CRM -käyttöönotossa huomioitavat tekijät

Korhonen, Jussi Tapani Tietojärjestelmätieteen kandidaatintutkielma / Jussi Korhonen Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2010. 40 s. Kandidaatintutkielma Tutkielmassa selvitetään kirjallisuuskatsauksen kautta tekijöitä, jotka vaikuttavat CRM:n käyttöönotossa onnistumiseen. Tutkielmassa esitellään...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Korhonen, Jussi
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Bachelor's thesis
Language:fin
Published: 2010
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/24567
_version_ 1826225791112839168
author Korhonen, Jussi
author2 Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Korhonen, Jussi Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Korhonen, Jussi Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Korhonen, Jussi
datasource_str_mv jyx
description Korhonen, Jussi Tapani Tietojärjestelmätieteen kandidaatintutkielma / Jussi Korhonen Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2010. 40 s. Kandidaatintutkielma Tutkielmassa selvitetään kirjallisuuskatsauksen kautta tekijöitä, jotka vaikuttavat CRM:n käyttöönotossa onnistumiseen. Tutkielmassa esitellään CRM:n määritelmä, kartoitetaan CRM-järjestelmää sekä sen osia, selvitetään miksi CRM:ää tulisi tarkastella strategisesta näkökulmasta sekä havainnollistetaan hyötyjä joita CRM:llä on mahdollista saavuttaa. Tämän jälkeen tuodaan esille kirjallisuudessa esitettyjä tekijöitä, joiden on havaittu olevan syynä CRM:n surullisenkin kuuluisaan onnistumistodennäköisyyteen. Näiden havaintojen pohjalta esitellään tekijät, jotka käyttöönotossa tulisi huomioida. Tutkielman aihealueita käsitellään ihmiskeskeisten tekijöiden, prosessien sekä teknologian kautta. Aihe on sekä kovin ajankohtainen että erittäin mielenkiintoinen. CRM on herättänyt yrityksissä innostuksen, joka johtaa usein harkitsemattomiin investointeihin ja epätyydyttäviin lopputuloksiin. Tutkimus osoittaa CRM:n olevan kokonaisvaltainen ja monimutkainen ratkaisu, jonka onnistunut käyttöönotto vaatii mittavia organisatorisia muutoksia.          
first_indexed 2012-12-06T00:01:03Z
format Kandityö
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.author", "value": "Korhonen, Jussi", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2010-07-01T11:45:01Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2010-07-01T11:45:01Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2010", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/24567", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Korhonen, Jussi Tapani\r\nTietoj\u00e4rjestelm\u00e4tieteen kandidaatintutkielma / Jussi Korhonen\r\nJyv\u00e4skyl\u00e4: Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto, 2010.\r\n40 s.\r\nKandidaatintutkielma\r\nTutkielmassa selvitet\u00e4\u00e4n kirjallisuuskatsauksen kautta tekij\u00f6it\u00e4, jotka\r\nvaikuttavat CRM:n k\u00e4ytt\u00f6\u00f6notossa onnistumiseen. Tutkielmassa esitell\u00e4\u00e4n\r\nCRM:n m\u00e4\u00e4ritelm\u00e4, kartoitetaan CRM-j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4 sek\u00e4 sen osia, selvitet\u00e4\u00e4n\r\nmiksi CRM:\u00e4\u00e4 tulisi tarkastella strategisesta n\u00e4k\u00f6kulmasta sek\u00e4\r\nhavainnollistetaan hy\u00f6tyj\u00e4 joita CRM:ll\u00e4 on mahdollista saavuttaa. T\u00e4m\u00e4n\r\nj\u00e4lkeen tuodaan esille kirjallisuudessa esitettyj\u00e4 tekij\u00f6it\u00e4, joiden on havaittu\r\nolevan syyn\u00e4 CRM:n surullisenkin kuuluisaan onnistumistodenn\u00e4k\u00f6isyyteen.\r\nN\u00e4iden havaintojen pohjalta esitell\u00e4\u00e4n tekij\u00e4t, jotka k\u00e4ytt\u00f6\u00f6notossa tulisi\r\nhuomioida. Tutkielman aihealueita k\u00e4sitell\u00e4\u00e4n ihmiskeskeisten tekij\u00f6iden,\r\nprosessien sek\u00e4 teknologian kautta. Aihe on sek\u00e4 kovin ajankohtainen ett\u00e4\r\neritt\u00e4in mielenkiintoinen. CRM on her\u00e4tt\u00e4nyt yrityksiss\u00e4 innostuksen, joka\r\njohtaa usein harkitsemattomiin investointeihin ja ep\u00e4tyydytt\u00e4viin\r\nlopputuloksiin. Tutkimus osoittaa CRM:n olevan kokonaisvaltainen ja\r\nmonimutkainen ratkaisu, jonka onnistunut k\u00e4ytt\u00f6\u00f6notto vaatii mittavia\r\norganisatorisia muutoksia.