"Killing a princess seems kind of bad though, doesn't it?" pelin eettinen merkittävyys ja kannustaminen eettiseen pohdintaan Slay the Princess -videopelissä

Tässä maisterintutkielmassa tarkastelen Slay the Princess -videopeliä, pyrkimyksenäni määritellä sen eettistä merkittävyyttä ja eettiseen pohdintaan kannustavia tehokeinoja. Tutkimuskohteena olevan visual novelin eli vuorovaikutteisen digitaalisen fiktion tutkimus tapahtuu lähipelaamisen keinoin. Tu...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Viitasalo, Katja
Muut tekijät: Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta, Faculty of Humanities and Social Sciences, Musiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitos, Department of Music, Art and Culture Studies, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Pro gradu
Kieli:fin
Julkaistu: 2025
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/103761