Ryhmätarjouspalvelut ja niiden soveltuvuus palveluyrityksen asiakashankintaan

Internet ja sosiaalinen media ovat tarjonneet uusia kanavia kaupankäyntiin ja markkinointiin. Markkinoijat kilpailevat asiakkaiden huomiosta verkossa erilaisin markkinointikeinoin, kun kuluttajat viettävät verkossa yhä enemmän aikaansa. Näkyvyyden saaminen voi kuitenkin olla haastavaa. Samalla sosia...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Nisula, Rosa
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fin
Julkaistu: 2012
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/37555
_version_ 1828193215897927680
author Nisula, Rosa
author2 Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Nisula, Rosa Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Nisula, Rosa Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Nisula, Rosa
datasource_str_mv jyx
description Internet ja sosiaalinen media ovat tarjonneet uusia kanavia kaupankäyntiin ja markkinointiin. Markkinoijat kilpailevat asiakkaiden huomiosta verkossa erilaisin markkinointikeinoin, kun kuluttajat viettävät verkossa yhä enemmän aikaansa. Näkyvyyden saaminen voi kuitenkin olla haastavaa. Samalla sosiaalinen media ja sen erilaiset työkalut ovat tarjonneet kuluttajille tehokkaat kommunikoinnin ja verkottumisen välineet, mitä markkinoijat ovat pyrkineet viime vuosina hyödyntämään. Verkon ryhmätarjouspalvelut ovat yksi uusista sovelluksista, jotka hyödyntävät tehokkaasti ja monipuolisesti verkon tarjoamia mahdollisuuksia. Ryhmätarjouspalvelut välittävät kuluttajille yritysten tarjoushintaisia lahjakortteja hyödyntäen kuluttajien sosiaalista luonnetta tarjouksen menestymisen takaamiseksi. Palveluiden ideana on olla paitsi hyvää liiketoimintaa, niin myös toimia kannattavana markkinointi- ja asiakashankintakanavana yrityksille sekä houkuttelevana mahdollisuutena kuluttajille. Tutkielmassa luodaan katsaus ryhmätarjouspalveluihin sekä niiden käsitteelliseen ympäristöön: mitä ryhmätarjouspalvelut ovat, ja mitkä tekijät tukevat niiden menestystä. Lisäksi käsitellään palveluyritysten markkinointia ja asiakashankintaa, joille palveluiden erityispiirteet tuovat haasteita. Lopuksi tutkielmassa tarkastellaan tarkemmin ryhmätarjouspalveluiden soveltuvuutta nimenomaan palveluyrityksen asiakashankintaan. Tutkimusmenetelmänä tutkielmassa on käytetty kirjallisuuskatsausta, jossa pääasiallisina lähteinä ovat olleet tieteelliset artikkelit. Tutkielman keskeisenä tuloksena voidaan todeta, että ryhmätarjouspalvelut tarjoavat palveluyritysten asiakashankinnan näkökulmasta mahdollisuuksia, mutta tarjousten käyttämiseen markkinointikeinona liittyy myös uhkia, jotka voivat oleellisesti vaikuttaa yrityksen toimintaan ja tulokseen. Analysoimalla palveluiden käytön vaikutukset omaan toimintaansa, asettamalla ryhmätarjouspalveluiden käytölle selkeät tavoitteet sekä muokkaamalla tarjouksen ehdot niiden mukaiseksi, palveluyritykset voivat hyötyä ryhmätarjouspalveluiden käytöstä saamalla asiakaskontakteja, jotka tulevat olemaan kannattavia pidemmälläkin aikavälillä.
first_indexed 2024-09-11T08:51:11Z
format Kandityö
fullrecord [{"key": "dc.contributor.author", "value": "Nisula, Rosa", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2012-03-13T07:47:53Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2012-03-13T07:47:53Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2012", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/37555", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Internet ja sosiaalinen media ovat tarjonneet uusia kanavia kaupank\u00e4yntiin ja markkinointiin. Markkinoijat kilpailevat asiakkaiden huomiosta verkossa erilaisin markkinointikeinoin, kun kuluttajat viett\u00e4v\u00e4t verkossa yh\u00e4 enemm\u00e4n aikaansa. N\u00e4kyvyyden saaminen voi kuitenkin olla haastavaa. Samalla sosiaalinen media ja sen erilaiset ty\u00f6kalut ovat tarjonneet kuluttajille tehokkaat kommunikoinnin ja verkottumisen v\u00e4lineet, mit\u00e4 markkinoijat ovat pyrkineet viime vuosina hy\u00f6dynt\u00e4m\u00e4\u00e4n. Verkon ryhm\u00e4tarjouspalvelut ovat yksi uusista sovelluksista, jotka hy\u00f6dynt\u00e4v\u00e4t tehokkaasti ja monipuolisesti verkon tarjoamia mahdollisuuksia. Ryhm\u00e4tarjouspalvelut v\u00e4litt\u00e4v\u00e4t kuluttajille yritysten tarjoushintaisia lahjakortteja hy\u00f6dynt\u00e4en kuluttajien sosiaalista luonnetta tarjouksen menestymisen takaamiseksi. Palveluiden ideana on olla paitsi hyv\u00e4\u00e4 liiketoimintaa, niin my\u00f6s toimia kannattavana markkinointi- ja asiakashankintakanavana yrityksille sek\u00e4 houkuttelevana mahdollisuutena kuluttajille.\r\nTutkielmassa luodaan katsaus ryhm\u00e4tarjouspalveluihin sek\u00e4 niiden k\u00e4sitteelliseen ymp\u00e4rist\u00f6\u00f6n: mit\u00e4 ryhm\u00e4tarjouspalvelut ovat, ja mitk\u00e4 tekij\u00e4t tukevat niiden menestyst\u00e4. Lis\u00e4ksi k\u00e4sitell\u00e4\u00e4n palveluyritysten markkinointia ja asiakashankintaa, joille palveluiden erityispiirteet tuovat haasteita. Lopuksi tutkielmassa tarkastellaan tarkemmin ryhm\u00e4tarjouspalveluiden soveltuvuutta nimenomaan palveluyrityksen asiakashankintaan. Tutkimusmenetelm\u00e4n\u00e4 tutkielmassa on k\u00e4ytetty kirjallisuuskatsausta, jossa p\u00e4\u00e4asiallisina l\u00e4htein\u00e4 ovat olleet tieteelliset artikkelit.