Kuluttajakeskeinen tuotetietoja hyödyntävä mobiilimarkkinointi

Korhonen, Tuukka Kuluttajakeskeinen tuotetietoja hyödyntävä mobiilimarkkinointi Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2014, 28 s. Tietojärjestelmätiede, Kandidaatintutkielma Ohjaaja: Salo, Markus Tässä tutkielmassa selvitetään mitä mobiilimarkkinoinnilla tarkoitetaan ja perehdytään tuotetietoja hyö...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Korhonen, Tuukka
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Bachelor's thesis
Language:fin
Published: 2014
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/43594
_version_ 1826225791633981440
author Korhonen, Tuukka
author2 Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Korhonen, Tuukka Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Korhonen, Tuukka Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Korhonen, Tuukka
datasource_str_mv jyx
description Korhonen, Tuukka Kuluttajakeskeinen tuotetietoja hyödyntävä mobiilimarkkinointi Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2014, 28 s. Tietojärjestelmätiede, Kandidaatintutkielma Ohjaaja: Salo, Markus Tässä tutkielmassa selvitetään mitä mobiilimarkkinoinnilla tarkoitetaan ja perehdytään tuotetietoja hyödyntäviin suosittelujärjestelmiin. Mobiilimarkkinoinnin avulla yritetään kommunikoida asiakkaan kanssa mobiililaitteen välityksellä. Tavoitteena on vastata asiakkaan tiedon tarpeisiin oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa. Kuluttajakäyttäytymiseen yritetään vaikuttaa mobiileilla suosittelujärjestelmillä (Mobile Recommendation Agents, MRA). MRAteknologia mahdollistaa interaktiivisen kommunikoinnin asiakkaan kanssa ajasta tai paikasta riippumatta. Tutkielmassa käydään läpi keskeisiä kuluttajakeskeisen tuotetietoja hyödyntävän mobiilimarkkinoinnin suunnittelun ja toteutukseen liittyviä osia. Kuluttajan asenteet, luottamus, hyöty ja tyytyväisyys ovat mobiilimarkkinoinnin omaksumiseen vaikuttavia tekijöitä, joihin perustuu myös alan ajankohtainen kuluttajakäyttäytymisen tutkimus. Kuluttajan asema ostopäätöksiä ja valintoja tehtäessä on helpottunut entisestään, koska tietoa on helppo hakea ja lukea riippumatta ajasta tai paikasta. Ostospäätöstä tehtäessä tuotteeseen liittyvän informaation arvo kasvaa, kun saatavilla on käyttökelpoista ja helposti hankittavaa tietoa tuotteesta tai palvelusta. Tuotekohtainen informaatio sisältää ostopäätökseen merkittävästi vaikuttavia tekijöitä. Informaation vaikutusta ostopäätökseen voidaan tehostaa sosiaalisen median, tuotearviointien, tuotteen ominaisuuksien, suosittelujen, hintavertailun ja tarjouksien avulla. Tässä tutkielmassa selvitetään mitä mobiilimarkkinoinnilla tarkoitetaan ja perehdytään tuotetietoja hyödyntäviin suosittelujärjestelmiin, joilla voidaan vaikuttaa kuluttajan valintaan.
first_indexed 2014-06-02T20:02:07Z
format Kandityö
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.author", "value": "Korhonen, Tuukka", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2014-06-02T07:48:48Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2014-06-02T07:48:48Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2014", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/43594", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Korhonen, Tuukka\r\nKuluttajakeskeinen tuotetietoja hy\u00f6dynt\u00e4v\u00e4 mobiilimarkkinointi\r\nJyv\u00e4skyl\u00e4: Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto, 2014, 28 s.\r\nTietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede, Kandidaatintutkielma\r\nOhjaaja: Salo, Markus\r\nT\u00e4ss\u00e4 tutkielmassa selvitet\u00e4\u00e4n mit\u00e4 mobiilimarkkinoinnilla tarkoitetaan ja perehdyt\u00e4\u00e4n\r\ntuotetietoja hy\u00f6dynt\u00e4viin suositteluj\u00e4rjestelmiin. Mobiilimarkkinoinnin\r\navulla yritet\u00e4\u00e4n kommunikoida asiakkaan kanssa mobiililaitteen v\u00e4lityksell\u00e4.\r\nTavoitteena on vastata asiakkaan tiedon tarpeisiin oikeaan aikaan ja\r\noikeassa paikassa. Kuluttajak\u00e4ytt\u00e4ytymiseen yritet\u00e4\u00e4n vaikuttaa mobiileilla\r\nsuositteluj\u00e4rjestelmill\u00e4 (Mobile Recommendation Agents, MRA). MRAteknologia\r\nmahdollistaa interaktiivisen kommunikoinnin asiakkaan kanssa\r\najasta tai paikasta riippumatta. Tutkielmassa k\u00e4yd\u00e4\u00e4n l\u00e4pi keskeisi\u00e4 kuluttajakeskeisen\r\ntuotetietoja hy\u00f6dynt\u00e4v\u00e4n mobiilimarkkinoinnin suunnittelun ja toteutukseen\r\nliittyvi\u00e4 osia. Kuluttajan asenteet, luottamus, hy\u00f6ty ja tyytyv\u00e4isyys\r\novat mobiilimarkkinoinnin omaksumiseen vaikuttavia tekij\u00f6it\u00e4, joihin perustuu\r\nmy\u00f6s alan ajankohtainen kuluttajak\u00e4ytt\u00e4ytymisen tutkimus. Kuluttajan asema\r\nostop\u00e4\u00e4t\u00f6ksi\u00e4 ja valintoja teht\u00e4ess\u00e4 on helpottunut entisest\u00e4\u00e4n, koska tietoa on\r\nhelppo hakea ja lukea riippumatta ajasta tai paikasta. Ostosp\u00e4\u00e4t\u00f6st\u00e4 teht\u00e4ess\u00e4\r\ntuotteeseen liittyv\u00e4n informaation arvo kasvaa, kun saatavilla on k\u00e4ytt\u00f6kelpoista\r\nja helposti hankittavaa tietoa tuotteesta tai palvelusta. Tuotekohtainen informaatio\r\nsis\u00e4lt\u00e4\u00e4 ostop\u00e4\u00e4t\u00f6kseen merkitt\u00e4v\u00e4sti vaikuttavia tekij\u00f6it\u00e4. Informaation\r\nvaikutusta ostop\u00e4\u00e4t\u00f6kseen voidaan tehostaa sosiaalisen median, tuotearviointien,\r\ntuotteen ominaisuuksien, suosittelujen, hintavertailun ja tarjouksien avulla.