Rossijskie turisty v Rovaniemi na materiale marketingogo oprosa

Matkailu on monimuotoinen ja merkittävä ilmiö. Sillä on monenlaisia vaikutuksia niin matkailijoihin kuin matkakohteen väestöön ja ympäristöön. Tämän pro gradu -tutkielman aihe on venäläiset matkailijat Rovaniemellä. Venäläiset matkailijat ovat yksi tärkeimmistä matkailijaryhmistä niin koko Suomessa...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Suorsa, Jenny
Muut tekijät: Humanistinen tiedekunta, Faculty of Humanities, Kielten laitos, Department of Languages, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Aineistotyyppi: Pro gradu
Kieli:rus
Julkaistu: 2012
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/38029
_version_ 1826225758938333184
author Suorsa, Jenny
author2 Humanistinen tiedekunta Faculty of Humanities Kielten laitos Department of Languages University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Suorsa, Jenny Humanistinen tiedekunta Faculty of Humanities Kielten laitos Department of Languages University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Suorsa, Jenny Humanistinen tiedekunta Faculty of Humanities Kielten laitos Department of Languages University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Suorsa, Jenny
datasource_str_mv jyx
description Matkailu on monimuotoinen ja merkittävä ilmiö. Sillä on monenlaisia vaikutuksia niin matkailijoihin kuin matkakohteen väestöön ja ympäristöön. Tämän pro gradu -tutkielman aihe on venäläiset matkailijat Rovaniemellä. Venäläiset matkailijat ovat yksi tärkeimmistä matkailijaryhmistä niin koko Suomessa kuin Rovaniemellä. Matkailijoiden määrä Venäjältä on ollut nousussa, joten on tärkeää tutkia aihetta, jotta matkailua voitaisiin kehittää entisestään kyseiselle matkailijaryhmälle. Tämän työn päätarkoituksena oli tutkia millainen markkinointi vaikuttaa eniten venäläisiin matkailijoihin. Tutkittiin sitä mistä venäläiset matkailijat ovat saaneet tietoa Rovaniemestä, ja mitkä tekijät ovat vaikuttaneet matkakohteen valinnassa. Lisäksi tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millaisia odotuksia venäläisillä oli ennen matkaansa ja täyttyivätkö nämä odotukset. Matkailumarkkinoinnin avulla luodaan kuvaa tietystä kohteesta, ja esimerkiksi näiden kuvien avulla matkailijat muodostavat kohteesta tietynlaisia odotuksia. Odotusten ja kokemusten pohjalta matkailijat muodostavat mielipiteensä siitä, ovatko he tyytyväisiä matkaan. Jos odotukset ovat täyttyneet, matkailija on valmis markkinoimaan kohdetta tuttaville tai matkustaa itse kohteeseen uudestaan. Internet on muuttanut markkinoinnin kenttää ja yritysten on yhä enemmän huomioitava uusia digitaalisen median keinoja markkinointistrategioissaan. Tämä tutkimus osoittaa, että venäläiset ovat ahkeria Internetin käyttäjiä ja siksi on luonnollista, että Internetin käyttö on suosittua myös venäläisten matkailijoiden keskuudessa. Matkailijat sekä hakevat tietoa matkakohteesta että tekevät varauksia Internetin kautta. Suosituksia tuttavilta pidetään myös luotettavina. Venäläiset arvioivat saaneensa hyvin tietoa Rovaniemestä ennen matkaa, ja tiedolla on ollut vaikutusta matkakohteen valinnassa. Suurimpia vetovoimatekijöitä ovat Joulupukki ja luonto. Tutkimuksen tulosten mukaan venäläisten odotukset Rovaniemestä täyttyivät ja he olivat tyytyväisiä matkaansa. Matkailumarkkinointi on siis antanut hyvää kuvaa Rovaniemestä venäläisille matkailijoille. Olisi kuitenkin tärkeää kehittää markkinointia lisää ja etenkin keskittyä Internet-markkinointiin ja siihen, että tietoa olisi helposti ja tarpeeksi saatavilla. Aineisto kerättiin tutkimuslomakkeen avulla. Tutkimukseen osallistui 113 venäläistä matkailijaa ja tutkimus suoritettiin joulukuussa 2011 ja tammikuussa 2012 Rovaniemellä. Tulokset analysoitiin SPSS 19.0. tilasto-ohjelmalla. Tutkimus on kvantitatiivinen.
