Teknologian ja mediamaiseman muutosten vaikutukset suomalaisten mediakäyttäytymiseen

Aho, Ville Teknologian ja mediamaiseman muutosten vaikutukset suomalaisten me-diakäyttäytymiseen Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2013, 36 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatin tutkielma Ohjaaja: Moilanen, Panu Suomen mediamaisema on muuttunut radikaalisti 1900-luvun puolivälin jäl-keen. Suurimmat m...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Aho, Ville
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fin
Julkaistu: 2013
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/41858
Kuvaus
Yhteenveto:Aho, Ville Teknologian ja mediamaiseman muutosten vaikutukset suomalaisten me-diakäyttäytymiseen Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2013, 36 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatin tutkielma Ohjaaja: Moilanen, Panu Suomen mediamaisema on muuttunut radikaalisti 1900-luvun puolivälin jäl-keen. Suurimmat muutostekijät ovat olleet teknologinen ja tietotekninen kehitys, maailman digitalisoituminen sekä internetin leviäminen. Nykysuomalainen seuraa eri medioita keskimäärin 8 tuntia 33 minuuttia vuo-rokaudessa. Samalla kun muiden medioiden seuraamiseen käytetty aika vähe-nee, vietetään internetissä enemmän aikaa kuin koskaan aikaisemmin. Tutkielma tutkii miten teknologia on kehittynyt ja muuttanut suomalaisten mediankäyttötottumuksia. Tämä kandidaatin tutkielma on toteutettu kirjalli-suuskatsauksena. Aho, Ville Influences of Evolution of Technology and Mediascape in Media Behaviours of Finnish People Jyväskylä: University of Jyväskylä, 2013, 36 p. Information Systems Science, Bachelor’s Thesis Supervisor: Moilanen, Panu Finnish mediascape has changed radically from mid 20th century. Biggest fac-tors have been evolution of information technology, digitalization of the world as well as expansion of Internet. The average media time for a Finn is 8 hours and 33 minutes per day. While the times spent with different medias are decreasing, time spent online is increasing. This thesis shows how technology has progressed and changed Finns’ media behaviours. This Bachelor’s Thesis has been done as a literature review.