Students and teachers opinions about English teaching in Finnish polytechnics

 Tämän tutkielman tarkoituksena oli selvittää ammattikorkeakouluopiskelijoiden ja - opettajien näkemyksiä ammattikorkeakoulujen englannin kielen opetuksen tasosta ja onko siinä mahdollisesti puutteita. Tutkielmassa oli myös oleellista selvittää, miten ammattikorkeakouluopiskelijat suhtautuvat eng...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Karilainen, Laura
Other Authors: Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta, Faculty of Humanities and Social Sciences, Kieli- ja viestintätieteiden laitos, Department of Language and Communication Studies, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Bachelor's thesis
Language:eng
Published: 2009
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/20106
Description
Summary: Tämän tutkielman tarkoituksena oli selvittää ammattikorkeakouluopiskelijoiden ja - opettajien näkemyksiä ammattikorkeakoulujen englannin kielen opetuksen tasosta ja onko siinä mahdollisesti puutteita. Tutkielmassa oli myös oleellista selvittää, miten ammattikorkeakouluopiskelijat suhtautuvat englannin kielen opetukseen ja minkälaista hyötyä he kokevat saavansa opetuksesta tulevaisuutta varten. Aikaisempi tutkimus ammattikorkeakoulujen kielten opetuksesta ja oppimisesta on lähinnä keskittynyt tutkimaan tehokkuutta kielen oppimisessa ja kansainvälisyyttä oppimisen tavoitteena. Tutkimusta varten haastattelin kahta opettajaa Jyväskylän ammattikorkeakoulusta ja kahtatoista opiskelijaa eri ammattikorkeakouluista ympäri Suomea. Suurin osa opiskelijoista oli Jyväskylän ammattikorkeakoulusta. Tuloksia arvioin vertailemalla niitä toisiinsa ja etsimällä niistä yhtäläisyyksiä ja eroavaisuuksia. Tulokset osoittivat, että ammattikorkeakoulujen englannin kielen opetuksen suunnittelu on vaikeaa, sillä oppilaat ovat eritasoisia ja tämän takia opetus ei välttämättä kykene vastaamaan kaikkien oppilaiden tarpeita.