Markkinointi sosiaalisessa mediassa: blogien hyödyntäminen yrityksen mainonnassa

Massinen, Anni Markkinointi sosiaalisessa mediassa: blogien hyödyntäminen yrityksen mainonnassa Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2014, 31 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatintutkielma Ohjaaja: Koskelainen, Tiina Sosiaalinen media yleistyy ja sen käyttö arkipäiväistyy koko ajan. Yhä useamm...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Massinen, Anni
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Bachelor's thesis
Language:fin
Published: 2014
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/43144
_version_ 1826225790637834240
author Massinen, Anni
author2 Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Massinen, Anni Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Massinen, Anni Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Massinen, Anni
datasource_str_mv jyx
description Massinen, Anni Markkinointi sosiaalisessa mediassa: blogien hyödyntäminen yrityksen mainonnassa Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2014, 31 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatintutkielma Ohjaaja: Koskelainen, Tiina Sosiaalinen media yleistyy ja sen käyttö arkipäiväistyy koko ajan. Yhä useammin myös yritykset käyttävät sosiaalista mediaa markkinointikanavana viestiäkseen asiakkaidensa kanssa. Sosiaalisen median markkinointimahdollisuudet ovat vielä melko tuntemattomia ja sitä ei hyödynnetä yrityksen markkinoinnissa yhtä tehokkaasti, kuin perinteistä mediaa. Tutkielma on toteutettu kirjallisuuskatsauksella ja siinä tutkitaan, kuinka yritys voi hyödyntää sosiaalista mediaa markkinointikanavana. Tutkielmassa perehdytään tarkemmin blogeihin yrityksen mainonnassa. Sosiaalinen media tarjoaa monipuoliset mahdollisuudet markkinointiin ja yritykset voivat hyödyntää näitä mahdollisuuksia edullisesti ja helposti. Sosiaalisen median luonteen mukaisesti päällimmäiseksi löydökseksi nousivat keskustelut asiakkaiden ja yritysten välillä ja näiden merkitys asiakkaiden sitoutumiseen tuotteeseen ja yritykseen. Yritys voi käyttää mainonnan keinona yhteistyö- tai organisaatioblogia kommunikoidakseen asiakkaiden kanssa ja saadakseen mainonnan kohdennettua halutulle kohderyhmälle.
first_indexed 2024-09-11T08:48:59Z
format Kandityö
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.author", "value": "Massinen, Anni", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2014-04-03T05:39:26Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2014-04-03T05:39:26Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2014", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/43144", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Massinen, Anni \r\nMarkkinointi sosiaalisessa mediassa: blogien hy\u00f6dynt\u00e4minen yrityksen mainonnassa \r\nJyv\u00e4skyl\u00e4: Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto, 2014, 31 s. \r\nTietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede, kandidaatintutkielma \r\nOhjaaja: Koskelainen, Tiina \r\nSosiaalinen media yleistyy ja sen k\u00e4ytt\u00f6 arkip\u00e4iv\u00e4istyy koko ajan. Yh\u00e4 useammin my\u00f6s yritykset k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t sosiaalista mediaa markkinointikanavana viesti\u00e4kseen asiakkaidensa kanssa. Sosiaalisen median markkinointimahdollisuudet ovat viel\u00e4 melko tuntemattomia ja sit\u00e4 ei hy\u00f6dynnet\u00e4 yrityksen markkinoinnissa yht\u00e4 tehokkaasti, kuin perinteist\u00e4 mediaa. Tutkielma on toteutettu kirjallisuuskatsauksella ja siin\u00e4 tutkitaan, kuinka yritys voi hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 sosiaalista mediaa markkinointikanavana. Tutkielmassa perehdyt\u00e4\u00e4n tarkemmin blogeihin yrityksen mainonnassa. Sosiaalinen media tarjoaa monipuoliset mahdollisuudet markkinointiin ja yritykset voivat hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 n\u00e4it\u00e4 mahdollisuuksia edullisesti ja helposti. Sosiaalisen median luonteen mukaisesti p\u00e4\u00e4llimm\u00e4iseksi l\u00f6yd\u00f6kseksi nousivat keskustelut asiakkaiden ja yritysten v\u00e4lill\u00e4 ja n\u00e4iden merkitys asiakkaiden sitoutumiseen tuotteeseen ja yritykseen. Yritys voi k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 mainonnan keinona yhteisty\u00f6- tai organisaatioblogia kommunikoidakseen asiakkaiden kanssa ja saadakseen mainonnan kohdennettua halutulle kohderyhm\u00e4lle.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Seija Paananen (sepaanan@jyu.fi) on 2014-04-03T05:39:26Z\nNo. of bitstreams: 1\nAnni Massinen.pdf: 448787 bytes, checksum: fa45704f4308a7dcde4bcd47638a987e (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2014-04-03T05:39:26Z (GMT). No. of bitstreams: 1\nAnni Massinen.pdf: 448787 bytes, checksum: fa45704f4308a7dcde4bcd47638a987e (MD5)\n Previous issue date: 2014", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "sosiaalinen media", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "markkinointi", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "markkinointikanava", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "blogi", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "organisaatioblogi", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "yhteisty\u00f6blogi", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Markkinointi sosiaalisessa mediassa: blogien hy\u00f6dynt\u00e4minen yrityksen mainonnassa", "language": "fi", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "bachelor thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201404031457", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.dcmitype", "value": "Text", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "dcmitype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Kandidaatintutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Bachelor's thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Informaatioteknologian tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Informaatioteknologia", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Tietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Information Systems Science", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "bachelorThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_43144
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:56:12Z
main_date 2014-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2014
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/de7be0ee-8bfc-48d9-bca1-1643e4286420\/download","text":"Anni Massinen.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2014
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Massinen, Anni Markkinointi sosiaalisessa mediassa: blogien hyödyntäminen yrityksen mainonnassa sosiaalinen media markkinointi markkinointikanava blogi organisaatioblogi yhteistyöblogi Tietojärjestelmätiede Information Systems Science
title Markkinointi sosiaalisessa mediassa: blogien hyödyntäminen yrityksen mainonnassa
title_full Markkinointi sosiaalisessa mediassa: blogien hyödyntäminen yrityksen mainonnassa
title_fullStr Markkinointi sosiaalisessa mediassa: blogien hyödyntäminen yrityksen mainonnassa Markkinointi sosiaalisessa mediassa: blogien hyödyntäminen yrityksen mainonnassa
title_full_unstemmed Markkinointi sosiaalisessa mediassa: blogien hyödyntäminen yrityksen mainonnassa Markkinointi sosiaalisessa mediassa: blogien hyödyntäminen yrityksen mainonnassa
title_short Markkinointi sosiaalisessa mediassa: blogien hyödyntäminen yrityksen mainonnassa
title_sort markkinointi sosiaalisessa mediassa blogien hyödyntäminen yrityksen mainonnassa
title_txtP Markkinointi sosiaalisessa mediassa: blogien hyödyntäminen yrityksen mainonnassa
topic sosiaalinen media markkinointi markkinointikanava blogi organisaatioblogi yhteistyöblogi Tietojärjestelmätiede Information Systems Science
topic_facet Information Systems Science Tietojärjestelmätiede blogi markkinointi markkinointikanava organisaatioblogi sosiaalinen media yhteistyöblogi
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/43144 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201404031457
work_keys_str_mv AT massinenanni markkinointisosiaalisessamediassablogienhyödyntäminenyrityksenmainonnassa