Lasten ja nuorten liikuntaa Lumijoella ja Jyväskylässä omaehtoiseen liikuntaan kannustavat tekijät 5., 7. ja 9. luokkalaisilla

TIIVISTELMÄ Henri Karjula (2014). Lasten ja nuorten liikuntaa Lumijoella ja Jyväskylässä. Omaehtoiseen liikuntaan kannustavat tekijät 5., 7. ja 9. luokkalaisilla. Liikuntakasvatuksen laitos, Jyväskylän yliopisto. Liikuntapedagogiikan pro gradu –tutkielma, 67 s., 2 liitettä. Tutkielman tarkoitu...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Karjula, Henri
Other Authors: Liikuntatieteellinen tiedekunta, Faculty of Sport and Health Sciences, Liikuntakasvatuksen laitos, Department of Sport Sciences, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2014
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/44686
_version_ 1828193120273039360
author Karjula, Henri
author2 Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikuntakasvatuksen laitos Department of Sport Sciences University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Karjula, Henri Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikuntakasvatuksen laitos Department of Sport Sciences University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Karjula, Henri Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikuntakasvatuksen laitos Department of Sport Sciences University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Karjula, Henri
datasource_str_mv jyx
description TIIVISTELMÄ Henri Karjula (2014). Lasten ja nuorten liikuntaa Lumijoella ja Jyväskylässä. Omaehtoiseen liikuntaan kannustavat tekijät 5., 7. ja 9. luokkalaisilla. Liikuntakasvatuksen laitos, Jyväskylän yliopisto. Liikuntapedagogiikan pro gradu –tutkielma, 67 s., 2 liitettä. Tutkielman tarkoituksena oli selvittää, mitkä tekijät ovat motivoimassa kouluikäistä lasta ja nuorta harrastamaan omaehtoista liikuntaa. Tavoitteena oli selittää ja ymmärtää lasten ja nuor-ten liikuntamotiiveja ja omaehtoiseen liikuntaan vaikuttavia tekijöitä. Tämän lisäksi tutkin millainen rooli omaehtoisella liikunnalla on ja missä muodoissa se ilmenee Jyväskylän Huh-tasuon kaupunkilähiössä sekä maaseutumaisessa Lumijoen kunnassa asuvilla lapsilla ja nuorilla. Tutkimuksen perusjoukkona olivat Jyväskylän Huhtasuon kaupunkilähiön ja maaseutumaisen Lumijoen kunnan alueella asuvat 5., 7. ja 9. luokan oppilaat. Yhteensä kyselyyn osallistui 200 oppilasta. Aineiston kerääminen suoritettiin marraskuussa 2013. Tutkimus toteutettiin kvanti-tatiivisena, informoituna kyselynä, joka tarkoittaa, että tiedonkeruumenetelmänä käyteltiin kyselylomaketta ja aineisto analysointiin tilastollisesti SPSS-ohjelman avulla. Mittareiden sisäistä luotettavuutta tarkasteltiin summamuuttujien Cronbachin alfakertoimella. Huomioon otettavia taustatekijöitä olivat oppilaiden sukupuoli, luokka-aste ja paikkakunta. Muuttujien analysoitiin käytettiin ristiintaulukointia ja χ2-testiä. Aineisto tiivistettiin pääkomponenttiana-lyysiä käyttäen. Suomalaisten suositusten mukaan kouluikäisten tulisi liikkua 1–2 tuntia päivässä. Tulosten mukaan vajaa 20 prosenttia tutkittavista harrasti liikuntaa terveytensä kannalta riittävästi, vä-hintään tunnin päivässä. Lähes kaikki lapset ja nuoret harrastivat liikuntaa vähintään kerran viikossa. Poikien fyysinen kokonaisaktiivisuus sekä omaehtoinen liikunnan harrastaminen olivat kokonaisuudessaan hieman korkeammalla tasolla kuin tytöillä. Kaupungissa asuvien kokonaisaktiivisuus oli hieman maalla asuvia korkeampi. Sen sijaan omaehtoinen liikunta maalla asuvien keskuudessa oli huomattavasti yleisempää kuin Jyväskylässä. Tutkimus osoitti, että lasten ja nuorten suhtautuminen omaehtoiseen liikuntaan oli pääosin positiivista riippumatta siitä, kuinka paljon he harrastivat liikuntaa. Motivaatiotekijöitä tarkas-tellessa liikunnan mukana tuoma virkistys ja nautinto -faktori osoittautui merkittävimmäksi motivaatiotekijäksi. Yksittäisistä motivaatioväittämistä terveys, kehittyminen ja liikunnan hauskuus nousivat merkittävimmiksi liikuntamotiiveiksi. Nämä motiivit olivat tärkeitä kaikille tutkittaville. Kavereiden merkitys ja aikuisten asenteet menettivät iän mukana merkitystä. Fyysisesti passiivinen elämäntyyli on luomassa uusia haasteita lasten ja nuorten hyvinvoinnille. Fyysisen aktiivisuuden edistämiseksi tarvitaan toimenpiteitä niin kouluissa, kotona kuin muulloin vapaa-ajalla. Avainsanat: liikunta-aktiivisuus, liikuntaharrastus, omaehtoinen liikunta, liikuntamotivaatio ABSTRACT Henri Karjula (2014). Children’s and youths’ sport in Lumijoki and Jyväskylä. The encourag-ing factors for 5th, 7th and 9th grade students’ recreational sport. Department of Physical Education, University of Jyväskylä, Master’s thesis. 