Nuorten peliohjelmointi

Tässä pro gradu -tutkielmassa tutkitaan yläkouluikäisille (13 16-vuotiaat) tarkoitetun peliohjelmoinnin lyhytkurssin innostavuutta, ja vaikutuksia osallistujien suhtautumiseen luonnontieteiden opiskeluun. Osallistujien kurssikokemuksiin pyrittiin löytämään yhteyksiä taustatekijöistä. Lisäksi aineist...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Lakanen, Antti-Jussi
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Tietotekniikan laitos, Department of Mathematical Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Aineistotyyppi: Pro gradu
Kieli:fin
Julkaistu: 2010
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/23759
Kuvaus
Yhteenveto:Tässä pro gradu -tutkielmassa tutkitaan yläkouluikäisille (13 16-vuotiaat) tarkoitetun peliohjelmoinnin lyhytkurssin innostavuutta, ja vaikutuksia osallistujien suhtautumiseen luonnontieteiden opiskeluun. Osallistujien kurssikokemuksiin pyrittiin löytämään yhteyksiä taustatekijöistä. Lisäksi aineistosta etsittiin ryhmiä, jotka kuvaisivat tyypillisiä kurssille tulleita oppilaita. Tämän avulla on tarkoitus kehittää kurssin sisältöä, opetusmenetelmiä ja markkinointia. Tässä työssä esitellään myös pääpiirteet kurssin suunnittelusta ja toteutuksesta, ja lisäksi joitakin oppilaiden valmiista pelituotoksista ja pelisuunnitelmista.