"Siitä aineesta, josta pitivät kaikki. Vai pitivätkö?" karmeita koululiikuntakokemuksia City-lehden lukijoiden kynästä vuonna 2011

Vilma Mankonen (2014). ”Siitä aineesta, josta pitivät kaikki. Vai pitivätkö?” – Karmeita koululiikuntakokemuksia City-lehden lukijoiden kynästä vuonna 2011. Liikuntakasvatuksen laitos. Jyväskylän yliopisto. Liikuntakasvatuksen pro gradu -tutkielma. 81 sivua. Liitteet 3 sivua. Tutkielman tarkoituk...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Mankonen, Vilma
Other Authors: Liikuntatieteellinen tiedekunta, Faculty of Sport and Health Sciences, Liikuntakasvatuksen laitos, Department of Sport Sciences, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2014
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/45097
_version_ 1826225725710008320
author Mankonen, Vilma
author2 Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikuntakasvatuksen laitos Department of Sport Sciences University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Mankonen, Vilma Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikuntakasvatuksen laitos Department of Sport Sciences University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Mankonen, Vilma Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikuntakasvatuksen laitos Department of Sport Sciences University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Mankonen, Vilma
datasource_str_mv jyx
description Vilma Mankonen (2014). ”Siitä aineesta, josta pitivät kaikki. Vai pitivätkö?” – Karmeita koululiikuntakokemuksia City-lehden lukijoiden kynästä vuonna 2011. Liikuntakasvatuksen laitos. Jyväskylän yliopisto. Liikuntakasvatuksen pro gradu -tutkielma. 81 sivua. Liitteet 3 sivua. Tutkielman tarkoituksena oli selvittää, miten City-lehden lukijat kertovat kielteisistä koululiikuntakokemuksistaan. Samalla tarkoitus oli syventää ymmärrystä tekijöistä, joita kielteiseen koululiikuntakokemukseen liittyy. Tutkimusaineistona olivat City-lehden toimituksen lukijoiltaan internetlomakkeella vuonna 2011 keräämät kirjoitukset kielteisistä koululiikuntakokemuksista (N=36). Tekstiaineistoa kertyi yhteensä 8 sivua (Times New Roman 12, riviväli 1). Kirjoittajat olivat tekstejä kirjoittaessaan 16−39 -vuotiaita. Kirjoittajista naisia oli 21 ja miehiä 15. Tutkimuksessa käytetyt tutkimusmenetelmät olivat laadullisia. Tutkimus perustui sosiaalisen konstruktionismin ymmärrystapaan. Kantavana ajatuksena oli ymmärrys tutkittavasta ilmiöstä sosiaalisessa vuorovaikutuksessa rakentuneena, sekä tutkijan subjektiviteetin hyväksymisestä tutkimuksessa. Tutkimuksessa aineistoa analysoin laadullisella teoriasidonnaisella sisällönanalyysilla. Lähestymistapani aineiston analyysiin ja tulkintaan oli hermeneuttinen. Tutkittavaa ilmiötä lähestyin useasta teoreettisesta viitekehyksestä. Koululiikuntakokemusta käsittelevät teoriat olivat Foxin (1998) liikuntakokemusmalli sekä Carlsonin (1995) liikunnasta vieraantumisen malli (alienation-non-alienation model). Yksilön identiteetin teoreettinen viitekehys tutkimuksessa oli Eriksonin (1982) kehityspsykologinen teoria. Aineiston tekstejä analysoin Foxin (1998) liikuntakokemusmallia mukaillen neljässä teemassa: minä, vertaiset ja opettaja, tunteet sekä päätökset. Tutkimuksen aineiston perusteella kirjoittajan käsitys itsestään liikkujana väritti kuvausta koululiikunnasta. Huomionarvoista on, että kaikkien liikunnan kielteisesti kokeneiden kirjoittajien kuvaukset itsestään liikkujana eivät olleet pelkästään kielteisiä. Tutkimuksen aineistossa kielteisestä koululiikuntakokemuksesta kirjoitettaessa keskeisessä asemassa olivat liikuntatunnin ihmissuhteet. Opettajan sekä vertaisten kuvailu teksteissä oli runsasta ja moninaista. Erityisesti kiusatuksi tulemisen kokemukset sekä opettajan kyseenalainen vallankäyttö olivat kielteisiä kokemuksia aiheuttavia tekijöitä. Aineiston kirjoituksia leimasivat kielteiset tunneilmaisut. Kirjoittajien aineistossa kuvaamat ratkaisut johtivat usein liikunnan välttelyyn. Tulosten perusteella liikuntatuntien ihmissuhteiden ja vuorovaikutuksen toimivuuteen sekä myönteiseen tunneilmastoon olisi syytä kiinnittää erityistä huomiota. Opettajan vaikutusvalta pedagogisessa suhteessa tulisi tiedostaa, ja vallankäytössä käyttää erityistä herkkyyttä toimittaessa lasten ja nuorten