Mobiilipelien yleisimmät ansaintamallit

Leppäaho, Marja-Leena Mobiilipelien yleisimmät ansaintamallit Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2010, 27 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatin tutkielma Ohjaaja: Laatikainen, Gabriella Mobiilisovellusmarkkinat ja älypuhelinten käyttöönotto ovat merkittävästi kas-vattaneet mobiilipelien ja -...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Leppäaho, Marja-Leena
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Bachelor's thesis
Language:fin
Published: 2014
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/43596
_version_ 1826225790651465728
author Leppäaho, Marja-Leena
author2 Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Leppäaho, Marja-Leena Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Leppäaho, Marja-Leena Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Leppäaho, Marja-Leena
datasource_str_mv jyx
description Leppäaho, Marja-Leena Mobiilipelien yleisimmät ansaintamallit Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2010, 27 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatin tutkielma Ohjaaja: Laatikainen, Gabriella Mobiilisovellusmarkkinat ja älypuhelinten käyttöönotto ovat merkittävästi kas-vattaneet mobiilipelien ja -pelaajien määrää. Tänä päivänä onnistunut hinnoit-telu ja markkinointi ovatkin keskeinen osa-alue korvaamattoman markki-nanäkyvyyden saavuttamiseksi. Mobiilipelien nykyiset yleisimmät ansainta-mallit ovat kertaostosmalli, kuukausimaksumalli, lite-versioinnin malli, mik-romaksumalli, mainontaan perustuvat mallit ja näiden erilaiset yhdistelmä-muodot. Tässä tutkimuksessa havaittiin, että jokaisella mallilla on omat heik-koutensa ja vahvuutensa ja että oikeanlaisella yhdistelyllä näitä molempia omi-naisuuksia voidaan käyttää hyväksi. Näiden lisäksi havaittiin, että myös sovel-lusmarkkinoita tutkimalla ja vertailemalla voi kerätä paljon hyödyllistä tietoa helpottamaan ansaintamallin valintaa. Tässä kirjallisuuskatsauksena toteutetus-sa tutkielmassa tutkitaan mobiilipelaamisen kehitystä, kahden suurimman glo-baalin sovellusmarkkinan eroavaisuuksia sekä erilaisia mobiilipelien yleisimpiä ansaintamalleja ja niiden toimintaperiaatteita.
first_indexed 2014-06-02T20:02:07Z
format Kandityö
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.author", "value": "Lepp\u00e4aho, Marja-Leena", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2014-06-02T08:00:32Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2014-06-02T08:00:32Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2014", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/43596", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Lepp\u00e4aho, Marja-Leena \r\nMobiilipelien yleisimm\u00e4t ansaintamallit \r\nJyv\u00e4skyl\u00e4: Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto, 2010, 27 s. \r\nTietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede, kandidaatin tutkielma \r\nOhjaaja: Laatikainen, Gabriella \r\nMobiilisovellusmarkkinat ja \u00e4lypuhelinten k\u00e4ytt\u00f6\u00f6notto ovat merkitt\u00e4v\u00e4sti kas-vattaneet mobiilipelien ja -pelaajien m\u00e4\u00e4r\u00e4\u00e4. T\u00e4n\u00e4 p\u00e4iv\u00e4n\u00e4 onnistunut hinnoit-telu ja markkinointi ovatkin keskeinen osa-alue korvaamattoman markki-nan\u00e4kyvyyden saavuttamiseksi. Mobiilipelien nykyiset yleisimm\u00e4t ansainta-mallit ovat kertaostosmalli, kuukausimaksumalli, lite-versioinnin malli, mik-romaksumalli, mainontaan perustuvat mallit ja n\u00e4iden erilaiset yhdistelm\u00e4-muodot. T\u00e4ss\u00e4 tutkimuksessa havaittiin, ett\u00e4 jokaisella mallilla on omat heik-koutensa ja vahvuutensa ja ett\u00e4 oikeanlaisella yhdistelyll\u00e4 n\u00e4it\u00e4 molempia omi-naisuuksia voidaan k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 hyv\u00e4ksi. N\u00e4iden lis\u00e4ksi havaittiin, ett\u00e4 my\u00f6s sovel-lusmarkkinoita tutkimalla ja vertailemalla voi ker\u00e4t\u00e4 paljon hy\u00f6dyllist\u00e4 tietoa helpottamaan ansaintamallin valintaa. T\u00e4ss\u00e4 kirjallisuuskatsauksena toteutetus-sa tutkielmassa tutkitaan mobiilipelaamisen kehityst\u00e4, kahden suurimman glo-baalin sovellusmarkkinan eroavaisuuksia sek\u00e4 erilaisia mobiilipelien yleisimpi\u00e4 ansaintamalleja ja niiden toimintaperiaatteita.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Seija Paananen (sepaanan@jyu.fi) on 2014-06-02T08:00:32Z\nNo. of bitstreams: 1\nMarja-Leena Lepp\u00e4aho.pdf: 364215 bytes, checksum: f77a3820bc1b41fc43b49bedfdf348fe (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2014-06-02T08:00:32Z (GMT). No. of bitstreams: 1\nMarja-Leena Lepp\u00e4aho.pdf: 364215 bytes, checksum: f77a3820bc1b41fc43b49bedfdf348fe (MD5)\n Previous issue date: 2014", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "sovellusmarkkinat", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "mobiilipelit", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "ansaintamallit", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "free-to-play", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "pay-to-play", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Mobiilipelien yleisimm\u00e4t ansaintamallit", "language": "fi", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "bachelor thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201406021890", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.dcmitype", "value": "Text", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "dcmitype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Kandidaatintutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Bachelor's thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Informaatioteknologian tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Informaatioteknologia", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Tietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Information Systems Science", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "bachelorThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_43596
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:55:26Z
main_date 2014-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2014
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/d6f551d3-6d9e-4a1a-b154-d9914c763ce6\/download","text":"Marja-Leena Lepp\u00e4aho.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2014
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Leppäaho, Marja-Leena Mobiilipelien yleisimmät ansaintamallit sovellusmarkkinat mobiilipelit ansaintamallit free-to-play pay-to-play Tietojärjestelmätiede Information Systems Science
title Mobiilipelien yleisimmät ansaintamallit
title_full Mobiilipelien yleisimmät ansaintamallit
title_fullStr Mobiilipelien yleisimmät ansaintamallit Mobiilipelien yleisimmät ansaintamallit
title_full_unstemmed Mobiilipelien yleisimmät ansaintamallit Mobiilipelien yleisimmät ansaintamallit
title_short Mobiilipelien yleisimmät ansaintamallit
title_sort mobiilipelien yleisimmät ansaintamallit
title_txtP Mobiilipelien yleisimmät ansaintamallit
topic sovellusmarkkinat mobiilipelit ansaintamallit free-to-play pay-to-play Tietojärjestelmätiede Information Systems Science
topic_facet Information Systems Science Tietojärjestelmätiede ansaintamallit free-to-play mobiilipelit pay-to-play sovellusmarkkinat
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/43596 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201406021890
work_keys_str_mv AT leppäahomarjaleena mobiilipelienyleisimmätansaintamallit