Sisällönhallintajärjestelmän hankinta Organisaatioiden sisällönhallintatarpeiden kartoittaminen

Tämä tutkielma käsittelee sisällönhallintajärjestelmän (CMS) hankintaa organisaatioissa. Sisällönhallintajärjestelmä nähdään organisaatioissa ratkaisevana tekijänä sisällönhallintaratkaisun onnistumiselle. Sisällönhallintajärjestelmän käyttöönotto ja sitä edeltävät vaiheet ovat puolestaan kriitt...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Kuoppa, Jaakko
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Bachelor's thesis
Language:fin
Published: 2005
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/19635
Description
Summary:Tämä tutkielma käsittelee sisällönhallintajärjestelmän (CMS) hankintaa organisaatioissa. Sisällönhallintajärjestelmä nähdään organisaatioissa ratkaisevana tekijänä sisällönhallintaratkaisun onnistumiselle. Sisällönhallintajärjestelmän käyttöönotto ja sitä edeltävät vaiheet ovat puolestaan kriittisiä sisällönhallintajärjestelmän toimivuuden kannalta. Tutkimuksen tavoitteena on havaita toimenpiteitä ja menetelmiä joilla edistetään ja parannetaan sisällönhallintajärjestelmän käyttöönnottoa ja toimivuutta sekä sisällönhallintaa organisaatioissa. Tutkielman aihetta käsitellään useiden kirjallisuuslähteiden pohjalta, jotka käsittelevät organisaatioiden sisällönhallintaa. Tutkielmassa keskitytään organisaatioiden käsittelemiin sisältöihi ja sen hallintaan. Tutkielma painottuu organisaatioiden sisällönhallintajärjestelmän hankinnan ensimmäiseen vaiheeseen, sisällönhallintatarpeiden kartoittamiseen. Tutkielmassa sisällönnhallintatarpeiden kartoittamisen välineenä käsitellään lajityyppipohjaista analyysi- ja mittausprosessia, jolla kartoitetaan organisaatioiden kommunikaation lajityyppejä.