Uusyritysneuvonta - rohkaisun ja realiteettien vuoropuhelua? uuden liiketoiminnan suunnittelu ja suunnittelun valmentaminen yritysneuvojan työssä

Uusyrityskeskuksissa yritysneuvojat auttavat yrittäjäksi aikovia asiakkaitaan liiketoimintamahdollisuuksien hahmottamisessa, liiketoiminnan suunnittelussa sekä liiketoimintasuunnitelman tekemisessä. Yritysneuvojan työ on vaativaa asiakaspalvelutyötä, joka edellyttää laajaa liiketoimintaosaamista sek...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Laitinen, Anu-Maria
Muut tekijät: Kauppakorkeakoulu, School of Business and Economics, Taloustieteet, Business and Economics, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Aineistotyyppi: Pro gradu
Kieli:fin
Julkaistu: 2013
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/41869
Kuvaus
Yhteenveto:Uusyrityskeskuksissa yritysneuvojat auttavat yrittäjäksi aikovia asiakkaitaan liiketoimintamahdollisuuksien hahmottamisessa, liiketoiminnan suunnittelussa sekä liiketoimintasuunnitelman tekemisessä. Yritysneuvojan työ on vaativaa asiakaspalvelutyötä, joka edellyttää laajaa liiketoimintaosaamista sekä näkemystä yrittäjyydestä, liiketoiminnasta ja markkinoista. Tämän lisäksi yritysneuvojan tulee hallita liiketoiminnan suunnittelun liittyvät laskelmat, pystyä kommentoimaan asiakkaan suunnitelmia ja osata ohjata asiakas oikealle asiantuntijalle verkostossaan. Tässä tutkimuksessa tutkitaan yritysneuvojan työnkuvan lisäksi yritysneuvojan ja asiakkaan kohtaamista ja vuorovaikutusta sekä todetaan, että yritysneuvojan työ sisältää myös valmennuksellisia piirteitä, kuten voimavaralähtöisyyttä, ratkaisukeskeisyyttä, tavoitteellista prosessiajattelua sekä positiivista ajattelua, luottamuksellista dialogia ja innostumista yrittäjyydestä.