Summary: | Tieto ja osaaminen painottuvat nykypäivän liiketoiminnassa entistä
suuremmin, sillä liiketoimintakenttä on globaali ja uusia osaajia ilmestyy joka
puolelta maailmaa. Jokaisen organisaation tulee pystyä mukautumaan uusiin
haasteisiin ollakseen kilpailukykyinen. Mukautuminen puolestaan tarkoittaa
sitä, että organisaatioiden pitää jatkuvasti ja aktiivisesti hakea uutta tietoa
ympäristöstään ja myös pystyä luomaan sitä itse. Tämä puolestaan tarkoittaa
sitä, että niiden tulee opetella oppimaan.
Uuden tiedon hankkimista pystytään helpottamaan erilaisilla sähköisillä
viestintävälineillä, joiden avulla organisaatioon saadaan tuotua uutta tietoa ja
osaamista miten kaukaa tahansa. Tässä tutkielmassa käsitellään erilaisia
teknologisia apuvälineitä, joiden avulla viestintää voidaan tehostaa ja
yleensäkin mahdollistaa. Siinä tarkastellaan myös mitä vaikutuksia näillä
sähköisillä apuvälineillä on oppivan organisaation kannalta ja miten ne voisivat
tukea sen toimintaa.
Tutkimus toteutetaan kirjallisuuskatsauksena, joka pohjautuu aiempiin
tutkimuksiin, artikkeleihin ja kirjallisuuteen.
|