Verkko-opintojaksojen työelämäläheinen uudistamisprosessi

Tässä tutkielmassa tarkastellaan verkko-opetuksen työelämäläheistä suunnittelua, asiantuntijayhteistyötä virtuaalisessa oppimisyhteisössä (VLC) sekä näihin liittyviä erilaisia teknisiä ratkaisuja. Tutkielman tarkoituksena on kuvailla Tulevaisuuden eOppia-projektissa toteutettua verkko-opintojaksojen...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Maunula, Markus
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Tietotekniikan laitos, Department of Mathematical Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Aineistotyyppi: Pro gradu
Kieli:fin
Julkaistu: 2011
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/37926
Kuvaus
Yhteenveto:Tässä tutkielmassa tarkastellaan verkko-opetuksen työelämäläheistä suunnittelua, asiantuntijayhteistyötä virtuaalisessa oppimisyhteisössä (VLC) sekä näihin liittyviä erilaisia teknisiä ratkaisuja. Tutkielman tarkoituksena on kuvailla Tulevaisuuden eOppia-projektissa toteutettua verkko-opintojaksojen työelämäläheistä uudistamisprosessia, sen teknistä toteuttamista sekä kuvata sitä miten Lewisin ja Allanin (2005) teoriasta voidaan löytää yhtymäkohtia uudistamisprosessin malliin. Erityisesti tutkielmassa ollaan kiinnostuneita siitä, miten uudistamisprosessi voidaan yhdistää virtuaalisen oppimisyhteisön elinkaaren eri vaiheisiin ja millaisia yhteisön fasilitointiin liittyviä havaintoja voidaan tehdä.