67 pp. 2 appendixes. The aim of this study was to find factors which are encouraging school-aged children and youth to be physically active. The goal was to explain and understand the factors which have an impact on school-aged boys and girls to play recreational sports. In addition I examine the role of unorganized sports and what form they come out among the children and the youth in a suburb of Jyväskylä and a countryside village of Lumijoki. The participants of the research were 5th, 7th and 9th grade students from the suburb of Jyväskylä and the countryside village of Lumijoki. 200 students took part in the study. The data was gathered in November 2013. This study was quantitative research where the data collection method was an informative questionnaire. The data was analyzed by SPSS-program. Internal reliability of indicators was measured with Cronbach's alpha. Gender, grade and locality were three background factors that were considered in the research. The data were analyzed using percentages, cross tabulation and chi-squared tests. The data were sum-marized by using main component analysis. According to the Finnish recommendations, school-aged children should be physically active for at least one to two hours a day. The results show that less than 20 per cent of the students who took part in the study got at least one hour of MVPA a day. Almost all of the students were physically active at least an hour a week. The boys were a bit more physically active and exercised recreational sports more compared to the girls. The students who lived in the city were more physically active than the children from countryside. Instead the recreational sport was a lot more common in the countryside than in the city when we compare the geographical differences. The study showed that children's and young people's attitudes towards recreational sports were mostly positive regardless of how much they played sports. Observing the motivating factors, recreation and enjoyment factor turned out to be the most important motivating factor for recreational sport. Out of the single motivation statements health, development and the enjoyment for sport turned out to be the most important motivating statements. These were the statements which were important for everyone who took part in the study. As children get older the significance of friends role and the attitude of adults decreases. Physical inactive lifestyle creates more challenges for student’s welfare. To contribute physical activity we need more actions in all spheres: school, home and free-time. Key words: physical activity, sport interest, recreational sport, physical activity motivation
first_indexed 2024-09-11T08:49:41Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Mirja Hirvensalo", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Karjula, Henri", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2014-11-18T11:30:22Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2014-11-18T11:30:22Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2014", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.other", "value": "oai:jykdok.linneanet.fi:1451646", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/44686", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "TIIVISTELM\u00c4\r\n\r\nHenri Karjula (2014). Lasten ja nuorten liikuntaa Lumijoella ja Jyv\u00e4skyl\u00e4ss\u00e4. Omaehtoiseen liikuntaan kannustavat tekij\u00e4t 5., 7. ja 9. luokkalaisilla. Liikuntakasvatuksen laitos, Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto. Liikuntapedagogiikan pro gradu \u2013tutkielma, 67 s., 2 liitett\u00e4.