parissa. Koululiikunnan kehollinen luonne tuo haasteita myönteisten kokemusten tarjoamiseen kaikille oppilaille. Opettajalla on tulosten perusteella kuitenkin mahdollisuuksia vaikuttaa oppilaiden liikkuja-identiteetin rakentumiseen. Tutkimuksen tuloksia voidaan hyödyntää liikunta oppiaineen kehittämisessä, sekä opettajakoulutuksessa. Avainsanat: kokemus, koululiikunta, sisällönanalyysi, sosiaalinen konstruktionismi Vilma Mankonen (2014). ”About the subject everyone was into. Or were they?” - Horrifying PE experiences by readers of City -magazine from 2011. Department of Physical Education. University of Jyväskylä. Master’s thesis in physical education. 81 pages. Attachments 3 pages. The purpose of the study was to examine how the readers of Finnish City -magazine describe their negative experiences in school physical education (PE). Secondly, the study aimed at deepening the understanding of the factors that are related to negative PE experiences. Data of the study consisted of texts (N=36) which the editors of the Finnish City -magazine collected from their readers via internet in 2011. The texts were in total 8 pages (Times New Roman 12, Line spacing 1). At the time writers (21 females, 15 males) were age from 16 to 39. The research methods used were qualitative. The study was based on an idea of social constructionism. The main idea was an understanding of the phenomenon researched as socially constructed. Admitting the subjectivity of researcher was an important principle. The data was analyzed by using the qualitative content analysis. The approach to the analysis was hermeneutic. Phenomenon researched was approached from different theoretic frameworks. Theories concerning experiences in physical education were Fox’s (1998) physical exercise experience model and Carlson’s (1995) alienation-non-alienation model. Theoretic framework concerning individual’s identity was Erikson’s (1982) developmental psychological theory. Analysis of the data was loosely based on Fox’s (1998) model. Four themes were constructed: myself, equals and the teacher, emotions and decisions. According to the data writers impression of him/herself affected to the description of PE experience. It was notable that in the texts everyone having negative PE experiences did not have thoroughly negative impressions of themselves. In the texts the relationships of PE lessons were central in description of the experience. The descriptions of equals and the teacher in the texts were rich and diverse. Especially descriptions of being bullied or tyrannized by the teacher were factors related to negative experiences. Texts in the data included mainly negative emotional expressions. Decisions of the writers often led to the avoidance of physical exercise. According the findings of the study interaction, relationships and positive emotional climate in PE lessons need special attention. There needs to be consciousness of the teacher’s strong influence in pedagogical relationship. Teacher should also act in a particularly sensitive way as working with children and young people. Since PE is a physical subject it is challenging to offer positive experiences to every student. According to the data teacher has possibilities to affect pupil’s identity in physical activity. The findings of the study can be exploited in developing PE as a subject and in the teacher education. Key words: content analysis, experience, physical education, social constructionism
first_indexed 2023-03-22T09:58:10Z
format Pro gradu
fullrecord [{"key": "dc.contributor.author", "value": "Mankonen, Vilma", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2015-01-15T13:50:43Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2015-01-15T13:50:43Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2014", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.other", "value": "oai:jykdok.linneanet.fi:1465284", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/45097", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Vilma Mankonen (2014). \u201dSiit\u00e4 aineesta, josta pitiv\u00e4t kaikki. Vai pitiv\u00e4tk\u00f6?\u201d \u2013 Karmeita koululiikuntakokemuksia City-lehden lukijoiden kyn\u00e4st\u00e4 vuonna 2011. Liikuntakasvatuksen laitos. Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto. Liikuntakasvatuksen pro gradu -tutkielma. 81 sivua. Liitteet 3 sivua.\r\n\r\nTutkielman tarkoituksena oli selvitt\u00e4\u00e4, miten City-lehden lukijat kertovat kielteisist\u00e4 koululiikuntakokemuksistaan. Samalla tarkoitus oli syvent\u00e4\u00e4 ymm\u00e4rryst\u00e4 tekij\u00f6ist\u00e4, joita kielteiseen koululiikuntakokemukseen liittyy. Tutkimusaineistona olivat City-lehden toimituksen lukijoiltaan internetlomakkeella vuonna 2011 ker\u00e4\u00e4m\u00e4t kirjoitukset kielteisist\u00e4 koululiikuntakokemuksista (N=36). Tekstiaineistoa kertyi yhteens\u00e4 8 sivua (Times New Roman 12, riviv\u00e4li 1). Kirjoittajat olivat tekstej\u00e4 kirjoittaessaan 16\u221239 -vuotiaita. Kirjoittajista naisia oli 21 ja miehi\u00e4 15. \r\n\r\nTutkimuksessa k\u00e4ytetyt tutkimusmenetelm\u00e4t olivat laadullisia. Tutkimus perustui sosiaalisen konstruktionismin ymm\u00e4rrystapaan. Kantavana ajatuksena oli ymm\u00e4rrys tutkittavasta ilmi\u00f6st\u00e4 sosiaalisessa vuorovaikutuksessa rakentuneena, sek\u00e4 tutkijan subjektiviteetin hyv\u00e4ksymisest\u00e4 tutkimuksessa. Tutkimuksessa aineistoa analysoin laadullisella teoriasidonnaisella sis\u00e4ll\u00f6nanalyysilla. L\u00e4hestymistapani aineiston analyysiin ja tulkintaan oli hermeneuttinen. Tutkittavaa ilmi\u00f6t\u00e4 l\u00e4hestyin useasta teoreettisesta viitekehyksest\u00e4. Koululiikuntakokemusta k\u00e4sittelev\u00e4t teoriat olivat Foxin (1998) liikuntakokemusmalli sek\u00e4 Carlsonin (1995) liikunnasta vieraantumisen malli (alienation-non-alienation model). Yksil\u00f6n identiteetin teoreettinen viitekehys tutkimuksessa oli Eriksonin (1982) kehityspsykologinen teoria. \r\n\r\nAineiston tekstej\u00e4 analysoin Foxin (1998) liikuntakokemusmallia mukaillen nelj\u00e4ss\u00e4 teemassa: min\u00e4, vertaiset ja opettaja, tunteet sek\u00e4 p\u00e4\u00e4t\u00f6kset. Tutkimuksen aineiston perusteella kirjoittajan k\u00e4sitys itsest\u00e4\u00e4n liikkujana v\u00e4ritti kuvausta koululiikunnasta. Huomionarvoista on, ett\u00e4 kaikkien liikunnan kielteisesti kokeneiden kirjoittajien kuvaukset itsest\u00e4\u00e4n liikkujana eiv\u00e4t olleet pelk\u00e4st\u00e4\u00e4n kielteisi\u00e4. Tutkimuksen aineistossa kielteisest\u00e4 koululiikuntakokemuksesta kirjoitettaessa keskeisess\u00e4 asemassa olivat liikuntatunnin ihmissuhteet. Opettajan sek\u00e4 vertaisten kuvailu teksteiss\u00e4 oli runsasta ja moninaista. Erityisesti kiusatuksi tulemisen kokemukset sek\u00e4 opettajan kyseenalainen vallank\u00e4ytt\u00f6 olivat kielteisi\u00e4 kokemuksia aiheuttavia tekij\u00f6it\u00e4. Aineiston kirjoituksia leimasivat kielteiset tunneilmaisut. Kirjoittajien aineistossa kuvaamat ratkaisut johtivat usein liikunnan v\u00e4lttelyyn. \r\n\r\nTulosten perusteella liikuntatuntien ihmissuhteiden ja vuorovaikutuksen toimivuuteen sek\u00e4 my\u00f6nteiseen tunneilmastoon olisi syyt\u00e4 kiinnitt\u00e4\u00e4 erityist\u00e4 huomiota. Opettajan vaikutusvalta pedagogisessa suhteessa tulisi tiedostaa, ja vallank\u00e4yt\u00f6ss\u00e4 k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 erityist\u00e4 herkkyytt\u00e4 toimittaessa lasten ja nuorten parissa. Koululiikunnan kehollinen luonne tuo haasteita my\u00f6nteisten kokemusten tarjoamiseen kaikille oppilaille. Opettajalla on tulosten perusteella kuitenkin mahdollisuuksia vaikuttaa oppilaiden liikkuja-identiteetin rakentumiseen. Tutkimuksen tuloksia voidaan hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 liikunta oppiaineen kehitt\u00e4misess\u00e4, sek\u00e4 opettajakoulutuksessa. \r\n\r\nAvainsanat: kokemus, koululiikunta, sis\u00e4ll\u00f6nanalyysi, sosiaalinen konstruktionismi", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Vilma Mankonen (2014). \u201dAbout the subject everyone was into. Or were they?\u201d - Horrifying PE experiences by readers of City -magazine from 2011. Department of Physical Education. University of Jyv\u00e4skyl\u00e4. Master\u2019s thesis in physical education. 