Ryhmäostaminen elektronisessa B2C -kaupankäynnissä

Summanen, Antti Ryhmäostaminen elektronisessa B2C -kaupankäynnissä Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2012, 24 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatin tutkielma Ohjaaja: Makkonen, Markus Ryhmäostaminen on merkittävä uudistus verkkokauppojen hinnoittelussa vuosituhannen vaihtuessa. Tässä uudessa hin...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Summanen, Antti
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Bachelor's thesis
Language:fin
Published: 2012
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/39258
_version_ 1826225791154782208
author Summanen, Antti
author2 Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Summanen, Antti Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Summanen, Antti Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Summanen, Antti
datasource_str_mv jyx
description Summanen, Antti Ryhmäostaminen elektronisessa B2C -kaupankäynnissä Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2012, 24 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatin tutkielma Ohjaaja: Makkonen, Markus Ryhmäostaminen on merkittävä uudistus verkkokauppojen hinnoittelussa vuosituhannen vaihtuessa. Tässä uudessa hinnoittelumekanismissa asiakkaalla on mahdollisuus vaikuttaa tuotteen hinnoitteluun ja myyjä voi samalla saavuttaa merkittävää etua myyntimäärien kasvaessa. Ryhmäostaminen hyödyntää tehokkaasti asiakkaiden omia verkostoja markkinoinnissa, käyttäen viestintäkanavina internetiä ja sosiaalisen median palveluita. Tässä tutkielmassa tarkastellaan ryhmäostamista hinnoittelumekanismina ja osana verkkokaupan markkinointistrategiaa. Tavoitteena on määritellä ry-hmäostamisen käsite ja tutkia millaisia erityispiirteitä sillä on. Näiden erityis-piirteiden perusteella ryhmäostamista verrataan muihin hinnoittelumeka-nismeihin, kuten staattinen hinnoittelu ja erilaiset dynaamiset hinnoittelume-kanismit. Ryhmäostamisen eroista nousee esille erityisesti sen monimuotoisuus, kuten mahdollisen kolmannen osapuolen roolit kaupankäynnissä. Lisäksi vertaillaan ryhmäostamista hyödyntäviä verkkosivustoja Groupon, LivingSocial ja Mobshop.com. Vertailuun on valittu Yhdysvaltalainen, mutta suurin Suomessa toimiva ryhmäostosverkkokauppa Groupon, sen lähin kilpai-lija, Yhdysvaltalainen LivingSocial, sekä aiemmin mainittu vuosituhannen vaih-teessa toiminut Mobshop.com. Vertailussa Mobshop.com erottuu monipuoli-semman hinnoittelumekanisminsa ja erilaisen tuotevalikoimansa myötä.
first_indexed 2012-12-06T00:03:42Z
format Kandityö
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.author", "value": "Summanen, Antti", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2012-10-03T07:21:04Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2012-10-03T07:21:04Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2012", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/39258", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Summanen, Antti\r\nRyhm\u00e4ostaminen elektronisessa B2C -kaupank\u00e4ynniss\u00e4\r\nJyv\u00e4skyl\u00e4: Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto, 2012, 24 s.\r\nTietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede, kandidaatin tutkielma\r\nOhjaaja: Makkonen, Markus\r\nRyhm\u00e4ostaminen on merkitt\u00e4v\u00e4 uudistus verkkokauppojen hinnoittelussa vuosituhannen vaihtuessa. T\u00e4ss\u00e4 uudessa hinnoittelumekanismissa asiakkaalla on mahdollisuus vaikuttaa tuotteen hinnoitteluun ja myyj\u00e4 voi samalla saavuttaa merkitt\u00e4v\u00e4\u00e4 etua myyntim\u00e4\u00e4rien kasvaessa. Ryhm\u00e4ostaminen hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 tehokkaasti asiakkaiden omia verkostoja markkinoinnissa, k\u00e4ytt\u00e4en viestint\u00e4kanavina interneti\u00e4 ja sosiaalisen median palveluita.