first_indexed 2023-03-22T09:59:07Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.author", "value": "Suorsa, Jenny", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2012-06-13T18:30:05Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2012-06-13T18:30:05Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2012", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.other", "value": "oai:jykdok.linneanet.fi:1218429", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/38029", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Matkailu on monimuotoinen ja merkitt\u00e4v\u00e4 ilmi\u00f6. Sill\u00e4 on monenlaisia vaikutuksia niin matkailijoihin kuin matkakohteen v\u00e4est\u00f6\u00f6n ja ymp\u00e4rist\u00f6\u00f6n. T\u00e4m\u00e4n pro gradu -tutkielman aihe on ven\u00e4l\u00e4iset matkailijat Rovaniemell\u00e4. Ven\u00e4l\u00e4iset matkailijat ovat yksi t\u00e4rkeimmist\u00e4 matkailijaryhmist\u00e4 niin koko Suomessa kuin Rovaniemell\u00e4. Matkailijoiden m\u00e4\u00e4r\u00e4 Ven\u00e4j\u00e4lt\u00e4 on ollut nousussa, joten on t\u00e4rke\u00e4\u00e4 tutkia aihetta, jotta matkailua voitaisiin kehitt\u00e4\u00e4 entisest\u00e4\u00e4n kyseiselle matkailijaryhm\u00e4lle.\r\n\r\nT\u00e4m\u00e4n ty\u00f6n p\u00e4\u00e4tarkoituksena oli tutkia millainen markkinointi vaikuttaa eniten ven\u00e4l\u00e4isiin matkailijoihin. Tutkittiin sit\u00e4 mist\u00e4 ven\u00e4l\u00e4iset matkailijat ovat saaneet tietoa Rovaniemest\u00e4, ja mitk\u00e4 tekij\u00e4t ovat vaikuttaneet matkakohteen valinnassa. Lis\u00e4ksi tutkimuksen tarkoituksena oli selvitt\u00e4\u00e4, millaisia odotuksia ven\u00e4l\u00e4isill\u00e4 oli ennen matkaansa ja t\u00e4yttyiv\u00e4tk\u00f6 n\u00e4m\u00e4 odotukset. Matkailumarkkinoinnin avulla luodaan kuvaa tietyst\u00e4 kohteesta, ja esimerkiksi n\u00e4iden kuvien avulla matkailijat muodostavat kohteesta tietynlaisia odotuksia. Odotusten ja kokemusten pohjalta matkailijat muodostavat mielipiteens\u00e4 siit\u00e4, ovatko he tyytyv\u00e4isi\u00e4 matkaan. Jos odotukset ovat t\u00e4yttyneet, matkailija on valmis markkinoimaan kohdetta tuttaville tai matkustaa itse kohteeseen uudestaan.\r\n\r\nInternet on muuttanut markkinoinnin kentt\u00e4\u00e4 ja yritysten on yh\u00e4 enemm\u00e4n huomioitava uusia digitaalisen median keinoja markkinointistrategioissaan. T\u00e4m\u00e4 tutkimus osoittaa, ett\u00e4 ven\u00e4l\u00e4iset ovat ahkeria Internetin k\u00e4ytt\u00e4ji\u00e4 ja siksi on luonnollista, ett\u00e4 Internetin k\u00e4ytt\u00f6 on suosittua my\u00f6s ven\u00e4l\u00e4isten matkailijoiden keskuudessa. Matkailijat sek\u00e4 hakevat tietoa matkakohteesta ett\u00e4 tekev\u00e4t varauksia Internetin kautta. Suosituksia tuttavilta pidet\u00e4\u00e4n my\u00f6s luotettavina. Ven\u00e4l\u00e4iset arvioivat saaneensa hyvin tietoa Rovaniemest\u00e4 ennen matkaa, ja tiedolla on ollut vaikutusta matkakohteen valinnassa. Suurimpia vetovoimatekij\u00f6it\u00e4 ovat Joulupukki ja luonto. Tutkimuksen tulosten mukaan ven\u00e4l\u00e4isten odotukset Rovaniemest\u00e4 t\u00e4yttyiv\u00e4t ja he olivat tyytyv\u00e4isi\u00e4 matkaansa. Matkailumarkkinointi on siis antanut hyv\u00e4\u00e4 kuvaa Rovaniemest\u00e4 ven\u00e4l\u00e4isille matkailijoille. Olisi kuitenkin t\u00e4rke\u00e4\u00e4 kehitt\u00e4\u00e4 markkinointia lis\u00e4\u00e4 ja etenkin keskitty\u00e4 Internet-markkinointiin ja siihen, ett\u00e4 tietoa olisi helposti ja tarpeeksi saatavilla.\r\n\r\nAineisto ker\u00e4ttiin tutkimuslomakkeen avulla. Tutkimukseen osallistui 113 ven\u00e4l\u00e4ist\u00e4 matkailijaa ja tutkimus suoritettiin joulukuussa 2011 ja tammikuussa 2012 Rovaniemell\u00e4. Tulokset analysoitiin SPSS 19.0. tilasto-ohjelmalla. Tutkimus on kvantitatiivinen.", "language": "", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted using Plone Publishing form by Jenny Suorsa (jetusuor) on 2012-06-13 18:30:03.219995. Form: Pro gradu -lomake (1 tekij\u00e4) (https://kirjasto.jyu.fi/julkaisut/julkaisulomakkeet/pro-gradu-lomake-1-tekijae). JyX data:", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by jyx lomake-julkaisija (jyx-julkaisija@noreply.fi) on 2012-06-13T18:30:05Z\r\nNo. of bitstreams: 2\r\nURN:NBN:fi:jyu-201206131864.docx: 