Ostopäätösprosessi verkkokaupankäynnissä

Muhonen, Mattias Ostopäätösprosessi verkkokaupankäynnissä Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2012, 25 s. Tietojärjestelmätiede, Kandidaatintutkielma Ohjaaja(t): Salo, Markus Tämä tutkielma on kirjallisuuskatsaus ostopäätösprosessista verkkokaupan-käynnissä. Tutkielman tavoitteena oli selventää ko...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Muhonen, Mattias
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fin
Julkaistu: 2012
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/38099
Kuvaus
Yhteenveto:Muhonen, Mattias Ostopäätösprosessi verkkokaupankäynnissä Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2012, 25 s. Tietojärjestelmätiede, Kandidaatintutkielma Ohjaaja(t): Salo, Markus Tämä tutkielma on kirjallisuuskatsaus ostopäätösprosessista verkkokaupan-käynnissä. Tutkielman tavoitteena oli selventää koko ostopäätösprosessin ete-nemistä verkkokaupankäynnissä sekä tutkia, miten verkkokaupan eri elementit vaikuttavat ostopäätösprosessiin. Tutkielmassa esiteltiin useita eri malleja osto-päätösprosessista ja niistä valittiin tutkielman viitekehykseksi viisivaiheinen malli. Verkkokaupan elementtien vaikutusta ostopäätösprosessiin tutkittiin tä-män mallin mukaisesti vaiheittain sen mukaan, miten ostopäätösprosessi nor-maalisti etenee verkkokaupassa. Tuloksien mukaan lähes kaikki verkkokaupan elementit vaikuttavat asiakkaan luottamukseen, joka on pääroolissa verkko-kaupankäynnissä. Fyysisen ulottuvuuden puuttumisen takia monet asiat jäävät asiakkaan luottamuksen varaan. Esimerkiksi tuotetta ei päästä itse kokeilemaan, vaan asiakkaan on luotettava siitä annettuihin tietoihin.