Ympäristötekijöiden käyttö kodintekniikka-alan yritysten markkinoinnissa Itäkeskuksen alueella kvalitatiivinen tutkimus

Tutkimuksen aiheena on ympäristötekijöiden käyttö kodintekniikkaa myyvien yritysten mainonnassa Helsingin Itäkeskuksen alueella. Aineistona käytetään yritysten sanomalehti- ja suorajakomainoksia ja niiden Internet-kotisivuja. Tutkimusote on kvalitatiivinen ja aineisto tyypitellään puolistrukturoidul...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Nivala, Mika
Muut tekijät: Kauppakorkeakoulu, School of Business and Economics, Taloustieteet, Business and Economics, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Aineistotyyppi: Pro gradu
Kieli:fin
Julkaistu: 2011
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/26739
_version_ 1826225689475416064
author Nivala, Mika
author2 Kauppakorkeakoulu School of Business and Economics Taloustieteet Business and Economics University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Nivala, Mika Kauppakorkeakoulu School of Business and Economics Taloustieteet Business and Economics University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Nivala, Mika Kauppakorkeakoulu School of Business and Economics Taloustieteet Business and Economics University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Nivala, Mika
datasource_str_mv jyx
description Tutkimuksen aiheena on ympäristötekijöiden käyttö kodintekniikkaa myyvien yritysten mainonnassa Helsingin Itäkeskuksen alueella. Aineistona käytetään yritysten sanomalehti- ja suorajakomainoksia ja niiden Internet-kotisivuja. Tutkimusote on kvalitatiivinen ja aineisto tyypitellään puolistrukturoidulla lomakkeella. Tutkimuksessa pyrittiin selvittämään ympäristöargumenttien lisäksi sitä, ovatko yritykset siirtyneet perinteisen markkinointimixin keinoista kohti kokonaisvaltaisempaa ja enemmän kuluttajanäkökulmasta asioita tarkastelevaa markkinointinäkökulmaa. Teoriaosuudessa verrataan perinteistä markkinointiparadigmaa uudempaan normatiiviseen kestävän kehityksen markkinointiparadigmaan. Tutkimuksen johtopäätöksenä todetaan, että kodintekniikkaa myyvien yritysten markkinointi ja mainonta noudattaa perinteistä markkinointiparadigmaa ja ympäristötekijöitä käytetään vähän markkinoinnissa. Merkkejä siirtymisestä enemmän asiakasnäkökulmaa huomioon ottavaan markkinointinäkökulmaan on kuitenkin nähtävissä.
first_indexed 2023-03-22T10:00:11Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.author", "value": "Nivala, Mika", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2011-04-07T06:18:06Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2011-04-07T06:18:06Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2011", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.other", "value": "oai:jykdok.linneanet.fi:1155853", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/26739", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Tutkimuksen aiheena on ymp\u00e4rist\u00f6tekij\u00f6iden k\u00e4ytt\u00f6 kodintekniikkaa myyvien yritysten mainonnassa Helsingin It\u00e4keskuksen alueella. Aineistona k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n yritysten sanomalehti- ja suorajakomainoksia ja niiden Internet-kotisivuja. Tutkimusote on kvalitatiivinen ja aineisto tyypitell\u00e4\u00e4n puolistrukturoidulla lomakkeella. Tutkimuksessa pyrittiin selvitt\u00e4m\u00e4\u00e4n ymp\u00e4rist\u00f6argumenttien lis\u00e4ksi sit\u00e4, ovatko yritykset siirtyneet perinteisen markkinointimixin keinoista kohti kokonaisvaltaisempaa ja enemm\u00e4n kuluttajan\u00e4k\u00f6kulmasta asioita tarkastelevaa markkinointin\u00e4k\u00f6kulmaa. Teoriaosuudessa verrataan perinteist\u00e4 markkinointiparadigmaa uudempaan normatiiviseen kest\u00e4v\u00e4n kehityksen markkinointiparadigmaan. Tutkimuksen johtop\u00e4\u00e4t\u00f6ksen\u00e4 todetaan, ett\u00e4 kodintekniikkaa myyvien yritysten markkinointi ja mainonta noudattaa perinteist\u00e4 markkinointiparadigmaa ja ymp\u00e4rist\u00f6tekij\u00f6it\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n v\u00e4h\u00e4n markkinoinnissa. Merkkej\u00e4 siirtymisest\u00e4 enemm\u00e4n asiakasn\u00e4k\u00f6kulmaa huomioon ottavaan markkinointin\u00e4k\u00f6kulmaan on kuitenkin n\u00e4ht\u00e4viss\u00e4.", "language": null, "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted using Plone Publishing form by Mika Nivala (mipejuni) on 2011-04-07 06:18:01.645892. Form: Pro gradu -lomake (1 tekij\u00e4) (https://kirjasto.jyu.fi/julkaisut/julkaisulomakkeet/pro-gradu-lomake-1-tekijae). JyX data:", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by jyx lomake-julkaisija (jyx-julkaisija@noreply.fi) on 2011-04-07T06:18:05Z\nNo. of bitstreams: 2\nURN:NBN:fi:jyu-2011040710601.pdf: 745634 bytes, checksum: a664eaba53e08f81325a3dba9f9783ce (MD5)\nlicense.html: 5060 bytes, checksum: d4337586f24ceb3e1474aa05b1900471 (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2011-04-07T06:18:06Z (GMT). No. of bitstreams: 2\nURN:NBN:fi:jyu-2011040710601.pdf: 745634 bytes, checksum: a664eaba53e08f81325a3dba9f9783ce (MD5)\nlicense.html: 