81 pages. Attachments 3 pages. \r\n\r\nThe purpose of the study was to examine how the readers of Finnish City -magazine describe their negative experiences in school physical education (PE). Secondly, the study aimed at deepening the understanding of the factors that are related to negative PE experiences. Data of the study consisted of texts (N=36) which the editors of the Finnish City -magazine collected from their readers via internet in 2011. The texts were in total 8 pages (Times New Roman 12, Line spacing 1). At the time writers (21 females, 15 males) were age from 16 to 39. \r\n\r\nThe research methods used were qualitative. The study was based on an idea of social constructionism. The main idea was an understanding of the phenomenon researched as socially constructed. Admitting the subjectivity of researcher was an important principle. The data was analyzed by using the qualitative content analysis. The approach to the analysis was hermeneutic. Phenomenon researched was approached from different theoretic frameworks. Theories concerning experiences in physical education were Fox\u2019s (1998) physical exercise experience model and Carlson\u2019s (1995) alienation-non-alienation model. Theoretic framework concerning individual\u2019s identity was Erikson\u2019s (1982) developmental psychological theory. \r\n\r\nAnalysis of the data was loosely based on Fox\u2019s (1998) model. Four themes were constructed: myself, equals and the teacher, emotions and decisions. According to the data writers impression of him/herself affected to the description of PE experience. It was notable that in the texts everyone having negative PE experiences did not have thoroughly negative impressions of themselves. In the texts the relationships of PE lessons were central in description of the experience. The descriptions of equals and the teacher in the texts were rich and diverse. Especially descriptions of being bullied or tyrannized by the teacher were factors related to negative experiences. Texts in the data included mainly negative emotional expressions. Decisions of the writers often led to the avoidance of physical exercise. \r\n\r\nAccording the findings of the study interaction, relationships and positive emotional climate in PE lessons need special attention. There needs to be consciousness of the teacher\u2019s strong influence in pedagogical relationship. Teacher should also act in a particularly sensitive way as working with children and young people. Since PE is a physical subject it is challenging to offer positive experiences to every student. According to the data teacher has possibilities to affect pupil\u2019s identity in physical activity. The findings of the study can be exploited in developing PE as a subject and in the teacher education. \r\n\r\nKey words: content analysis, experience, physical education, social constructionism", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted using Plone Publishing form by Vilma Mankonen (vielmank) on 2015-01-15 13:50:43.097811. Form: Pro gradu -lomake (https://kirjasto.jyu.fi/julkaisut/julkaisulomakkeet/pro-gradu-lomake). JyX data: [jyx_publishing-allowed (fi) =True]", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by jyx lomake-julkaisija (jyx-julkaisija@noreply.fi) on 2015-01-15T13:50:43Z\r\nNo. of bitstreams: 2\r\nURN:NBN:fi:jyu-201501151115.pdf: 458881 bytes, checksum: 6e82c5a35015975578af50a5256a8d76 (MD5)\r\nlicense.html: 4896 bytes, checksum: bfc845404ce26b6d35fc777ce246584c (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2015-01-15T13:50:43Z (GMT). No. of bitstreams: 2\r\nURN:NBN:fi:jyu-201501151115.pdf: 458881 bytes, checksum: 6e82c5a35015975578af50a5256a8d76 (MD5)\r\nlicense.html: 4896 bytes, checksum: bfc845404ce26b6d35fc777ce246584c (MD5)\r\n Previous issue date: 2014", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "1 verkkoaineisto (81 sivua)", "language": null, "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "\"Siit\u00e4 aineesta, josta pitiv\u00e4t kaikki. Vai pitiv\u00e4tk\u00f6?