\r\n\r\nTutkielman tarkoituksena oli selvitt\u00e4\u00e4, mitk\u00e4 tekij\u00e4t ovat motivoimassa kouluik\u00e4ist\u00e4 lasta ja nuorta harrastamaan omaehtoista liikuntaa. Tavoitteena oli selitt\u00e4\u00e4 ja ymm\u00e4rt\u00e4\u00e4 lasten ja nuor-ten liikuntamotiiveja ja omaehtoiseen liikuntaan vaikuttavia tekij\u00f6it\u00e4. T\u00e4m\u00e4n lis\u00e4ksi tutkin millainen rooli omaehtoisella liikunnalla on ja miss\u00e4 muodoissa se ilmenee Jyv\u00e4skyl\u00e4n Huh-tasuon kaupunkil\u00e4hi\u00f6ss\u00e4 sek\u00e4 maaseutumaisessa Lumijoen kunnassa asuvilla lapsilla ja nuorilla. \r\n\r\nTutkimuksen perusjoukkona olivat Jyv\u00e4skyl\u00e4n Huhtasuon kaupunkil\u00e4hi\u00f6n ja maaseutumaisen Lumijoen kunnan alueella asuvat 5., 7. ja 9. luokan oppilaat. Yhteens\u00e4 kyselyyn osallistui 200 oppilasta. Aineiston ker\u00e4\u00e4minen suoritettiin marraskuussa 2013. Tutkimus toteutettiin kvanti-tatiivisena, informoituna kyselyn\u00e4, joka tarkoittaa, ett\u00e4 tiedonkeruumenetelm\u00e4n\u00e4 k\u00e4yteltiin kyselylomaketta ja aineisto analysointiin tilastollisesti SPSS-ohjelman avulla. Mittareiden sis\u00e4ist\u00e4 luotettavuutta tarkasteltiin summamuuttujien Cronbachin alfakertoimella. Huomioon otettavia taustatekij\u00f6it\u00e4 olivat oppilaiden sukupuoli, luokka-aste ja paikkakunta. Muuttujien analysoitiin k\u00e4ytettiin ristiintaulukointia ja \u03c72-testi\u00e4. Aineisto tiivistettiin p\u00e4\u00e4komponenttiana-lyysi\u00e4 k\u00e4ytt\u00e4en.\r\n\r\nSuomalaisten suositusten mukaan kouluik\u00e4isten tulisi liikkua 1\u20132 tuntia p\u00e4iv\u00e4ss\u00e4. Tulosten mukaan vajaa 20 prosenttia tutkittavista harrasti liikuntaa terveytens\u00e4 kannalta riitt\u00e4v\u00e4sti, v\u00e4-hint\u00e4\u00e4n tunnin p\u00e4iv\u00e4ss\u00e4. L\u00e4hes kaikki lapset ja nuoret harrastivat liikuntaa v\u00e4hint\u00e4\u00e4n kerran viikossa. Poikien fyysinen kokonaisaktiivisuus sek\u00e4 omaehtoinen liikunnan harrastaminen olivat kokonaisuudessaan hieman korkeammalla tasolla kuin tyt\u00f6ill\u00e4. Kaupungissa asuvien kokonaisaktiivisuus oli hieman maalla asuvia korkeampi. Sen sijaan omaehtoinen liikunta maalla asuvien keskuudessa oli huomattavasti yleisemp\u00e4\u00e4 kuin Jyv\u00e4skyl\u00e4ss\u00e4. \r\n\r\nTutkimus osoitti, ett\u00e4 lasten ja nuorten suhtautuminen omaehtoiseen liikuntaan oli p\u00e4\u00e4osin positiivista riippumatta siit\u00e4, kuinka paljon he harrastivat liikuntaa. Motivaatiotekij\u00f6it\u00e4 tarkas-tellessa liikunnan mukana tuoma virkistys ja nautinto -faktori osoittautui merkitt\u00e4vimm\u00e4ksi motivaatiotekij\u00e4ksi. Yksitt\u00e4isist\u00e4 motivaatiov\u00e4itt\u00e4mist\u00e4 terveys, kehittyminen ja liikunnan hauskuus nousivat merkitt\u00e4vimmiksi liikuntamotiiveiksi. N\u00e4m\u00e4 motiivit olivat t\u00e4rkeit\u00e4 kaikille tutkittaville. Kavereiden merkitys ja aikuisten asenteet menettiv\u00e4t i\u00e4n mukana merkityst\u00e4. Fyysisesti passiivinen el\u00e4m\u00e4ntyyli on luomassa uusia haasteita lasten ja nuorten hyvinvoinnille. Fyysisen aktiivisuuden edist\u00e4miseksi tarvitaan toimenpiteit\u00e4 niin kouluissa, kotona kuin muulloin vapaa-ajalla.\r\n\r\n\r\nAvainsanat: liikunta-aktiivisuus, liikuntaharrastus, omaehtoinen liikunta, liikuntamotivaatio", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "ABSTRACT\r\n\r\nHenri Karjula (2014). Children\u2019s and youths\u2019 sport in Lumijoki and Jyv\u00e4skyl\u00e4. The encourag-ing factors for 5th, 7th and 9th grade students\u2019 recreational sport. Department of Physical Education, University of Jyv\u00e4skyl\u00e4, Master\u2019s thesis. 67 pp. 2 appendixes.\r\n\r\nThe aim of this study was to find factors which are encouraging school-aged children and youth to be physically active. The goal was to explain and understand the factors which have an impact on school-aged boys and girls to play recreational sports. In addition I examine the role of unorganized sports and what form they come out among the children and the youth in a suburb of Jyv\u00e4skyl\u00e4 and a countryside village of Lumijoki.