Mobiilimarkkinoinnin tavoitteet ja haasteet liiketoiminnan edistämisessä

Seppänen, Pyry Mobiilimarkkinoinnin tavoitteet ja haasteet liiketoiminnan edistämisessä Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2014, 29 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatin tutkielma Ohjaaja(t): Kankaanpää, Irja Tässä tutkimuksessa perehdytään mobiilimarkkinointiin osana organisaation markkinoi...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Seppänen, Pyry
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Bachelor's thesis
Language:fin
Published: 2014
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/43083
_version_ 1826225791114936321
author Seppänen, Pyry
author2 Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Seppänen, Pyry Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Seppänen, Pyry Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Seppänen, Pyry
datasource_str_mv jyx
description Seppänen, Pyry Mobiilimarkkinoinnin tavoitteet ja haasteet liiketoiminnan edistämisessä Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2014, 29 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatin tutkielma Ohjaaja(t): Kankaanpää, Irja Tässä tutkimuksessa perehdytään mobiilimarkkinointiin osana organisaation markkinointistrategiaa. Tutkimus on toteutettu kirjallisuuskatsauksena aiheen ympäriltä tehtyjen tutkimusten perusteella. Tavoitteena on luoda lukijalle käsitys mobiilimarkkinoinnin tavoitteista ja keskeisimmistä haasteista. Tutkimuksen alussa määritellään tärkeimmät käsitteet, jotka ovat merkittävässä osassa mobiilimarkkinoinnista puhuttaessa. Käsitteistöön kuuluvat esimerkiksi mobiili, markkinointi, arvo sekä tuote. Käsitteiden määrittelyn jälkeen tutkielmassa perehdytään mobiilimarkkinoinnin tyyppeihin sekä sen tavoitteisiin. Markkinointityypit on jaettu push ja pull–markkinointiin, tavoitteet puolestaan pitävät sisällään esimerkiksi brändin tunnettuuden parantamisen, myynnin edistämisen sekä kuluttajatietojen keräämisen. Tämän jälkeen tutkimuksessa siirrytään käsittelemään mobiilimarkkinoinnin haasteita ja ongelmia. Haasteet liittyvät esimerkiksi häiritsevyyteen, yksityisyyteen sekä arvon tuottamiseen. Tutkimuksen lopussa tutkimuksen sisältö vedetään yhteen ja kirjoittaja esittää omia pohdintojaan tutkimuksen aiheeseen liittyen.
first_indexed 2014-03-18T21:09:54Z
format Kandityö
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.author", "value": "Sepp\u00e4nen, Pyry", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2014-03-18T10:33:40Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2014-03-18T10:33:40Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2014", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/43083", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Sepp\u00e4nen, Pyry \r\nMobiilimarkkinoinnin tavoitteet ja haasteet liiketoiminnan edist\u00e4misess\u00e4 \r\nJyv\u00e4skyl\u00e4: Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto, 2014, 29 s. \r\nTietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede, kandidaatin tutkielma \r\nOhjaaja(t): Kankaanp\u00e4\u00e4, Irja \r\nT\u00e4ss\u00e4 tutkimuksessa perehdyt\u00e4\u00e4n mobiilimarkkinointiin osana organisaation markkinointistrategiaa. Tutkimus on toteutettu kirjallisuuskatsauksena aiheen ymp\u00e4rilt\u00e4 tehtyjen tutkimusten perusteella. Tavoitteena on luoda lukijalle k\u00e4sitys mobiilimarkkinoinnin tavoitteista ja keskeisimmist\u00e4 haasteista. Tutkimuksen alussa m\u00e4\u00e4ritell\u00e4\u00e4n t\u00e4rkeimm\u00e4t k\u00e4sitteet, jotka ovat merkitt\u00e4v\u00e4ss\u00e4 osassa mobiilimarkkinoinnista puhuttaessa. K\u00e4sitteist\u00f6\u00f6n kuuluvat esimerkiksi mobiili, markkinointi, arvo sek\u00e4 tuote. K\u00e4sitteiden m\u00e4\u00e4rittelyn j\u00e4lkeen tutkielmassa perehdyt\u00e4\u00e4n mobiilimarkkinoinnin tyyppeihin sek\u00e4 sen tavoitteisiin. Markkinointityypit on jaettu push ja pull\u2013markkinointiin, tavoitteet puolestaan pit\u00e4v\u00e4t sis\u00e4ll\u00e4\u00e4n esimerkiksi br\u00e4ndin tunnettuuden parantamisen, myynnin edist\u00e4misen sek\u00e4 kuluttajatietojen ker\u00e4\u00e4misen. T\u00e4m\u00e4n j\u00e4lkeen tutkimuksessa siirryt\u00e4\u00e4n k\u00e4sittelem\u00e4\u00e4n mobiilimarkkinoinnin haasteita ja ongelmia. Haasteet liittyv\u00e4t esimerkiksi h\u00e4iritsevyyteen, yksityisyyteen sek\u00e4 arvon tuottamiseen. Tutkimuksen lopussa tutkimuksen sis\u00e4lt\u00f6 vedet\u00e4\u00e4n yhteen ja kirjoittaja esitt\u00e4\u00e4 omia pohdintojaan tutkimuksen aiheeseen liittyen.