\r\n\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Seija Paananen (sepaanan@jyu.fi) on 2010-07-01T11:45:00Z\nNo. of bitstreams: 2\nJussi.Korhonen.pdf: 337532 bytes, checksum: e7e2e2cacaf00efd074512e4d3292978 (MD5)\nlicense.xml: 0 bytes, checksum: d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2010-07-01T11:45:01Z (GMT). No. of bitstreams: 2\nJussi.Korhonen.pdf: 337532 bytes, checksum: e7e2e2cacaf00efd074512e4d3292978 (MD5)\nlicense.xml: 0 bytes, checksum: d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "k\u00e4ytt\u00f6\u00f6notto", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "teknologia", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "ihmiskeskeiset tekij\u00e4t", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "prosessit", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "CRM-strategia", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "asiakasl\u00e4ht\u00f6isyys", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "customer relationship management", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "markkinointi", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "asiakkuuksienhallinta", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "CRM", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "CRM -k\u00e4ytt\u00f6\u00f6notossa huomioitavat tekij\u00e4t", "language": null, "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "bachelor thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201007012207", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.dcmitype", "value": "Text", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "dcmitype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Bachelor's thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Kandidaatintutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Informaatioteknologian tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Informaatioteknologia", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Tietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Information Systems Science", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "bachelorThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_24567
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:55:59Z
main_date 2010-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2010
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/fe797dda-79b4-48a4-b63f-d354ebb190b7\/download","text":"Jussi.Korhonen.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2010
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Korhonen, Jussi CRM -käyttöönotossa huomioitavat tekijät käyttöönotto teknologia ihmiskeskeiset tekijät prosessit CRM-strategia asiakaslähtöisyys customer relationship management markkinointi asiakkuuksienhallinta CRM Tietojärjestelmätiede Information Systems Science
title CRM -käyttöönotossa huomioitavat tekijät
title_full CRM -käyttöönotossa huomioitavat tekijät
title_fullStr CRM -käyttöönotossa huomioitavat tekijät CRM -käyttöönotossa huomioitavat tekijät
title_full_unstemmed CRM -käyttöönotossa huomioitavat tekijät CRM -käyttöönotossa huomioitavat tekijät
title_short CRM -käyttöönotossa huomioitavat tekijät
title_sort crm käyttöönotossa huomioitavat tekijät
title_txtP CRM -käyttöönotossa huomioitavat tekijät
topic käyttöönotto teknologia ihmiskeskeiset tekijät prosessit CRM-strategia asiakaslähtöisyys customer relationship management markkinointi asiakkuuksienhallinta CRM Tietojärjestelmätiede Information Systems Science
topic_facet CRM CRM-strategia Information Systems Science Tietojärjestelmätiede asiakaslähtöisyys asiakkuuksienhallinta customer relationship management ihmiskeskeiset tekijät käyttöönotto markkinointi prosessit teknologia
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/24567 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201007012207
work_keys_str_mv AT korhonenjussi crmkäyttöönotossahuomioitavattekijät