fullrecord |
[{"key": "dc.contributor.author", "value": "Heikkinen, Karoliina", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2010-03-03T11:42:02Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2010-03-03T11:42:02Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2010", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/23016", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "\u00a0Heikkinen, Hanna Karoliina\r\nTietoj\u00e4rjestelm\u00e4tieteen kandidaatintutkielma /Hanna Karoliina Heikkinen\r\nJyv\u00e4skyl\u00e4: Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto, 2009, 38 s.\r\nKandidaatintutkielma\r\nYrityksien liiketoiminta- ja ajattelumallit ovat siirtyneet tuotantokeskeisest\u00e4\r\nasiakaskeskeiseen. T\u00e4ss\u00e4 tutkielmassa tarkastellaan asiakaskeskeist\u00e4\r\nliiketoimintaa eri n\u00e4k\u00f6kulmista. Asiakaskeskeiseen liiketoimintaan kuuluu\r\nolennaisena osana CRM-k\u00e4site (Customer Relationship Management), jolle on\r\nkirjallisuudessa esitetty useita erilaisia m\u00e4\u00e4ritelmi\u00e4. T\u00e4ss\u00e4 tutkielmassa CRM:\u00e4\u00e4\r\nk\u00e4sitell\u00e4\u00e4n yrityksen kokonaisvaltaisena strategiana harjoittaa liiketoimintaa.\r\nCRM-liiketoimintastrategiaan sis\u00e4ltyy olennaisena osana my\u00f6s teknologiset\r\nCRM-j\u00e4rjestelm\u00e4t.\r\nT\u00e4ss\u00e4 tutkielmassa tarkastellaan Internetin yleistymisen vaikutuksia\r\nasiakkuudenhallintaan ja sit\u00e4 kautta eCRM:n syntyyn. eCRMliiketoimintastrategialla\r\ntarkoitetaan Internetin integroimista osaksi yrityksen\r\nCRM toimintoja. eCRM:n liittyen tutkielmassa tarkastellaan monikanavaista\r\nliiketoimintaa, keskittyen tarkemmin kuitenkin vain yhteen eCRMliiketoimintastrategian\r\nosa-alueista, verkkokauppatoimintaan. Verkkokaupan\r\ntarkastelu on rajattu verkkokauppoihin, jotka toimivat laajennoksena\r\nperinteiselle liiketoiminnalle. Esimerkkin\u00e4 t\u00e4llaisesta verkkokaupasta\r\ntutkielmassa k\u00e4ytettiin suomalaista verkkotavarataloa NetAnttilaa. NetAnttila\r\non osa Anttila Oy:n liiketoimintaa ja kuuluu monikanavaiseen liiketoimintaan.\r\nTutkimusongelmana tutkittiin, miten eCRM ja verkkokauppa edesauttavat\r\nyrityksi\u00e4 luomaan asiakastyytyv\u00e4isyytt\u00e4 ja n\u00e4in ollen edist\u00e4m\u00e4\u00e4n parempia ja\r\nkest\u00e4v\u00e4mpi\u00e4 asiakassuhteita.\r\nTutkielma on toteutettu kirjallisuuskatsauksena yhdistellen aiheesta jo\r\nkirjoitettuja tieteellisi\u00e4 aineistoja. Tutkielman keskeisen\u00e4 tuloksena voidaan\r\nn\u00e4hd\u00e4 yrityksen verkkoliiketoiminnan suuri merkitys. Tutkielmassa todettiin\r\nasiakkaiden vaihtavan helposti asiointiyrityst\u00e4, jos yritys ei tarjoa\r\nmahdollisuutta k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 yrityksen palveluja my\u00f6s verkkoymp\u00e4rist\u00f6ss\u00e4. My\u00f6s\r\nverkkokaupan ominaispiirteiden todettiin luovan asiakkaille vaihtoehtoja ja\r\nr\u00e4\u00e4t\u00e4l\u00f6ityj\u00e4 ratkaisuja. N\u00e4iden ominaisuuksien katsotaan luovan\r\nasiakastyytyv\u00e4isyytt\u00e4 ja pitk\u00e4ll\u00e4 aikav\u00e4lill\u00e4 my\u00f6s asiakasuskollisuutta yrityksen\r\nkoko liiketoimintaa kohtaan.\r\n\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Seija Paananen (sepaanan@jyu.fi) on 2010-03-03T11:42:02Z\nNo. of bitstreams: 2\nKaroliina.Heikkinen.pdf: 280603 bytes, checksum: 1a2fcf426317e67544f9880511cbd147 (MD5)\nlicense.xml: 0 bytes, checksum: d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2010-03-03T11:42:02Z (GMT). No. of bitstreams: 2\nKaroliina.Heikkinen.pdf: 280603 bytes, checksum: 1a2fcf426317e67544f9880511cbd147 (MD5)\nlicense.xml: 0 bytes, checksum: d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "asiakastyytyv\u00e4isyys", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "verkkokauppa", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "eCRM", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "liiketoimintastrategia", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "asiakkuudenhallinta", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "CRM", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "eCRM:n ja verkkokaupan rooli asiakastyytyv\u00e4isyyden luomisessa", "language": null, "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "bachelor thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201003031300", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.dcmitype", "value": "Text", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "dcmitype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Kandidaatintutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Bachelor's thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Informaatioteknologian tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Informaatioteknologia", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Tietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Information Systems Science", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "bachelorThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
|