Yrityksen sisällönhallintajärjestelmän ominaisuudet tapaustutkimus
Yritysten sisällönhallintajärjestelmistä ja niiden käyttöönotosta on tehty melko vähän tutkimusta. Tapaustutkimuksen tavoitteena oli selvittää, mitä ominaisuuksia yritys vaatii käyttöönotettavalta sisällönhallintajärjestelmältä. Vastaus tutkimusongelmaan haettiin toteuttamalla haastattelututkimus Jy...
Päätekijä: | |
---|---|
Muut tekijät: | , , , , , |
Aineistotyyppi: | Pro gradu |
Kieli: | fin |
Julkaistu: |
2014
|
Aiheet: | |
Linkit: | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/43208 |
Yhteenveto: | Yritysten sisällönhallintajärjestelmistä ja niiden käyttöönotosta on tehty melko vähän tutkimusta. Tapaustutkimuksen tavoitteena oli selvittää, mitä ominaisuuksia yritys vaatii käyttöönotettavalta sisällönhallintajärjestelmältä. Vastaus tutkimusongelmaan haettiin toteuttamalla haastattelututkimus Jyväskyläläiseen yritykseen. Haastattelujen perusteella koottiin kokoelma vaadittuja ominaisuuksia, joiden perusteella arvioitiin kahden markkinoilla olevan sisällönhallintajärjestelmän sopivuutta yrityksen tarpeisiin. Tutkimuksen tulokset lisäsivät aiheesta saatua tietoa sekä vahvistivat aiempia tutkimustuloksia aiheesta.
There has been little research on enterprise content management systems or on their implementation. The goal of the case study was to find out what features are required of an enterprise content management system when implementing one in a company. Answer to the question was obtained through a series of interviews with personnel of a company in Jyväskylä. A collection of features was drawn based upon the interviews. Two available enterprise content management systems were assessed with the collection of features to find out if they were suited for the company studied. The results of the study add tothe knowledge on the field of enterprise content management systems and back up the findings of previous studies on the subject.
|
---|