Opetuksen pelillistäminen trendi-ilmiönä − opetuspelien kaupallinen potentiaali

Kaisto, Heini Elisa Opetuksen pelillistäminen trendi-ilmiönä − opetuspelien kaupallinen potentiaali Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2014, 31 s. Tietojärjestelmätiede, Kandidaatin tutkielma Ohjaaja(t): Makkonen, Markus Kandidaatin tutkielma käsittelee pelialaa yleisesti, keskittyen opetusp...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Kaisto, Heini
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Bachelor's thesis
Language:fin
Published: 2014
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/43136
_version_ 1826225790191140864
author Kaisto, Heini
author2 Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Kaisto, Heini Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Kaisto, Heini Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Kaisto, Heini
datasource_str_mv jyx
description Kaisto, Heini Elisa Opetuksen pelillistäminen trendi-ilmiönä − opetuspelien kaupallinen potentiaali Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2014, 31 s. Tietojärjestelmätiede, Kandidaatin tutkielma Ohjaaja(t): Makkonen, Markus Kandidaatin tutkielma käsittelee pelialaa yleisesti, keskittyen opetuspeleihin, sekä niiden kaupalliseen potentiaaliin. Tutkielma painottuu tarkastelussaan kaupalliseen näkökantaan. Tutkielma toteutettiin kirjallisuuskatsauksena tutustumalla pelialaa käsitteleviin raportteihin, kaupallisiin artikkeleihin, sekä muuhun aiheeseen liittyvään kirjallisuuteen. Ensin tutkielmassa avataan pelin käsite, jonka jälkeen siinä käsitellään pelialan luonnetta yleisesti, pelialustojen luomia mahdollisuuksia, sekä odotuksia pelimarkkinoille tulevaisuudessa. Tämän jälkeen tutkielma selittää, mitä opetuksen pelillistäminen on, kuinka opetuspelit ovat kehittyneet, sekä kuinka ne toimivat kasvatustieteellisesti. Tutkielman pohjalta pelialasta kiinnostuneet saavat tarkemman käsityksen pelialasta yleisesti, sekä opetuspelien asemasta koko alan potentiaalisena osana. Tutkielman sisältö esitetään lopussa pääpiirteittäin uusiksi, jonka pohjalta kirjoittaja esittää omia pohdintojaan.
first_indexed 2024-09-11T08:49:52Z
format Kandityö
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.author", "value": "Kaisto, Heini", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2014-04-01T12:20:08Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2014-04-01T12:20:08Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2014", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/43136", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Kaisto, Heini Elisa \r\nOpetuksen pelillist\u00e4minen trendi-ilmi\u00f6n\u00e4 \u2212 opetuspelien kaupallinen potentiaali \r\nJyv\u00e4skyl\u00e4: Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto, 2014, 31 s. \r\nTietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede, Kandidaatin tutkielma \r\nOhjaaja(t): Makkonen, Markus \r\nKandidaatin tutkielma k\u00e4sittelee pelialaa yleisesti, keskittyen opetuspeleihin, sek\u00e4 niiden kaupalliseen potentiaaliin. Tutkielma painottuu tarkastelussaan kaupalliseen n\u00e4k\u00f6kantaan. Tutkielma toteutettiin kirjallisuuskatsauksena tutustumalla pelialaa k\u00e4sitteleviin raportteihin, kaupallisiin artikkeleihin, sek\u00e4 muuhun aiheeseen liittyv\u00e4\u00e4n kirjallisuuteen. Ensin tutkielmassa avataan pelin k\u00e4site, jonka j\u00e4lkeen siin\u00e4 k\u00e4sitell\u00e4\u00e4n pelialan luonnetta yleisesti, pelialustojen luomia mahdollisuuksia, sek\u00e4 odotuksia pelimarkkinoille tulevaisuudessa. T\u00e4m\u00e4n j\u00e4lkeen tutkielma selitt\u00e4\u00e4, mit\u00e4 opetuksen pelillist\u00e4minen on, kuinka opetuspelit ovat kehittyneet, sek\u00e4 kuinka ne toimivat kasvatustieteellisesti. Tutkielman pohjalta pelialasta kiinnostuneet saavat tarkemman k\u00e4sityksen pelialasta yleisesti, sek\u00e4 opetuspelien asemasta koko alan potentiaalisena osana. Tutkielman sis\u00e4lt\u00f6 esitet\u00e4\u00e4n lopussa p\u00e4\u00e4piirteitt\u00e4in uusiksi, jonka pohjalta kirjoittaja esitt\u00e4\u00e4 omia pohdintojaan.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Seija Paananen (sepaanan@jyu.fi) on 2014-04-01T12:20:08Z\nNo. of bitstreams: 1\nHeini Kaisto.pdf: 481354 bytes, checksum: cac363445d33c1fb4a7f2245712c8372 (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2014-04-01T12:20:08Z (GMT). No. of bitstreams: 1\nHeini Kaisto.pdf: 481354 bytes, checksum: cac363445d33c1fb4a7f2245712c8372 (MD5)\n Previous issue date: 2014", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "opetuksen pelillist\u00e4minen", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "videopelit", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "videopelimarkkinat", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "pelialustat", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Opetuksen pelillist\u00e4minen trendi-ilmi\u00f6n\u00e4 \u2212 opetuspelien kaupallinen potentiaali", "language": "fi", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "bachelor thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201404011446", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.dcmitype", "value": "Text", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "dcmitype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Kandidaatintutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Bachelor's thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Informaatioteknologian tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Informaatioteknologia", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Tietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Information Systems Science", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "bachelorThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_43136
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:56:22Z
main_date 2014-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2014
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/572a929b-c778-4f2f-849c-bd62394ed30a\/download","text":"Heini Kaisto.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2014
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Kaisto, Heini Opetuksen pelillistäminen trendi-ilmiönä − opetuspelien kaupallinen potentiaali opetuksen pelillistäminen videopelit videopelimarkkinat pelialustat Tietojärjestelmätiede Information Systems Science
title Opetuksen pelillistäminen trendi-ilmiönä − opetuspelien kaupallinen potentiaali
title_full Opetuksen pelillistäminen trendi-ilmiönä − opetuspelien kaupallinen potentiaali
title_fullStr Opetuksen pelillistäminen trendi-ilmiönä − opetuspelien kaupallinen potentiaali Opetuksen pelillistäminen trendi-ilmiönä − opetuspelien kaupallinen potentiaali
title_full_unstemmed Opetuksen pelillistäminen trendi-ilmiönä − opetuspelien kaupallinen potentiaali Opetuksen pelillistäminen trendi-ilmiönä − opetuspelien kaupallinen potentiaali
title_short Opetuksen pelillistäminen trendi-ilmiönä − opetuspelien kaupallinen potentiaali
title_sort opetuksen pelillistäminen trendi ilmiönä − opetuspelien kaupallinen potentiaali
title_txtP Opetuksen pelillistäminen trendi-ilmiönä − opetuspelien kaupallinen potentiaali
topic opetuksen pelillistäminen videopelit videopelimarkkinat pelialustat Tietojärjestelmätiede Information Systems Science
topic_facet Information Systems Science Tietojärjestelmätiede opetuksen pelillistäminen pelialustat videopelimarkkinat videopelit
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/43136 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201404011446
work_keys_str_mv AT kaistoheini opetuksenpelillistäminentrendiilmiönä−opetuspelienkaupallinenpotentiaali