Robotteja ja arkipäivän teknologiaa – suomalaisten 4.–9.luokkalaisten käsityksiä tekoälystä

Tekoälyn käyttö lisääntyy ihmisten arjessa huimaa vauhtia ja myös lapset ja nuoret käyttävät tekoälyä sekä tiedostaen, että tiedostamatta päivittäin. Jotta tekoälyä voidaan käyttää ja hyödyntää järkevästi ja turvallisesti, on ymmärrettävä mitä se on. Tämän tutkielman tavoitteena oli tutkia suomalais...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijät: Laitinen, Viivi, Lahtinen, Laura
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Pro gradu
Kieli:fin
Julkaistu: 2025
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/102947