Markkinointi sosiaalisessa mediassa: blogien hyödyntäminen yrityksen mainonnassa

Massinen, Anni Markkinointi sosiaalisessa mediassa: blogien hyödyntäminen yrityksen mainonnassa Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2014, 31 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatintutkielma Ohjaaja: Koskelainen, Tiina Sosiaalinen media yleistyy ja sen käyttö arkipäiväistyy koko ajan. Yhä useamm...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Massinen, Anni
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Bachelor's thesis
Language:fin
Published: 2014
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/43144
Description
Summary:Massinen, Anni Markkinointi sosiaalisessa mediassa: blogien hyödyntäminen yrityksen mainonnassa Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2014, 31 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatintutkielma Ohjaaja: Koskelainen, Tiina Sosiaalinen media yleistyy ja sen käyttö arkipäiväistyy koko ajan. Yhä useammin myös yritykset käyttävät sosiaalista mediaa markkinointikanavana viestiäkseen asiakkaidensa kanssa. Sosiaalisen median markkinointimahdollisuudet ovat vielä melko tuntemattomia ja sitä ei hyödynnetä yrityksen markkinoinnissa yhtä tehokkaasti, kuin perinteistä mediaa. Tutkielma on toteutettu kirjallisuuskatsauksella ja siinä tutkitaan, kuinka yritys voi hyödyntää sosiaalista mediaa markkinointikanavana. Tutkielmassa perehdytään tarkemmin blogeihin yrityksen mainonnassa. Sosiaalinen media tarjoaa monipuoliset mahdollisuudet markkinointiin ja yritykset voivat hyödyntää näitä mahdollisuuksia edullisesti ja helposti. Sosiaalisen median luonteen mukaisesti päällimmäiseksi löydökseksi nousivat keskustelut asiakkaiden ja yritysten välillä ja näiden merkitys asiakkaiden sitoutumiseen tuotteeseen ja yritykseen. Yritys voi käyttää mainonnan keinona yhteistyö- tai organisaatioblogia kommunikoidakseen asiakkaiden kanssa ja saadakseen mainonnan kohdennettua halutulle kohderyhmälle.