Skriptikielen toteutus pelimoottoriin

Tämä tutkimus esittää yksinkertaisen skriptikielen SimpScript. Kielen tarkoituksena on toimia pelien skriptikielenä. Jotta SimpScriptin voitiin todeta soveltuvaksi pelinkehitykseen, suoritettiin sen ja muutaman yleisesti peleissä käytetyn skriptikielen ominaisuuksien vertailu. Lopputuloksena huomatt...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Paananen, Henrik
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fin
Julkaistu: 2012
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/40944
Kuvaus
Yhteenveto:Tämä tutkimus esittää yksinkertaisen skriptikielen SimpScript. Kielen tarkoituksena on toimia pelien skriptikielenä. Jotta SimpScriptin voitiin todeta soveltuvaksi pelinkehitykseen, suoritettiin sen ja muutaman yleisesti peleissä käytetyn skriptikielen ominaisuuksien vertailu. Lopputuloksena huomattiin, että SimpScriptistä puuttuu monia ominaisuuksia, joita muut ratkaisut sisältävät. Kuitenkin SimpScriptin jatkokehityksen myötä, nämä ominaisuudet olisi toteutettavissa In this research a simple scripting language SimpScript is introduced. The purpose of the language is to be used in game scripting. To prove that SimpScript is applicable to game development a comparison was conducted between it and some common scripting languages used in games. As a result it was discovered that many features that are present in the other scripting languages were still missing from SimpScript. These features could be implemented to the language with some further development