Ei-yhteistoiminnallisten pelien sovelluksia langattomissa verkoissa

Laitinen, Jouni Ei-yhteistoiminnallisten pelien sovelluksia langattomissa verkoissa Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2011, 36 s. Tietojenkäsittelytiede, kandidaatin tutkielma Ohjaaja: Hirvonen, Pertti Peliteorian suosio on viime vuosina kasvanut uusien sovellusten myös. Näihin sovelluksiin kuu...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Laitinen, Jouni
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fin
Julkaistu: 2011
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/26681
Kuvaus
Yhteenveto:Laitinen, Jouni Ei-yhteistoiminnallisten pelien sovelluksia langattomissa verkoissa Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2011, 36 s. Tietojenkäsittelytiede, kandidaatin tutkielma Ohjaaja: Hirvonen, Pertti Peliteorian suosio on viime vuosina kasvanut uusien sovellusten myös. Näihin sovelluksiin kuuluu myös langattomat tietoverkot ja niissä tapahtuvat kanssakäynnit. Peliteorian avulla näitä tapahtumia voidaan analysoida tarkemmin ja niiden tehokkuutta nostaa. Tässä kirjallisuuteen pohjautuvassa kandidaatin tutkielmassa esitellään ensin peliteorian perusteita, joita sitten sovelletaan langattomien tietoverkkojen eri ongelmiin. Näitä ongelmia ovat: lähetystehon määrittäminen, taajuuden vaihtaminen sekä pakettien eteenpäin välittäminen. Tulosten perusteelta on selvää, että kilpailun pelien sovelluksia langattomissa verkoissa on useita, joista osa on äärimmäisen tärkeitä tulevaisuuden verkkoja käsitellessä.