Osallistava markkinointi sosiaalisessa mediassa

Toivakka, Anssi Osallistava markkinointi sosiaalisessa mediassa Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2012, 28 s. Tietojärjestelmätiede, Kanditaatintutkielma Ohjaaja: Seppänen, Ville Tässä tutkielmassa käsitellään sosiaalisen median roolia osallistavan markkinoinnin strategian luomisessa. Tarkoituk...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Toivakka, Anssi
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Bachelor's thesis
Language:fin
Published: 2012
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/38094
_version_ 1826225792140443648
author Toivakka, Anssi
author2 Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Toivakka, Anssi Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Toivakka, Anssi Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Toivakka, Anssi
datasource_str_mv jyx
description Toivakka, Anssi Osallistava markkinointi sosiaalisessa mediassa Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2012, 28 s. Tietojärjestelmätiede, Kanditaatintutkielma Ohjaaja: Seppänen, Ville Tässä tutkielmassa käsitellään sosiaalisen median roolia osallistavan markkinoinnin strategian luomisessa. Tarkoituksena on esitellä kirjallisuuskatsauksen avulla, mitä mahdollisuuksia, haasteita ja ongelmia sosiaalinen media, ja erityisesti Facebook, asettaa yrityksen markkinointistrategian ja –keinojen kehittämiselle. Sosiaalinen media määritellään yleisesti Web 2.0 -teknologiaa hyödyntäviksi Internet-sovelluksiksi, joissa käyttäjät voivat luoda ja jakaa erilaista sisältöä verkkoympäristössä. Sosiaalisen median viitekehyksessä Facebook nähdään erityisesti sosiaalisia suhteita, sisältöjen vaihtoa ja verkkoyhteisöjä painottavana mediana, jossa markkinointiympäristö, -strategia ja keinot poikkeavat perinteisistä. Sosiaalisen median markkinointistrategia painottaa yhteisöllisyyden pohjalta rakentuvaa osallistavaa markkinointia, jossa vuorovaikutus yritysten ja asiakkaiden välillä ja erityisesti asiakkaiden kesken on aktiivista ja jossa sisällön tai tuotteen kiinnostavaksi tai hyödylliseksi kokeminen sekä siihen liittyvät palvelut ovat olennaisia. Osallistavan markkinoinnin keinoina esitellään tiedonhankintaa ja jakelua edistävää avointa keskustelua, parviälyä, joukkoistamista, viraalimarkkinointia ja meemejä. Johtopäätöksissä arvioidaan osallistavan markkinoinnin strategiaa ja keinoja ja verrataan niitä perinteiseen markkinointiin. Lopuksi esitellään joitakin osallistavan markkinoinnin tulevaisuuden näkymiä ja jatkotutkimusideoita.
first_indexed 2012-12-06T00:03:29Z
format Kandityö
fullrecord [{"key": "dc.contributor.author", "value": "Toivakka, Anssi", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2012-06-26T05:12:04Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2012-06-26T05:12:04Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2012", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/38094", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Toivakka, Anssi\r\nOsallistava markkinointi sosiaalisessa mediassa\r\nJyv\u00e4skyl\u00e4: Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto, 2012, 28 s.\r\nTietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede, Kanditaatintutkielma\r\nOhjaaja: Sepp\u00e4nen, Ville\r\nT\u00e4ss\u00e4 tutkielmassa k\u00e4sitell\u00e4\u00e4n sosiaalisen median roolia osallistavan\r\nmarkkinoinnin strategian luomisessa. Tarkoituksena on esitell\u00e4\r\nkirjallisuuskatsauksen avulla, mit\u00e4 mahdollisuuksia, haasteita ja ongelmia\r\nsosiaalinen media, ja erityisesti Facebook, asettaa yrityksen\r\nmarkkinointistrategian ja \u2013keinojen kehitt\u00e4miselle. Sosiaalinen media\r\nm\u00e4\u00e4ritell\u00e4\u00e4n yleisesti Web 2.0 -teknologiaa hy\u00f6dynt\u00e4viksi Internet-sovelluksiksi,\r\njoissa k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t voivat luoda ja jakaa erilaista sis\u00e4lt\u00f6\u00e4 verkkoymp\u00e4rist\u00f6ss\u00e4.