\r\nT\u00e4ss\u00e4 tutkielmassa tarkastellaan ryhm\u00e4ostamista hinnoittelumekanismina ja osana verkkokaupan markkinointistrategiaa. Tavoitteena on m\u00e4\u00e4ritell\u00e4 ry-hm\u00e4ostamisen k\u00e4site ja tutkia millaisia erityispiirteit\u00e4 sill\u00e4 on. N\u00e4iden erityis-piirteiden perusteella ryhm\u00e4ostamista verrataan muihin hinnoittelumeka-nismeihin, kuten staattinen hinnoittelu ja erilaiset dynaamiset hinnoittelume-kanismit. Ryhm\u00e4ostamisen eroista nousee esille erityisesti sen monimuotoisuus, kuten mahdollisen kolmannen osapuolen roolit kaupank\u00e4ynniss\u00e4.\r\nLis\u00e4ksi vertaillaan ryhm\u00e4ostamista hy\u00f6dynt\u00e4vi\u00e4 verkkosivustoja Groupon, LivingSocial ja Mobshop.com. Vertailuun on valittu Yhdysvaltalainen, mutta suurin Suomessa toimiva ryhm\u00e4ostosverkkokauppa Groupon, sen l\u00e4hin kilpai-lija, Yhdysvaltalainen LivingSocial, sek\u00e4 aiemmin mainittu vuosituhannen vaih-teessa toiminut Mobshop.com. Vertailussa Mobshop.com erottuu monipuoli-semman hinnoittelumekanisminsa ja erilaisen tuotevalikoimansa my\u00f6t\u00e4.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Seija Paananen (sepaanan@jyu.fi) on 2012-10-03T07:21:04Z\nNo. of bitstreams: 1\nAntti Summanen.pdf: 324516 bytes, checksum: 148947aca955f6b7def4c308a84ef68a (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2012-10-03T07:21:04Z (GMT). No. of bitstreams: 1\nAntti Summanen.pdf: 324516 bytes, checksum: 148947aca955f6b7def4c308a84ef68a (MD5)\n Previous issue date: 2012", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "elektroninen kaupank\u00e4ynti", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "ryhm\u00e4ostaminen", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "hinnoittelumekanismi", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Ryhm\u00e4ostaminen elektronisessa B2C -kaupank\u00e4ynniss\u00e4", "language": null, "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "bachelor thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201210032563", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.dcmitype", "value": "Text", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "dcmitype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Kandidaatintutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Bachelor's thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Informaatioteknologian tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Informaatioteknologia", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Tietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Information Systems Science", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "bachelorThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_39258
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:54:14Z
main_date 2012-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2012
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/a8f72377-68ae-4c26-9726-cd97c91ef858\/download","text":"Antti Summanen.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2012
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Summanen, Antti Ryhmäostaminen elektronisessa B2C -kaupankäynnissä elektroninen kaupankäynti ryhmäostaminen hinnoittelumekanismi Tietojärjestelmätiede Information Systems Science
title Ryhmäostaminen elektronisessa B2C -kaupankäynnissä
title_full Ryhmäostaminen elektronisessa B2C -kaupankäynnissä
title_fullStr Ryhmäostaminen elektronisessa B2C -kaupankäynnissä Ryhmäostaminen elektronisessa B2C -kaupankäynnissä
title_full_unstemmed Ryhmäostaminen elektronisessa B2C -kaupankäynnissä Ryhmäostaminen elektronisessa B2C -kaupankäynnissä
title_short Ryhmäostaminen elektronisessa B2C -kaupankäynnissä
title_sort ryhmäostaminen elektronisessa b2c kaupankäynnissä
title_txtP Ryhmäostaminen elektronisessa B2C -kaupankäynnissä
topic elektroninen kaupankäynti ryhmäostaminen hinnoittelumekanismi Tietojärjestelmätiede Information Systems Science
topic_facet Information Systems Science Tietojärjestelmätiede elektroninen kaupankäynti hinnoittelumekanismi ryhmäostaminen
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/39258 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201210032563
work_keys_str_mv AT summanenantti ryhmäostaminenelektronisessab2ckaupankäynnissä