\r\n\r\nThe participants of the research were 5th, 7th and 9th grade students from the suburb of Jyv\u00e4skyl\u00e4 and the countryside village of Lumijoki. 200 students took part in the study. The data was gathered in November 2013. This study was quantitative research where the data collection method was an informative questionnaire. The data was analyzed by SPSS-program. Internal reliability of indicators was measured with Cronbach's alpha. Gender, grade and locality were three background factors that were considered in the research. The data were analyzed using percentages, cross tabulation and chi-squared tests. The data were sum-marized by using main component analysis.\r\n\r\nAccording to the Finnish recommendations, school-aged children should be physically active for at least one to two hours a day. The results show that less than 20 per cent of the students who took part in the study got at least one hour of MVPA a day. Almost all of the students were physically active at least an hour a week. The boys were a bit more physically active and exercised recreational sports more compared to the girls. The students who lived in the city were more physically active than the children from countryside. Instead the recreational sport was a lot more common in the countryside than in the city when we compare the geographical differences.\r\n\r\nThe study showed that children's and young people's attitudes towards recreational sports were mostly positive regardless of how much they played sports. Observing the motivating factors, recreation and enjoyment factor turned out to be the most important motivating factor for recreational sport. Out of the single motivation statements health, development and the enjoyment for sport turned out to be the most important motivating statements. These were the statements which were important for everyone who took part in the study. As children get older the significance of friends role and the attitude of adults decreases. Physical inactive lifestyle creates more challenges for student\u2019s welfare. To contribute physical activity we need more actions in all spheres: school, home and free-time. \r\n\r\nKey words: physical activity, sport interest, recreational sport, physical activity motivation", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted using Plone Publishing form by Henri Karjula (hesakarj) on 2014-11-18 11:30:21.625536. Form: Pro gradu -lomake (https://kirjasto.jyu.fi/julkaisut/julkaisulomakkeet/pro-gradu-lomake). JyX data: [jyx_publishing-allowed (fi) =True]", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by jyx lomake-julkaisija (jyx-julkaisija@noreply.fi) on 2014-11-18T11:30:22Z\r\nNo. of bitstreams: 2\r\nURN:NBN:fi:jyu-201411183285.pdf: 1476567 bytes, checksum: b51e99291a13cac291a9c7a340e4385c (MD5)\r\nlicense.html: 4889 bytes, checksum: c1de5cbdb8c81e1a2d8be6f747b9cb56 (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2014-11-18T11:30:22Z (GMT). No. of bitstreams: 2\r\nURN:NBN:fi:jyu-201411183285.pdf: 1476567 bytes, checksum: b51e99291a13cac291a9c7a340e4385c (MD5)\r\nlicense.html: 4889 bytes, checksum: c1de5cbdb8c81e1a2d8be6f747b9cb56 (MD5)\r\n Previous issue date: 2014", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "1 verkkoaineisto (67 sivua)", "language": null, "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "liikunta-aktiivisuus", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "liikuntaharrastus", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "omaehtoinen liikunta", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "liikuntamotivaatio", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Lasten ja nuorten liikuntaa Lumijoella ja Jyv\u00e4skyl\u00e4ss\u00e4 : omaehtoiseen liikuntaan kannustavat tekij\u00e4t 5., 7. ja 9. luokkalaisilla", "language": null, "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.title.alternative", "value": "Omaehtoiseen liikuntaan kannustavat tekij\u00e4t 5., 7. ja 