Yhteenveto: | Tämä työ tehdään empiirisenä tutkimuksena äänitaiteesta ja sen suhteesta moderniin elektroniseen musiikkiin. Tätä tutkimusta varten suoritetut äänikokeilut seuraavat muutamia äänitaiteen historian pääsuuntauksia ja kertovat, miten nämä suuntaukset ovat vaikuttaneet elektronisen musiikin tuottajiin. Tutkimus on jaettu neljään osaan, joissa tutkitaan taiteen ja populäärimusiikin välistä suhdetta. Lisäksi kerrotaan, kuinka kokeellista musiikkitaidetta voidaan käyttää modernin elektronisen musiikin tuotantotyökaluna. Ensimmäinen kappale käsittää Glitch- ja Loopmusiikin väliset roolit välittömän ja välillisen nautinnon tuottajana Loop-pohjaisessa musiikissa. Samalla toinen ja kolmas kappale tutkiskelevat vaihtoehtoisia äänilähteitä ja niin sanottua "sämpläystä" (sampling) ilmaisun muotona ja työkaluna äänikollasien luontiin. Lopuksi kaikkien tutkimusten kerääntyessä yhteen nähdään, kuinka vastaavia äänikokeiluja voidaan käyttää, ja käytetään uusimman ja suosituimman elektronisen musiikin genren - Dubstepin - tuotannossa.
|