Freemium pelialan hinnoittelumallina

Kaaronen, Olli Freemium pelialan hinnoittelumallina Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2012, 24 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatintutkielma Ohjaaja: Ojala, Arto Mobiilipelaamisen lisääntyminen on johtanut pelialalla perinteisten liiketoimintamallien väistymiseen ja uusien ansaintamallien kehi...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Kaaronen, Olli
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fin
Julkaistu: 2013
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/40914
_version_ 1826225789699358721
author Kaaronen, Olli
author2 Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Kaaronen, Olli Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Kaaronen, Olli Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Kaaronen, Olli
datasource_str_mv jyx
description Kaaronen, Olli Freemium pelialan hinnoittelumallina Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2012, 24 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatintutkielma Ohjaaja: Ojala, Arto Mobiilipelaamisen lisääntyminen on johtanut pelialalla perinteisten liiketoimintamallien väistymiseen ja uusien ansaintamallien kehittymiseen. Tämä kirjallisuuskatsauksena toteutettu tutkielma käsittelee mobiilipelialalla käytettyä freemium-hinnoittelumallia ja sen variaatioita. Tutkielmassa esitetään myös pelitoimialan aikaisempia liiketoimintamalleja. Tutkimustuloksena todetaan, että mobiilipelien suosio on vaikuttamassa pelitoimialan valtasuhteisiin, sillä pelien jakelun ja markkinoinnin siirtyminen digitaaliseen muotoon syö suuren osan perinteisestä arvoketjusta. Havaittiin myös, että freemium-hinnoittelumallilla on monia eri variaatioita, joista toistaiseksi tuottavin on ollut pelin sisäiset ostot (In-App Purchaces).
first_indexed 2013-02-11T21:03:29Z
format Kandityö
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.author", "value": "Kaaronen, Olli", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2013-02-11T12:40:56Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2013-02-11T12:40:56Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2013", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/40914", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Kaaronen, Olli\r\nFreemium pelialan hinnoittelumallina\r\nJyv\u00e4skyl\u00e4: Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto, 2012, 24 s.\r\nTietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede, kandidaatintutkielma\r\nOhjaaja: Ojala, Arto\r\nMobiilipelaamisen lis\u00e4\u00e4ntyminen on johtanut pelialalla perinteisten liiketoimintamallien\r\nv\u00e4istymiseen ja uusien ansaintamallien kehittymiseen. T\u00e4m\u00e4 kirjallisuuskatsauksena\r\ntoteutettu tutkielma k\u00e4sittelee mobiilipelialalla k\u00e4ytetty\u00e4\r\nfreemium-hinnoittelumallia ja sen variaatioita. Tutkielmassa esitet\u00e4\u00e4n my\u00f6s\r\npelitoimialan aikaisempia liiketoimintamalleja.\r\nTutkimustuloksena todetaan, ett\u00e4 mobiilipelien suosio on vaikuttamassa pelitoimialan\r\nvaltasuhteisiin, sill\u00e4 pelien jakelun ja markkinoinnin siirtyminen digitaaliseen\r\nmuotoon sy\u00f6 suuren osan perinteisest\u00e4 arvoketjusta. Havaittiin my\u00f6s,\r\nett\u00e4 freemium-hinnoittelumallilla on monia eri variaatioita, joista toistaiseksi\r\ntuottavin on ollut pelin sis\u00e4iset ostot (In-App Purchaces).", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Seija Paananen (sepaanan@jyu.fi) on 2013-02-11T12:40:55Z\nNo. of bitstreams: 1\nOlli Kaaronen.pdf: 284582 bytes, checksum: 6f0e9aa7ecf4f3d9d8bd883b513c4620 (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2013-02-11T12:40:56Z (GMT). No. of bitstreams: 1\nOlli Kaaronen.pdf: 284582 bytes, checksum: 6f0e9aa7ecf4f3d9d8bd883b513c4620 (MD5)\n Previous issue date: 2013", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "freemium", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "pelitoimiala", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "liiketoimintamalli", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "mobiilipelaaminen", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "pelialan liiketoimintamallit", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "pelin sis\u00e4iset ostot", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Freemium pelialan hinnoittelumallina", "language": "fi", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "bachelor thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201302111202", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.dcmitype", "value": "Text", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "dcmitype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Kandidaatintutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Bachelor's thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Informaatioteknologian tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Informaatioteknologia", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Tietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Information Systems Science", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "bachelorThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_40914
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:54:57Z
main_date 2013-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2013
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/c7e76597-78e4-41f2-9f5c-d2b99a83a7f9\/download","text":"Olli Kaaronen.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2013
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Kaaronen, Olli Freemium pelialan hinnoittelumallina freemium pelitoimiala liiketoimintamalli mobiilipelaaminen pelialan liiketoimintamallit pelin sisäiset ostot Tietojärjestelmätiede Information Systems Science
title Freemium pelialan hinnoittelumallina
title_full Freemium pelialan hinnoittelumallina
title_fullStr Freemium pelialan hinnoittelumallina Freemium pelialan hinnoittelumallina
title_full_unstemmed Freemium pelialan hinnoittelumallina Freemium pelialan hinnoittelumallina
title_short Freemium pelialan hinnoittelumallina
title_sort freemium pelialan hinnoittelumallina
title_txtP Freemium pelialan hinnoittelumallina
topic freemium pelitoimiala liiketoimintamalli mobiilipelaaminen pelialan liiketoimintamallit pelin sisäiset ostot Tietojärjestelmätiede Information Systems Science
topic_facet Information Systems Science Tietojärjestelmätiede freemium liiketoimintamalli mobiilipelaaminen pelialan liiketoimintamallit pelin sisäiset ostot pelitoimiala
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/40914 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201302111202
work_keys_str_mv AT kaaronenolli freemiumpelialanhinnoittelumallina