResults indicated that task-oriented motivational climate supports the enjoyment of players in practices. Task-oriented motivational climate had highest values in the data whereas the autonomy supporting climate had the lowest values. The level of enjoyment reported by the players was rather high. The strongest correlation describing the motivational climate with enjoyment was with task-oriented motivational climate. Task-goal orientation had highest correlation with enjoyment when examining the achievement goal orientation. The results revealed also that perceived competence was the biggest indicator on player\u2019s intention to continue playing actively in the future. \r\n\r\nThe coaches should offer more autonomy experiences to players by giving them a possibility to effect to the content of practices, because this is shown to increase the level of enjoyment among players. When the player wants to perform at his best, when he gets to perform tasks suitable to his skill level and when task-oriented motivational climate prevails in the practices, the players\u2019 level of enjoyment is to increase. Player who perceives his competence to a good level will more probably continue playing in the future than a player with low perceived ability.", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted using Plone Publishing form by Teemu Taruvuori (teertaru) on 2015-05-18 12:28:53.837851. Form: Pro gradu -lomake (https://kirjasto.jyu.fi/julkaisut/julkaisulomakkeet/pro-gradu-lomake). JyX data: [jyx_publishing-allowed (fi) =True]", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by jyx lomake-julkaisija (jyx-julkaisija@noreply.fi) on 2015-05-18T12:28:54Z\r\nNo. of bitstreams: 2\r\nURN:NBN:fi:jyu-201505181884.pdf: 434512 bytes, checksum: ca408b51093d14141923e0844e6cc733 (MD5)\r\nlicense.html: 5234 bytes, checksum: 8b2ce8d36a3e4474f589ca0ccc25940c (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2015-05-18T12:28:54Z (GMT). No. of bitstreams: 2\r\nURN:NBN:fi:jyu-201505181884.pdf: 434512 bytes, checksum: ca408b51093d14141923e0844e6cc733 (MD5)\r\nlicense.html: 5234 bytes, checksum: 8b2ce8d36a3e4474f589ca0ccc25940c (MD5)\r\n Previous issue date: 2015", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "1 verkkoaineisto (75 sivua)", "language": null, "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "motivaatioilmasto", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "tavoiteorientaatio", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "koettu p\u00e4tevyys", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "intentio", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "viihtyminen", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "B-SM j\u00e4\u00e4kiekkoilijoiden koettu motivaatioilmasto, tavoiteorientaatio, koettu p\u00e4tevyys ja intentio sek\u00e4 niiden yhteydet pelaajien viihtymiseen lajissaan", "language": null, "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201505181884", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Liikuntatieteellinen tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Sport and Health Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Liikuntakasvatuksen laitos", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Department of Sport Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Liikuntapedagogiikka", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Physical Education Teacher Education", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.updated", "value": "2015-05-18T12:28:54Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "updated", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "502", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "motivaatioilmasto", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "tavoiteorientaatio", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "intentio", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "viihtyvyys", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "j\u00e4\u00e4kiekkoilijat", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "j\u00e4\u00e4kiekko", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_45930
language fin
last_indexed 2025-03-31T20:01:19Z
main_date 2015-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2015
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/bb48233b-6a9c-4354-89de-899992ebdc03\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-201505181884.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2015
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Taruvuori, Teemu Parkkola, Petteri B-SM jääkiekkoilijoiden koettu motivaatioilmasto, tavoiteorientaatio, koettu pätevyys ja intentio sekä niiden yhteydet pelaajien viihtymiseen lajissaan motivaatioilmasto tavoiteorientaatio koettu pätevyys intentio viihtyminen Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education 502 viihtyvyys jääkiekkoilijat jääkiekko
title B-SM jääkiekkoilijoiden koettu motivaatioilmasto, tavoiteorientaatio, koettu pätevyys ja intentio sekä niiden yhteydet pelaajien viihtymiseen lajissaan
title_full B-SM jääkiekkoilijoiden koettu motivaatioilmasto, tavoiteorientaatio, koettu pätevyys ja intentio sekä niiden yhteydet pelaajien viihtymiseen lajissaan
title_fullStr B-SM jääkiekkoilijoiden koettu motivaatioilmasto, tavoiteorientaatio, koettu pätevyys ja intentio sekä niiden yhteydet pelaajien viihtymiseen lajissaan B-SM jääkiekkoilijoiden koettu motivaatioilmasto, tavoiteorientaatio, koettu pätevyys ja intentio sekä niiden yhteydet pelaajien viihtymiseen lajissaan
title_full_unstemmed B-SM jääkiekkoilijoiden koettu motivaatioilmasto, tavoiteorientaatio, koettu pätevyys ja intentio sekä niiden yhteydet pelaajien viihtymiseen lajissaan B-SM jääkiekkoilijoiden koettu motivaatioilmasto, tavoiteorientaatio, koettu pätevyys ja intentio sekä niiden yhteydet pelaajien viihtymiseen lajissaan
title_short B-SM jääkiekkoilijoiden koettu motivaatioilmasto, tavoiteorientaatio, koettu pätevyys ja intentio sekä niiden yhteydet pelaajien viihtymiseen lajissaan
title_sort b sm jääkiekkoilijoiden koettu motivaatioilmasto tavoiteorientaatio koettu pätevyys ja intentio sekä niiden yhteydet pelaajien viihtymiseen lajissaan
title_txtP B-SM jääkiekkoilijoiden koettu motivaatioilmasto, tavoiteorientaatio, koettu pätevyys ja intentio sekä niiden yhteydet pelaajien viihtymiseen lajissaan
topic motivaatioilmasto tavoiteorientaatio koettu pätevyys intentio viihtyminen Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education 502 viihtyvyys jääkiekkoilijat jääkiekko
topic_facet 502 Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education intentio jääkiekko jääkiekkoilijat koettu pätevyys motivaatioilmasto tavoiteorientaatio viihtyminen viihtyvyys
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/45930 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201505181884
work_keys_str_mv AT taruvuoriteemu bsmjääkiekkoilijoidenkoettumotivaatioilmastotavoiteorientaatiokoettupätevyysjaint