\" : karmeita koululiikuntakokemuksia City-lehden lukijoiden kyn\u00e4st\u00e4 vuonna 2011", "language": null, "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.title.alternative", "value": "Karmeita koululiikuntakokemuksia City-lehden lukijoiden kyn\u00e4st\u00e4 vuonna 2011", "language": null, "element": "title", "qualifier": "alternative", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201501151115", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Liikuntatieteellinen tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Sport and Health Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Liikuntakasvatuksen laitos", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Department of Sport Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Liikuntapedagogiikka", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Physical Education Teacher Education", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.updated", "value": "2015-01-15T13:50:44Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "updated", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "restrictedAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "502", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "koululiikunta", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "kokemukset", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "sosiaalinen konstruktivismi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "identiteetti", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "sosiaaliset suhteet", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accessrights", "value": "Tekij\u00e4 ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopiston kirjaston <a href=\"https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat\">arkistoty\u00f6asemalta</a>.", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accessrights", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accessrights", "value": "<br><br>The author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival <a href=\"https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities\">workstation</a> at Jyv\u00e4skyl\u00e4 University Library reserved for the use of archival materials.", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": "accessrights", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_45097
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:54:50Z
main_date 2014-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2014
publishDate 2014
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Mankonen, Vilma "Siitä aineesta, josta pitivät kaikki. Vai pitivätkö?" : karmeita koululiikuntakokemuksia City-lehden lukijoiden kynästä vuonna 2011 Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education 502 koululiikunta kokemukset sosiaalinen konstruktivismi identiteetti sosiaaliset suhteet
title "Siitä aineesta, josta pitivät kaikki. Vai pitivätkö?" : karmeita koululiikuntakokemuksia City-lehden lukijoiden kynästä vuonna 2011
title_alt Karmeita koululiikuntakokemuksia City-lehden lukijoiden kynästä vuonna 2011
title_full "Siitä aineesta, josta pitivät kaikki. Vai pitivätkö?" : karmeita koululiikuntakokemuksia City-lehden lukijoiden kynästä vuonna 2011
title_fullStr "Siitä aineesta, josta pitivät kaikki. Vai pitivätkö?" : karmeita koululiikuntakokemuksia City-lehden lukijoiden kynästä vuonna 2011 "Siitä aineesta, josta pitivät kaikki. Vai pitivätkö?" : karmeita koululiikuntakokemuksia City-lehden lukijoiden kynästä vuonna 2011
title_full_unstemmed "Siitä aineesta, josta pitivät kaikki. Vai pitivätkö?" : karmeita koululiikuntakokemuksia City-lehden lukijoiden kynästä vuonna 2011 "Siitä aineesta, josta pitivät kaikki. Vai pitivätkö?" : karmeita koululiikuntakokemuksia City-lehden lukijoiden kynästä vuonna 2011
title_short "Siitä aineesta, josta pitivät kaikki. Vai pitivätkö?"
title_sort siitä aineesta josta pitivät kaikki vai pitivätkö karmeita koululiikuntakokemuksia city lehden lukijoiden kynästä vuonna 2011
title_sub karmeita koululiikuntakokemuksia City-lehden lukijoiden kynästä vuonna 2011
title_txtP "Siitä aineesta, josta pitivät kaikki. Vai pitivätkö?" : karmeita koululiikuntakokemuksia City-lehden lukijoiden kynästä vuonna 2011
topic Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education 502 koululiikunta kokemukset sosiaalinen konstruktivismi identiteetti sosiaaliset suhteet
topic_facet 502 Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education identiteetti kokemukset koululiikunta sosiaalinen konstruktivismi sosiaaliset suhteet
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/45097 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201501151115
work_keys_str_mv AT mankonenvilma siitäaineestajostapitivätkaikkivaipitivätkökarmeitakoululiikuntakokemuksiacitylehd