\r\nT\u00e4ss\u00e4 tutkielmassa selvitet\u00e4\u00e4n mit\u00e4 mobiilimarkkinoinnilla tarkoitetaan ja perehdyt\u00e4\u00e4n\r\ntuotetietoja hy\u00f6dynt\u00e4viin suositteluj\u00e4rjestelmiin, joilla voidaan vaikuttaa\r\nkuluttajan valintaan.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Seija Paananen (sepaanan@jyu.fi) on 2014-06-02T07:48:48Z\nNo. of bitstreams: 1\nTuukka Korhonen.pdf: 472063 bytes, checksum: da296c3050f81d02b568fb148129dabc (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2014-06-02T07:48:48Z (GMT). No. of bitstreams: 1\nTuukka Korhonen.pdf: 472063 bytes, checksum: da296c3050f81d02b568fb148129dabc (MD5)\n Previous issue date: 2014", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "mobiiliekosysteemi", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "kuluttajak\u00e4ytt\u00e4ytyminen", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "mobiililaite", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "mobiilimarkkinointi", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "mobiilimainonta", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "tuotetieto", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "suositteluj\u00e4rjestelm\u00e4", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Kuluttajakeskeinen tuotetietoja hy\u00f6dynt\u00e4v\u00e4 mobiilimarkkinointi", "language": "fi", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "bachelor thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201406021889", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.dcmitype", "value": "Text", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "dcmitype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Kandidaatintutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Bachelor's thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Informaatioteknologian tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Informaatioteknologia", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Tietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Information Systems Science", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "bachelorThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_43594
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:56:09Z
main_date 2014-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2014
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/9a9e1da0-0019-480d-a3c0-83c38d3b06da\/download","text":"Tuukka Korhonen.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2014
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Korhonen, Tuukka Kuluttajakeskeinen tuotetietoja hyödyntävä mobiilimarkkinointi mobiiliekosysteemi kuluttajakäyttäytyminen mobiililaite mobiilimarkkinointi mobiilimainonta tuotetieto suosittelujärjestelmä Tietojärjestelmätiede Information Systems Science
title Kuluttajakeskeinen tuotetietoja hyödyntävä mobiilimarkkinointi
title_full Kuluttajakeskeinen tuotetietoja hyödyntävä mobiilimarkkinointi
title_fullStr Kuluttajakeskeinen tuotetietoja hyödyntävä mobiilimarkkinointi Kuluttajakeskeinen tuotetietoja hyödyntävä mobiilimarkkinointi
title_full_unstemmed Kuluttajakeskeinen tuotetietoja hyödyntävä mobiilimarkkinointi Kuluttajakeskeinen tuotetietoja hyödyntävä mobiilimarkkinointi
title_short Kuluttajakeskeinen tuotetietoja hyödyntävä mobiilimarkkinointi
title_sort kuluttajakeskeinen tuotetietoja hyödyntävä mobiilimarkkinointi
title_txtP Kuluttajakeskeinen tuotetietoja hyödyntävä mobiilimarkkinointi
topic mobiiliekosysteemi kuluttajakäyttäytyminen mobiililaite mobiilimarkkinointi mobiilimainonta tuotetieto suosittelujärjestelmä Tietojärjestelmätiede Information Systems Science
topic_facet Information Systems Science Tietojärjestelmätiede kuluttajakäyttäytyminen mobiiliekosysteemi mobiililaite mobiilimainonta mobiilimarkkinointi suosittelujärjestelmä tuotetieto
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/43594 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201406021889
work_keys_str_mv AT korhonentuukka kuluttajakeskeinentuotetietojahyödyntävämobiilimarkkinointi