Pikaviestintä sisäisen viestinnän välineenä organisaatioissa

 Ylä-Rotiala, Juho Pikaviestintä sisäisen viestinnän välineenä organisaatioissa/ Juho Ylä-Rotiala Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2010. 28 s. Kandidaatintutkielma Pikaviestinnän käyttö organisaatioissa lisääntyy jatkuvasti. Tämän vuoksi sen mahdollisuuksien ymmärtäminen on tärkeää organisaatioiden...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Ylä-Rotiala, Juho
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Bachelor's thesis
Language:fin
Published: 2010
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/23053
Description
Summary: Ylä-Rotiala, Juho Pikaviestintä sisäisen viestinnän välineenä organisaatioissa/ Juho Ylä-Rotiala Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2010. 28 s. Kandidaatintutkielma Pikaviestinnän käyttö organisaatioissa lisääntyy jatkuvasti. Tämän vuoksi sen mahdollisuuksien ymmärtäminen on tärkeää organisaatioiden sisäisessä viestinnässä. Pikaviestinnällä on organisaatioiden sisäisessä viestinnässä monia eri käyttötarkoituksia. Yksinkertaisimmillaan sen avulla saadaan vastauksia nopeisiin kysymyksiin, mutta sen mahdollisuudet ulottuvat konkreettisten työtehtävien tekemiseen sosiaalisen verkoston kasvattamisesta ongelmanratkaisuun. Tässä tutkimuksessa tarkastellaan pikaviestintää organisaatioiden sisäisen viestinnän osana. Tavoitteena on aiempien tutkimusten ja kirjallisuuden perusteella löytää organisaatioissa tapahtuvalle pikaviestinnälle tyypillisiä käyttötapoja ja piirteitä. Lisäksi pyritään arvioimaan pikaviestinnän luomia haasteita ja mahdollisuuksia. Tämän tutkimuksen perusteella voidaan sanoa, että pikaviestinnällä on oikein käytettynä potentiaalia monipuoliseksi työtä tehostavaksi viestinnän välineeksi. Pikaviestintää hyödyntämällä organisaatiot voivat tehostaa viestinnän vuorovaikutusta, nopeuttaa tiedon kulkua sekä saavuttaa säästöjä viestintäkuluissa.