\r\nTutkielman keskeisen\u00e4 tuloksena voidaan todeta, ett\u00e4 ryhm\u00e4tarjouspalvelut tarjoavat palveluyritysten asiakashankinnan n\u00e4k\u00f6kulmasta mahdollisuuksia, mutta tarjousten k\u00e4ytt\u00e4miseen markkinointikeinona liittyy my\u00f6s uhkia, jotka voivat oleellisesti vaikuttaa yrityksen toimintaan ja tulokseen. Analysoimalla palveluiden k\u00e4yt\u00f6n vaikutukset omaan toimintaansa, asettamalla ryhm\u00e4tarjouspalveluiden k\u00e4yt\u00f6lle selke\u00e4t tavoitteet sek\u00e4 muokkaamalla tarjouksen ehdot niiden mukaiseksi, palveluyritykset voivat hy\u00f6ty\u00e4 ryhm\u00e4tarjouspalveluiden k\u00e4yt\u00f6st\u00e4 saamalla asiakaskontakteja, jotka tulevat olemaan kannattavia pidemm\u00e4ll\u00e4kin aikav\u00e4lill\u00e4.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Marja-Leena Harjuniemi (mharjuni@jyu.fi) on 2012-03-13T07:47:52Z\r\nNo. of bitstreams: 1\r\nTutkielma_Rosa_Nisula.pdf: 370660 bytes, checksum: 62ed8feec7409d60c47e7bd4418ac0c8 (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2012-03-13T07:47:53Z (GMT). No. of bitstreams: 1\r\nTutkielma_Rosa_Nisula.pdf: 370660 bytes, checksum: 62ed8feec7409d60c47e7bd4418ac0c8 (MD5)\r\n Previous issue date: 2012", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "ryhm\u00e4tarjouspalvelut", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "palveluyritykset", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "asiakashankinta", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "markkinointi", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "promootiot", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "sosiaalinen media", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Ryhm\u00e4tarjouspalvelut ja niiden soveltuvuus palveluyrityksen asiakashankintaan", "language": null, "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "bachelor thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201203131420", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.dcmitype", "value": "Text", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "dcmitype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Bachelor's thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Kandidaatintutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Informaatioteknologian tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Informaatioteknologia", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Tietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Information Systems Science", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "restrictedAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "bachelorThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accessrights", "value": "This material has a restricted access due to copyright reasons.", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": "accessrights", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accessrights", "value": "Luettavissa tekij\u00e4noikeudellisista syist\u00e4 vain Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopiston Tietojenk\u00e4sittelytieteiden laitoksella.", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accessrights", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_37555
language fin
last_indexed 2025-03-31T20:03:15Z
main_date 2012-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2012
publishDate 2012
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Nisula, Rosa Ryhmätarjouspalvelut ja niiden soveltuvuus palveluyrityksen asiakashankintaan ryhmätarjouspalvelut palveluyritykset asiakashankinta markkinointi promootiot sosiaalinen media Tietojärjestelmätiede Information Systems Science
title Ryhmätarjouspalvelut ja niiden soveltuvuus palveluyrityksen asiakashankintaan
title_full Ryhmätarjouspalvelut ja niiden soveltuvuus palveluyrityksen asiakashankintaan
title_fullStr Ryhmätarjouspalvelut ja niiden soveltuvuus palveluyrityksen asiakashankintaan Ryhmätarjouspalvelut ja niiden soveltuvuus palveluyrityksen asiakashankintaan
title_full_unstemmed Ryhmätarjouspalvelut ja niiden soveltuvuus palveluyrityksen asiakashankintaan Ryhmätarjouspalvelut ja niiden soveltuvuus palveluyrityksen asiakashankintaan
title_short Ryhmätarjouspalvelut ja niiden soveltuvuus palveluyrityksen asiakashankintaan
title_sort ryhmätarjouspalvelut ja niiden soveltuvuus palveluyrityksen asiakashankintaan
title_txtP Ryhmätarjouspalvelut ja niiden soveltuvuus palveluyrityksen asiakashankintaan
topic ryhmätarjouspalvelut palveluyritykset asiakashankinta markkinointi promootiot sosiaalinen media Tietojärjestelmätiede Information Systems Science
topic_facet Information Systems Science Tietojärjestelmätiede asiakashankinta markkinointi palveluyritykset promootiot ryhmätarjouspalvelut sosiaalinen media
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/37555 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201203131420
work_keys_str_mv AT nisularosa ryhmätarjouspalvelutjaniidensoveltuvuuspalveluyrityksenasiakashankintaan