9. luokkalaisilla", "language": null, "element": "title", "qualifier": "alternative", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201411183285", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Liikuntatieteellinen tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Sport and Health Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Liikuntakasvatuksen laitos", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Department of Sport Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Liikuntapedagogiikka", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Physical Education Teacher Education", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.updated", "value": "2014-11-18T11:30:22Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "updated", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "502", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "fyysinen aktiivisuus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "liikuntaharrastus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "liikunta", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "omaehtoisuus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "nuoret", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "motivaatio", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "Lumijoki", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_44686
language fin
last_indexed 2025-03-31T20:02:57Z
main_date 2014-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2014
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/3476362d-40fa-40b9-a7dc-0d43bd7669ee\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-201411183285.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2014
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Karjula, Henri Lasten ja nuorten liikuntaa Lumijoella ja Jyväskylässä : omaehtoiseen liikuntaan kannustavat tekijät 5., 7. ja 9. luokkalaisilla liikunta-aktiivisuus liikuntaharrastus omaehtoinen liikunta liikuntamotivaatio Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education 502 fyysinen aktiivisuus liikunta omaehtoisuus nuoret motivaatio Lumijoki Jyväskylä
title Lasten ja nuorten liikuntaa Lumijoella ja Jyväskylässä : omaehtoiseen liikuntaan kannustavat tekijät 5., 7. ja 9. luokkalaisilla
title_alt Omaehtoiseen liikuntaan kannustavat tekijät 5., 7. ja 9. luokkalaisilla
title_full Lasten ja nuorten liikuntaa Lumijoella ja Jyväskylässä : omaehtoiseen liikuntaan kannustavat tekijät 5., 7. ja 9. luokkalaisilla
title_fullStr Lasten ja nuorten liikuntaa Lumijoella ja Jyväskylässä : omaehtoiseen liikuntaan kannustavat tekijät 5., 7. ja 9. luokkalaisilla Lasten ja nuorten liikuntaa Lumijoella ja Jyväskylässä : omaehtoiseen liikuntaan kannustavat tekijät 5., 7. ja 9. luokkalaisilla
title_full_unstemmed Lasten ja nuorten liikuntaa Lumijoella ja Jyväskylässä : omaehtoiseen liikuntaan kannustavat tekijät 5., 7. ja 9. luokkalaisilla Lasten ja nuorten liikuntaa Lumijoella ja Jyväskylässä : omaehtoiseen liikuntaan kannustavat tekijät 5., 7. ja 9. luokkalaisilla
title_short Lasten ja nuorten liikuntaa Lumijoella ja Jyväskylässä
title_sort lasten ja nuorten liikuntaa lumijoella ja jyväskylässä omaehtoiseen liikuntaan kannustavat tekijät 5 7 ja 9 luokkalaisilla
title_sub omaehtoiseen liikuntaan kannustavat tekijät 5., 7. ja 9. luokkalaisilla
title_txtP Lasten ja nuorten liikuntaa Lumijoella ja Jyväskylässä : omaehtoiseen liikuntaan kannustavat tekijät 5., 7. ja 9. luokkalaisilla
topic liikunta-aktiivisuus liikuntaharrastus omaehtoinen liikunta liikuntamotivaatio Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education 502 fyysinen aktiivisuus liikunta omaehtoisuus nuoret motivaatio Lumijoki Jyväskylä
topic_facet 502 Jyväskylä Liikuntapedagogiikka Lumijoki Physical Education Teacher Education fyysinen aktiivisuus liikunta liikunta-aktiivisuus liikuntaharrastus liikuntamotivaatio motivaatio nuoret omaehtoinen liikunta omaehtoisuus
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/44686 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201411183285
work_keys_str_mv AT karjulahenri lastenjanuortenliikuntaalumijoellajajyväskylässäomaehtoiseenliikuntaankannustavatte