\r\nSosiaalisen median viitekehyksess\u00e4 Facebook n\u00e4hd\u00e4\u00e4n erityisesti sosiaalisia\r\nsuhteita, sis\u00e4lt\u00f6jen vaihtoa ja verkkoyhteis\u00f6j\u00e4 painottavana mediana, jossa\r\nmarkkinointiymp\u00e4rist\u00f6, -strategia ja keinot poikkeavat perinteisist\u00e4. Sosiaalisen\r\nmedian markkinointistrategia painottaa yhteis\u00f6llisyyden pohjalta rakentuvaa\r\nosallistavaa markkinointia, jossa vuorovaikutus yritysten ja asiakkaiden v\u00e4lill\u00e4\r\nja erityisesti asiakkaiden kesken on aktiivista ja jossa sis\u00e4ll\u00f6n tai tuotteen\r\nkiinnostavaksi tai hy\u00f6dylliseksi kokeminen sek\u00e4 siihen liittyv\u00e4t palvelut ovat\r\nolennaisia. Osallistavan markkinoinnin keinoina esitell\u00e4\u00e4n tiedonhankintaa ja\r\njakelua edist\u00e4v\u00e4\u00e4 avointa keskustelua, parvi\u00e4ly\u00e4, joukkoistamista,\r\nviraalimarkkinointia ja meemej\u00e4. Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6ksiss\u00e4 arvioidaan osallistavan\r\nmarkkinoinnin strategiaa ja keinoja ja verrataan niit\u00e4 perinteiseen\r\nmarkkinointiin. Lopuksi esitell\u00e4\u00e4n joitakin osallistavan markkinoinnin\r\ntulevaisuuden n\u00e4kymi\u00e4 ja jatkotutkimusideoita.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Seija Paananen (sepaanan@jyu.fi) on 2012-06-26T05:12:04Z\nNo. of bitstreams: 1\nAnssi Toivakka.pdf: 217685 bytes, checksum: 3b13ae98a2138d6062be51f20e626ecd (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2012-06-26T05:12:04Z (GMT). No. of bitstreams: 1\nAnssi Toivakka.pdf: 217685 bytes, checksum: 3b13ae98a2138d6062be51f20e626ecd (MD5)\n Previous issue date: 2012", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "sosiaalinen media", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "markkinointi", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "osallistava strategia", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Osallistava markkinointi sosiaalisessa mediassa", "language": null, "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "bachelor thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201206261953", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.dcmitype", "value": "Text", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "dcmitype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Bachelor's thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Kandidaatintutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Informaatioteknologian tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Informaatioteknologia", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Tietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Information Systems Science", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "restrictedAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "bachelorThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accessrights", "value": "This material has a restricted access due to copyright reasons.", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": "accessrights", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accessrights", "value": "Luettavissa tekij\u00e4noikeudellisista syist\u00e4 vain Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopiston Tietojenk\u00e4sittelytieteiden laitoksella.", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accessrights", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_38094
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:56:09Z
main_date 2012-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2012
publishDate 2012
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Toivakka, Anssi Osallistava markkinointi sosiaalisessa mediassa sosiaalinen media markkinointi osallistava strategia Tietojärjestelmätiede Information Systems Science
title Osallistava markkinointi sosiaalisessa mediassa
title_full Osallistava markkinointi sosiaalisessa mediassa
title_fullStr Osallistava markkinointi sosiaalisessa mediassa Osallistava markkinointi sosiaalisessa mediassa
title_full_unstemmed Osallistava markkinointi sosiaalisessa mediassa Osallistava markkinointi sosiaalisessa mediassa
title_short Osallistava markkinointi sosiaalisessa mediassa
title_sort osallistava markkinointi sosiaalisessa mediassa
title_txtP Osallistava markkinointi sosiaalisessa mediassa
topic sosiaalinen media markkinointi osallistava strategia Tietojärjestelmätiede Information Systems Science
topic_facet Information Systems Science Tietojärjestelmätiede markkinointi osallistava strategia sosiaalinen media
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/38094 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201206261953
work_keys_str_mv AT toivakkaanssi osallistavamarkkinointisosiaalisessamediassa