Nuorten peliohjelmointi

Tässä pro gradu -tutkielmassa tutkitaan yläkouluikäisille (13 16-vuotiaat) tarkoitetun peliohjelmoinnin lyhytkurssin innostavuutta, ja vaikutuksia osallistujien suhtautumiseen luonnontieteiden opiskeluun. Osallistujien kurssikokemuksiin pyrittiin löytämään yhteyksiä taustatekijöistä. Lisäksi aineist...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Lakanen, Antti-Jussi
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Tietotekniikan laitos, Department of Mathematical Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2010
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/23759
_version_ 1826225684105658368
author Lakanen, Antti-Jussi
author2 Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Tietotekniikan laitos Department of Mathematical Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Lakanen, Antti-Jussi Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Tietotekniikan laitos Department of Mathematical Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Lakanen, Antti-Jussi Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Tietotekniikan laitos Department of Mathematical Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Lakanen, Antti-Jussi
datasource_str_mv jyx
description Tässä pro gradu -tutkielmassa tutkitaan yläkouluikäisille (13 16-vuotiaat) tarkoitetun peliohjelmoinnin lyhytkurssin innostavuutta, ja vaikutuksia osallistujien suhtautumiseen luonnontieteiden opiskeluun. Osallistujien kurssikokemuksiin pyrittiin löytämään yhteyksiä taustatekijöistä. Lisäksi aineistosta etsittiin ryhmiä, jotka kuvaisivat tyypillisiä kurssille tulleita oppilaita. Tämän avulla on tarkoitus kehittää kurssin sisältöä, opetusmenetelmiä ja markkinointia. Tässä työssä esitellään myös pääpiirteet kurssin suunnittelusta ja toteutuksesta, ja lisäksi joitakin oppilaiden valmiista pelituotoksista ja pelisuunnitelmista.
first_indexed 2023-03-22T10:00:44Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.author", "value": "Lakanen, Antti-Jussi", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2010-05-26T09:51:58Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2010-05-26T09:51:58Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2010", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.other", "value": "oai:jykdok.linneanet.fi:1135567", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/23759", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "T\u00e4ss\u00e4 pro gradu -tutkielmassa tutkitaan yl\u00e4kouluik\u00e4isille (13 16-vuotiaat) tarkoitetun peliohjelmoinnin lyhytkurssin innostavuutta, ja vaikutuksia osallistujien suhtautumiseen luonnontieteiden opiskeluun. Osallistujien kurssikokemuksiin pyrittiin l\u00f6yt\u00e4m\u00e4\u00e4n yhteyksi\u00e4 taustatekij\u00f6ist\u00e4. Lis\u00e4ksi aineistosta etsittiin ryhmi\u00e4, jotka kuvaisivat tyypillisi\u00e4 kurssille tulleita oppilaita. T\u00e4m\u00e4n avulla on tarkoitus kehitt\u00e4\u00e4 kurssin sis\u00e4lt\u00f6\u00e4, opetusmenetelmi\u00e4 ja markkinointia. T\u00e4ss\u00e4 ty\u00f6ss\u00e4 esitell\u00e4\u00e4n my\u00f6s p\u00e4\u00e4piirteet kurssin suunnittelusta ja toteutuksesta, ja lis\u00e4ksi joitakin oppilaiden valmiista pelituotoksista ja pelisuunnitelmista.", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Antti-Jussi Lakanen (anlakane@jyu.fi) on 2010-05-26T09:51:57Z\r\nNo. of bitstreams: 1\r\n2010-05-06-painoon.pdf: 5052811 bytes, checksum: 1de74e9590fd8cd91c390a127e702a92 (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2010-05-26T09:51:58Z (GMT). No. of bitstreams: 1\r\n2010-05-06-painoon.pdf: 5052811 bytes, checksum: 1de74e9590fd8cd91c390a127e702a92 (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "189 sivua", "language": null, "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "Pro gradu, peliohjelmointi, ohjelmoinnin opettaminen, lyhytkurssi", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Nuorten peliohjelmointi", "language": null, "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-20109132557", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.dcmitype", "value": "Text", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "dcmitype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Informaatioteknologian tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Tietotekniikan laitos", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Department of Mathematical Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Tietotekniikka", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Mathematical Information Technology", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "602", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "pelit", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "ohjelmointi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "opetus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "nuoret", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_23759
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:56:10Z
main_date 2010-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2010
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/4f6cf812-3eb3-46aa-8004-c063e98eb83f\/download","text":"URN_NBN_fi_jyu-20109132557.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2010
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Lakanen, Antti-Jussi Nuorten peliohjelmointi Pro gradu, peliohjelmointi, ohjelmoinnin opettaminen, lyhytkurssi Tietotekniikka Mathematical Information Technology 602 pelit ohjelmointi opetus nuoret
title Nuorten peliohjelmointi
title_full Nuorten peliohjelmointi
title_fullStr Nuorten peliohjelmointi Nuorten peliohjelmointi
title_full_unstemmed Nuorten peliohjelmointi Nuorten peliohjelmointi
title_short Nuorten peliohjelmointi
title_sort nuorten peliohjelmointi
title_txtP Nuorten peliohjelmointi
topic Pro gradu, peliohjelmointi, ohjelmoinnin opettaminen, lyhytkurssi Tietotekniikka Mathematical Information Technology 602 pelit ohjelmointi opetus nuoret
topic_facet 602 Mathematical Information Technology Pro gradu, peliohjelmointi, ohjelmoinnin opettaminen, lyhytkurssi Tietotekniikka nuoret ohjelmointi opetus pelit
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/23759 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-20109132557
work_keys_str_mv AT lakanenanttijussi nuortenpeliohjelmointi