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Seija Paananen (sepaanan@jyu.fi) on 2014-03-18T10:33:40Z\nNo. of bitstreams: 1\nPyry Sepp\u00e4nen.pdf: 345419 bytes, checksum: 16fbdb089b858c85b4c97e72d9f14547 (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2014-03-18T10:33:40Z (GMT). No. of bitstreams: 1\nPyry Sepp\u00e4nen.pdf: 345419 bytes, checksum: 16fbdb089b858c85b4c97e72d9f14547 (MD5)\n Previous issue date: 2014", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "mobiili,", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "markkinointi", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "arvo", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "kuluttaja", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Mobiilimarkkinoinnin tavoitteet ja haasteet liiketoiminnan edist\u00e4misess\u00e4", "language": "fi", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "bachelor thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201403181360", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.dcmitype", "value": "Text", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "dcmitype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Kandidaatintutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Bachelor's thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Informaatioteknologian tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Informaatioteknologia", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Tietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Information Systems Science", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "bachelorThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_43083
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:55:39Z
main_date 2014-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2014
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/c00e7083-11e0-4ba0-ad87-7af6a1cd907d\/download","text":"Pyry Sepp\u00e4nen.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2014
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Seppänen, Pyry Mobiilimarkkinoinnin tavoitteet ja haasteet liiketoiminnan edistämisessä mobiili, markkinointi arvo kuluttaja Tietojärjestelmätiede Information Systems Science
title Mobiilimarkkinoinnin tavoitteet ja haasteet liiketoiminnan edistämisessä
title_full Mobiilimarkkinoinnin tavoitteet ja haasteet liiketoiminnan edistämisessä
title_fullStr Mobiilimarkkinoinnin tavoitteet ja haasteet liiketoiminnan edistämisessä Mobiilimarkkinoinnin tavoitteet ja haasteet liiketoiminnan edistämisessä
title_full_unstemmed Mobiilimarkkinoinnin tavoitteet ja haasteet liiketoiminnan edistämisessä Mobiilimarkkinoinnin tavoitteet ja haasteet liiketoiminnan edistämisessä
title_short Mobiilimarkkinoinnin tavoitteet ja haasteet liiketoiminnan edistämisessä
title_sort mobiilimarkkinoinnin tavoitteet ja haasteet liiketoiminnan edistämisessä
title_txtP Mobiilimarkkinoinnin tavoitteet ja haasteet liiketoiminnan edistämisessä
topic mobiili, markkinointi arvo kuluttaja Tietojärjestelmätiede Information Systems Science
topic_facet Information Systems Science Tietojärjestelmätiede arvo kuluttaja markkinointi mobiili,
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/43083 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201403181360
work_keys_str_mv AT seppänenpyry mobiilimarkkinoinnintavoitteetjahaasteetliiketoiminnanedistämisessä