280690 bytes, checksum: e000f909b53c4f736fabf682ee8becbd (MD5)\r\nlicense.html: 5056 bytes, checksum: c62538cdac7b5deeb3b20027303e22d2 (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2012-06-13T18:30:05Z (GMT). No. of bitstreams: 2\r\nURN:NBN:fi:jyu-201206131864.docx: 280690 bytes, checksum: e000f909b53c4f736fabf682ee8becbd (MD5)\r\nlicense.html: 5056 bytes, checksum: c62538cdac7b5deeb3b20027303e22d2 (MD5)\r\n Previous issue date: 2012", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "76 sivua", "language": null, "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "rus", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Rossijskie turisty v Rovaniemi : na materiale marketingogo oprosa", "language": null, "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201206131864", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.dcmitype", "value": "Text", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "dcmitype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Humanistinen tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Humanities", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Kielten laitos", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Department of Languages", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Ven\u00e4j\u00e4n kieli ja kulttuuri", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Russian Language and Culture", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.method", "value": "Kvantitatiivinen tutkimus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "method", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.updated", "value": "2012-06-13T18:30:06Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "updated", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "312", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "ven\u00e4l\u00e4iset", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "matkailijat", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "matkailu", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "verkkomainonta", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "markkinointi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "Internet", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "Rovaniemi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_38029
language rus
last_indexed 2025-02-18T10:55:22Z
main_date 2012-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2012
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/095fdb10-bd18-4535-a891-0fef457c83f5\/download","text":"URN_NBN_fi_jyu-201206131864.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2012
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Suorsa, Jenny Rossijskie turisty v Rovaniemi : na materiale marketingogo oprosa Venäjän kieli ja kulttuuri Russian Language and Culture Kvantitatiivinen tutkimus 312 venäläiset matkailijat matkailu verkkomainonta markkinointi Internet Rovaniemi
title Rossijskie turisty v Rovaniemi : na materiale marketingogo oprosa
title_full Rossijskie turisty v Rovaniemi : na materiale marketingogo oprosa
title_fullStr Rossijskie turisty v Rovaniemi : na materiale marketingogo oprosa Rossijskie turisty v Rovaniemi : na materiale marketingogo oprosa
title_full_unstemmed Rossijskie turisty v Rovaniemi : na materiale marketingogo oprosa Rossijskie turisty v Rovaniemi : na materiale marketingogo oprosa
title_short Rossijskie turisty v Rovaniemi
title_sort rossijskie turisty v rovaniemi na materiale marketingogo oprosa
title_sub na materiale marketingogo oprosa
title_txtP Rossijskie turisty v Rovaniemi : na materiale marketingogo oprosa
topic Venäjän kieli ja kulttuuri Russian Language and Culture Kvantitatiivinen tutkimus 312 venäläiset matkailijat matkailu verkkomainonta markkinointi Internet Rovaniemi
topic_facet 312 Internet Kvantitatiivinen tutkimus Rovaniemi Russian Language and Culture Venäjän kieli ja kulttuuri markkinointi matkailijat matkailu venäläiset verkkomainonta
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/38029 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201206131864
work_keys_str_mv AT suorsajenny rossijskieturistyvrovanieminamaterialemarketingogooprosa