Kuluttajan kokema arvo mobiilipalveluissa

Lassila, Tuomas Kuluttajan kokema arvo mobiilipalveluissa Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2013, 25 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatintyö Ohjaaja(t): Salo, Markus Uudenlaisen teknologian ja palveluiden tulo kuluttajamarkkinoille on johtanut tuotteiden ja palvelun tarjoajien tarpeeseen selvit...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Lassila, Tuomas
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fin
Julkaistu: 2013
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/41186
_version_ 1826225791618252801
author Lassila, Tuomas
author2 Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Lassila, Tuomas Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Lassila, Tuomas Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Lassila, Tuomas
datasource_str_mv jyx
description Lassila, Tuomas Kuluttajan kokema arvo mobiilipalveluissa Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2013, 25 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatintyö Ohjaaja(t): Salo, Markus Uudenlaisen teknologian ja palveluiden tulo kuluttajamarkkinoille on johtanut tuotteiden ja palvelun tarjoajien tarpeeseen selvittää, mitkä tekijät kuluttajat kokevat arvokkaiksi oston ja käytön hetkellä. Kiinnostus kuluttajan kokeman arvon (consumer perceived value) konseptia kohtaan on ollut merkittävää niin tutkijoiden kuin ammatinharjoittajien yhteisöissä. Tämä kirjallisuuskatsauksena toteutettu tutkielma esittää kuluttajan kokeman arvon määritelmän sekä paneu-tuu tarkemmin kahteen arvon teorian malliin ja niiden pohjalta tehtyihin tutki-muksiin mobiilipalveluissa. Tutkimustuloksina todetaan, että kuluttajan kokemalla arvolla voidaan määrit-tää kuluttajan käyttäytymistä tuotteen tai palvelun oston ja käytön yhteydessä sekä arvon ominaisuuksia joita kuluttaja tuotteelta odottaa. Kuluttajan kokema arvo huomattiin olevan tärkeä osa markkinoinnin- ja kuluttajantutkimusta sekä toimivan mobiilipalveluiden kontekstissa. Keskeisimpinä arvon teorioina pidet-tiin Shethin, Newmanin ja Grossin (1991) esittämää kuluttamisen arvojen teo-riamallia sekä Holbrookin (1998) luomaa kuluttajan kokeman arvon typologiaa. Mobiilipalveluiden tutkimusten perusteella tärkeimpinä ominaisuuksina pidet-tiin hyötypohjaista, käytännöllistä, sosiaalista, nautinnollista ja emotionaalista arvoa. Kahdesta esitetystä dimensiomallista Shethin ym. (1991) mallia käytettiin kokonaisvaltaisemmin mobiilipalveluiden kontekstissa.
first_indexed 2013-04-11T20:03:26Z
format Kandityö
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.author", "value": "Lassila, Tuomas", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2013-04-11T13:26:39Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2013-04-11T13:26:39Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2013", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/41186", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Lassila, Tuomas\r\nKuluttajan kokema arvo mobiilipalveluissa\r\nJyv\u00e4skyl\u00e4: Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto, 2013, 25 s.\r\nTietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede, kandidaatinty\u00f6\r\nOhjaaja(t): Salo, Markus\r\nUudenlaisen teknologian ja palveluiden tulo kuluttajamarkkinoille on johtanut tuotteiden ja palvelun tarjoajien tarpeeseen selvitt\u00e4\u00e4, mitk\u00e4 tekij\u00e4t kuluttajat kokevat arvokkaiksi oston ja k\u00e4yt\u00f6n hetkell\u00e4. Kiinnostus kuluttajan kokeman arvon (consumer perceived value) konseptia kohtaan on ollut merkitt\u00e4v\u00e4\u00e4 niin tutkijoiden kuin ammatinharjoittajien yhteis\u00f6iss\u00e4. T\u00e4m\u00e4 kirjallisuuskatsauksena toteutettu tutkielma esitt\u00e4\u00e4 kuluttajan kokeman arvon m\u00e4\u00e4ritelm\u00e4n sek\u00e4 paneu-tuu tarkemmin kahteen arvon teorian malliin ja niiden pohjalta tehtyihin tutki-muksiin mobiilipalveluissa.