5060 bytes, checksum: d4337586f24ceb3e1474aa05b1900471 (MD5)\n Previous issue date: 2011", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "69 sivua", "language": null, "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "Helsinki\u2014It\u00e4keskus", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "kest\u00e4v\u00e4 kehitys", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "kodintekniikka", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "mainonta", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "markkinointiviestint\u00e4", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "v\u00e4hitt\u00e4iskauppa", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "ymp\u00e4rist\u00f6yst\u00e4v\u00e4llisyys", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Ymp\u00e4rist\u00f6tekij\u00f6iden k\u00e4ytt\u00f6 kodintekniikka-alan yritysten markkinoinnissa It\u00e4keskuksen alueella : kvalitatiivinen tutkimus", "language": null, "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-2011040710601", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.dcmitype", "value": "Text", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "dcmitype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4 University School of Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopiston kauppakorkeakoulu", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Taloustieteet", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Johtaminen", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Management and Leadership", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.method", "value": "Kvalitatiivinen tutkimus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "method", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "20424", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "kest\u00e4v\u00e4 kehitys", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "kodintekniikka", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "mainonta", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "markkinointiviestint\u00e4", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "v\u00e4hitt\u00e4iskauppa", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "ymp\u00e4rist\u00f6yst\u00e4v\u00e4llisyys", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "Helsinki", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "It\u00e4keskus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_26739
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:55:53Z
main_date 2011-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2011
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/f9312a53-479f-4909-a051-bb8fcb35ce2e\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-2011040710601.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2011
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Nivala, Mika Ympäristötekijöiden käyttö kodintekniikka-alan yritysten markkinoinnissa Itäkeskuksen alueella : kvalitatiivinen tutkimus Helsinki—Itäkeskus kestävä kehitys kodintekniikka mainonta markkinointiviestintä vähittäiskauppa ympäristöystävällisyys Johtaminen Management and Leadership Kvalitatiivinen tutkimus 20424 Helsinki Itäkeskus
title Ympäristötekijöiden käyttö kodintekniikka-alan yritysten markkinoinnissa Itäkeskuksen alueella : kvalitatiivinen tutkimus
title_full Ympäristötekijöiden käyttö kodintekniikka-alan yritysten markkinoinnissa Itäkeskuksen alueella : kvalitatiivinen tutkimus
title_fullStr Ympäristötekijöiden käyttö kodintekniikka-alan yritysten markkinoinnissa Itäkeskuksen alueella : kvalitatiivinen tutkimus Ympäristötekijöiden käyttö kodintekniikka-alan yritysten markkinoinnissa Itäkeskuksen alueella : kvalitatiivinen tutkimus
title_full_unstemmed Ympäristötekijöiden käyttö kodintekniikka-alan yritysten markkinoinnissa Itäkeskuksen alueella : kvalitatiivinen tutkimus Ympäristötekijöiden käyttö kodintekniikka-alan yritysten markkinoinnissa Itäkeskuksen alueella : kvalitatiivinen tutkimus
title_short Ympäristötekijöiden käyttö kodintekniikka-alan yritysten markkinoinnissa Itäkeskuksen alueella
title_sort ympäristötekijöiden käyttö kodintekniikka alan yritysten markkinoinnissa itäkeskuksen alueella kvalitatiivinen tutkimus
title_sub kvalitatiivinen tutkimus
title_txtP Ympäristötekijöiden käyttö kodintekniikka-alan yritysten markkinoinnissa Itäkeskuksen alueella : kvalitatiivinen tutkimus
topic Helsinki—Itäkeskus kestävä kehitys kodintekniikka mainonta markkinointiviestintä vähittäiskauppa ympäristöystävällisyys Johtaminen Management and Leadership Kvalitatiivinen tutkimus 20424 Helsinki Itäkeskus
topic_facet 20424 Helsinki Helsinki—Itäkeskus Itäkeskus Johtaminen Kvalitatiivinen tutkimus Management and Leadership kestävä kehitys kodintekniikka mainonta markkinointiviestintä vähittäiskauppa ympäristöystävällisyys
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/26739 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-2011040710601
work_keys_str_mv AT nivalamika ympäristötekijöidenkäyttökodintekniikkaalanyritystenmarkkinoinnissaitäkeskuksenalueel