Tasogeometrian rakentaminen peruskoulun oppikirjoissa

Tutkielman tavoite on selvittää, miten tasogeometriaa rakennetaan peruskoulun oppikirjoissa. Tutkimusaineistona ovat kaksi ala-asteen oppikirjasarjaa Milli (SanomaPro) ja Oivaltaja (Otava), sekä kaksi yläasteen oppikirjasarjaa Kuutio (SanomaPro) ja Ääretön (Otava). Tutkielma on oppikirjatutkimus,...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Vuorinen, Viivi
Muut tekijät: Matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta, Faculty of Sciences, Matematiikan ja tilastotieteen laitos, Department of Mathematics and Statistics, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Pro gradu
Kieli:fin
Julkaistu: 2025
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/102753