\r\nTutkimustuloksina todetaan, ett\u00e4 kuluttajan kokemalla arvolla voidaan m\u00e4\u00e4rit-t\u00e4\u00e4 kuluttajan k\u00e4ytt\u00e4ytymist\u00e4 tuotteen tai palvelun oston ja k\u00e4yt\u00f6n yhteydess\u00e4 sek\u00e4 arvon ominaisuuksia joita kuluttaja tuotteelta odottaa. Kuluttajan kokema arvo huomattiin olevan t\u00e4rke\u00e4 osa markkinoinnin- ja kuluttajantutkimusta sek\u00e4 toimivan mobiilipalveluiden kontekstissa. Keskeisimpin\u00e4 arvon teorioina pidet-tiin Shethin, Newmanin ja Grossin (1991) esitt\u00e4m\u00e4\u00e4 kuluttamisen arvojen teo-riamallia sek\u00e4 Holbrookin (1998) luomaa kuluttajan kokeman arvon typologiaa. Mobiilipalveluiden tutkimusten perusteella t\u00e4rkeimpin\u00e4 ominaisuuksina pidet-tiin hy\u00f6typohjaista, k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llist\u00e4, sosiaalista, nautinnollista ja emotionaalista arvoa. Kahdesta esitetyst\u00e4 dimensiomallista Shethin ym. (1991) mallia k\u00e4ytettiin kokonaisvaltaisemmin mobiilipalveluiden kontekstissa.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Seija Paananen (sepaanan@jyu.fi) on 2013-04-11T13:26:39Z\nNo. of bitstreams: 1\nTuomas Lassila.pdf: 450627 bytes, checksum: dcab629d9888412ba9dfff34cc8ec113 (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2013-04-11T13:26:39Z (GMT). No. of bitstreams: 1\nTuomas Lassila.pdf: 450627 bytes, checksum: dcab629d9888412ba9dfff34cc8ec113 (MD5)\n Previous issue date: 2013", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "arvo", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "arvon teoria", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "kuluttajan kokema arvo", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "mobiilipalvelu", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "dimensiomalli", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Kuluttajan kokema arvo mobiilipalveluissa", "language": "fi", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "bachelor thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201304111423", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.dcmitype", "value": "Text", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "dcmitype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Kandidaatintutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Bachelor's thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Informaatioteknologian tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Informaatioteknologia", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Tietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Information Systems Science", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "bachelorThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_41186
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:55:35Z
main_date 2013-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2013
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/08d172e6-c1d0-46d6-bfae-3545e30bc127\/download","text":"Tuomas Lassila.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2013
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Lassila, Tuomas Kuluttajan kokema arvo mobiilipalveluissa arvo arvon teoria kuluttajan kokema arvo mobiilipalvelu dimensiomalli Tietojärjestelmätiede Information Systems Science
title Kuluttajan kokema arvo mobiilipalveluissa
title_full Kuluttajan kokema arvo mobiilipalveluissa
title_fullStr Kuluttajan kokema arvo mobiilipalveluissa Kuluttajan kokema arvo mobiilipalveluissa
title_full_unstemmed Kuluttajan kokema arvo mobiilipalveluissa Kuluttajan kokema arvo mobiilipalveluissa
title_short Kuluttajan kokema arvo mobiilipalveluissa
title_sort kuluttajan kokema arvo mobiilipalveluissa
title_txtP Kuluttajan kokema arvo mobiilipalveluissa
topic arvo arvon teoria kuluttajan kokema arvo mobiilipalvelu dimensiomalli Tietojärjestelmätiede Information Systems Science
topic_facet Information Systems Science Tietojärjestelmätiede arvo arvon teoria dimensiomalli kuluttajan kokema arvo mobiilipalvelu
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/41186 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201304111423
work_keys_str_mv AT lassilatuomas kuluttajankokemaarvomobiilipalveluissa