Digitaalinen asiakaskokemus tapahtuma-alalla

fyysisten tapahtumien rinnalle virtuaalisia ja hybridimuotoja. Teknologian kehitys on laajentanut tapahtumien saavutettavuutta ja tehnyt digitaalisesta asiakaskokemuksesta keskeisen kilpailutekijän. Samalla tapahtumajärjestäjät kohtaavat haasteita vastatakseen osallistujien kasvaviin odotuksiin suju...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Salmi, Jasmin
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Pro gradu
Kieli:fin
Julkaistu: 2025
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/101999
_version_ 1833407614481858560
author Salmi, Jasmin
author2 Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Salmi, Jasmin Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Salmi, Jasmin Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Salmi, Jasmin
datasource_str_mv jyx
description fyysisten tapahtumien rinnalle virtuaalisia ja hybridimuotoja. Teknologian kehitys on laajentanut tapahtumien saavutettavuutta ja tehnyt digitaalisesta asiakaskokemuksesta keskeisen kilpailutekijän. Samalla tapahtumajärjestäjät kohtaavat haasteita vastatakseen osallistujien kasvaviin odotuksiin sujuvasta, personoidusta ja vuorovaikutteisesta digitaalisesta kokemuksesta. Tämä tutkimus tarkastelee digitaalisen asiakaskokemuksen merkitystä tapahtuma-alalla ja tunnistaa keskeiset tekijät, jotka vaikuttavat asiakastyytyväisyyteen ja osallistujien sitoutumiseen. Tutkimus kartoittaa osallistujien näkemyksiä digitaalisten ratkaisujen käytöstä ja niiden vaikutuksista tapahtumien houkuttelevuuteen. Empiirinen osuus perustuu kyselytutkimukseen, joka toteutettiin yhteistyössä tapahtuma-alan toimijan Rohki Eventsin kanssa. Kyselyyn vastanneiden näkemykset tarjoavat tietoa siitä, mitkä asiat ovat osallistujille merkityksellisiä ja miten tapahtumajärjestäjät voivat parantaa palveluitaan. Tutkimus antaa tapahtuma-alan toimijoille käytännön suosituksia digitaalisten palveluiden kehittämiseksi. Jatkossa olisi hyödyllistä tutkia digitaalisen asiakaskokemuksen vaikutuksia eri asiakasryhmien ja tapahtumien näkökulmasta sekä syventää analyysiä laadullisin menetelmin.
first_indexed 2025-05-14T20:05:01Z
format Pro gradu
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Halttunen, Veikko", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Salmi, Jasmin", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2025-05-14T11:29:04Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2025-05-14T11:29:04Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2025", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/101999", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "fyysisten tapahtumien rinnalle virtuaalisia ja hybridimuotoja. Teknologian kehitys on laajentanut tapahtumien saavutettavuutta ja tehnyt digitaalisesta asiakaskokemuksesta keskeisen kilpailutekij\u00e4n. Samalla tapahtumaj\u00e4rjest\u00e4j\u00e4t kohtaavat haasteita vastatakseen osallistujien kasvaviin odotuksiin sujuvasta, personoidusta ja vuorovaikutteisesta digitaalisesta kokemuksesta. T\u00e4m\u00e4 tutkimus tarkastelee digitaalisen asiakaskokemuksen merkityst\u00e4 tapahtuma-alalla ja tunnistaa keskeiset tekij\u00e4t, jotka vaikuttavat asiakastyytyv\u00e4isyyteen ja osallistujien sitoutumiseen. Tutkimus kartoittaa osallistujien n\u00e4kemyksi\u00e4 digitaalisten ratkaisujen k\u00e4yt\u00f6st\u00e4 ja niiden vaikutuksista tapahtumien houkuttelevuuteen. Empiirinen osuus perustuu kyselytutkimukseen, joka toteutettiin yhteisty\u00f6ss\u00e4 tapahtuma-alan toimijan Rohki Eventsin kanssa. Kyselyyn vastanneiden n\u00e4kemykset tarjoavat tietoa siit\u00e4, mitk\u00e4 asiat ovat osallistujille merkityksellisi\u00e4 ja miten tapahtumaj\u00e4rjest\u00e4j\u00e4t voivat parantaa palveluitaan. Tutkimus antaa tapahtuma-alan toimijoille k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6n suosituksia digitaalisten palveluiden kehitt\u00e4miseksi. Jatkossa olisi hy\u00f6dyllist\u00e4 tutkia digitaalisen asiakaskokemuksen vaikutuksia eri asiakasryhmien ja tapahtumien n\u00e4k\u00f6kulmasta sek\u00e4 syvent\u00e4\u00e4 analyysi\u00e4 laadullisin menetelmin.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by jyx lomake-julkaisija (jyx-julkaisija.group@korppi.jyu.fi) on 2025-05-14T11:29:04Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2025-05-14T11:29:04Z (GMT). No. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "96", "language": null, "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": null, "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Digitaalinen asiakaskokemus tapahtuma-alalla", "language": null, "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202505144241", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Informaatioteknologian tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Tietoj\u00e4rjestelm\u00e4tieteen maisteriohjelma", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Master's Degree Programme in Information Systems", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.copyright", "value": "\u00a9 The Author(s)", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "copyright", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "restrictedAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accessrights", "value": "Tekij\u00e4 ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopiston kirjaston arkistoty\u00f6semalta. Ks. https://www.jyu.fi/fi/osc/kirjasto/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat#toc-jyx-ty-asema.", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accessrights", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accessrights", "value": "The author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyv\u00e4skyl\u00e4 University Library (https://www.jyu.fi/en/osc/library/workspaces/facilities-and-equipment#toc-jyx-workstation).", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": "accessrights", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.accessibilityfeature", "value": "unknown accessibility", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "accessibilityfeature", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.accessibilityfeature", "value": "ei tietoa saavutettavuudesta", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "accessibilityfeature", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_101999
language fin
last_indexed 2025-05-21T20:05:59Z
main_date 2025-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2025
publishDate 2025
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Salmi, Jasmin Digitaalinen asiakaskokemus tapahtuma-alalla Tietojärjestelmätieteen maisteriohjelma Master's Degree Programme in Information Systems
title Digitaalinen asiakaskokemus tapahtuma-alalla
title_full Digitaalinen asiakaskokemus tapahtuma-alalla
title_fullStr Digitaalinen asiakaskokemus tapahtuma-alalla Digitaalinen asiakaskokemus tapahtuma-alalla
title_full_unstemmed Digitaalinen asiakaskokemus tapahtuma-alalla Digitaalinen asiakaskokemus tapahtuma-alalla
title_short Digitaalinen asiakaskokemus tapahtuma-alalla
title_sort digitaalinen asiakaskokemus tapahtuma alalla
title_txtP Digitaalinen asiakaskokemus tapahtuma-alalla
topic Tietojärjestelmätieteen maisteriohjelma Master's Degree Programme in Information Systems
topic_facet Master's Degree Programme in Information Systems Tietojärjestelmätieteen maisteriohjelma
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/101999 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202505144241
work_keys_str_mv AT salmijasmin digitaalinenasiakaskokemustapahtumaalalla