The problem of equivalence in translating texts in international reading literacy studies a text analytic study of three English and Finnish texts used in the PISA 2000 reading texts

Bibliographic Details
Main Author: Arffman, Inga
Format: Doctoral dissertation
Language:eng
Published: Jyväskylä : 2007.
Series:Research reports / Institute for Educational Research ; 21.
Tutkimuksia / Koulutuksen tutkimuslaitos, 21.
Subjects:
Online Access:JYX-julkaisuarkisto / JYX Digital Archive
http://ktl.jyu.fi/img/portal/8310/T021_verkkoversio.pdf

MARC

LEADER 00000cam a22000004i 4500
001 1215777
003 FI-J
005 20230425183500.0
006 m||||||||d||||||||
007 cu|||||||||a||
008 120502s2007 fi |||||sm |||||||eng|c
020 |a 978-951-39-3039-4  |q PDF 
035 |a FCC006020775 
041 0 |a eng  |b fin 
080 |a 800/801 
080 |a 809.454.1 
080 |a 802.0 
080 |a 373 
080 |a 372.41 
080 |a 80 
100 1 |a Arffman, Inga. 
245 1 4 |a The problem of equivalence in translating texts in international reading literacy studies :  |b a text analytic study of three English and Finnish texts used in the PISA 2000 reading texts /  |c Inga Arffman. 
260 |a Jyväskylä :  |b Institute for Educational Research,  |c 2007. 
300 |a verkkoaineisto (350 s.) 
336 |a teksti  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a tietokonekäyttöinen  |b c  |2 rdamedia 
338 |a verkkoaineisto  |b cr  |2 rdacarrier 
490 1 |a Research reports / Institute for Educational Research ;  |v 21 
502 |a Väitöskirja :  |c Jyväskylän yliopisto, soveltava kielitiede. 
505 0 |a Introduction -- Equivalence -- Reading comprehension and text difficulty -- Different types of text and their relevance in reading comprehension and translation -- Translation problems -- Problems in translating international comparative studies -- Research design -- Analysis -- Results 
591 |i 6121 
650 7 |a lukutaito  |2 yso/fin  |0 http://www.yso.fi/onto/yso/p11405 
650 7 |a ekvivalenssi  |2 yso/fin  |0 http://www.yso.fi/onto/yso/p16524 
650 7 |a testit  |2 yso/fin  |0 http://www.yso.fi/onto/yso/p3971 
650 7 |a kokeet (arviointi)  |2 yso/fin  |0 http://www.yso.fi/onto/yso/p30146 
650 7 |a validiteetti  |2 yso/fin  |0 http://www.yso.fi/onto/yso/p19898 
650 7 |a luetun ymmärtäminen  |2 yso/fin  |0 http://www.yso.fi/onto/yso/p20611 
650 7 |a tekstit  |2 yso/fin  |0 http://www.yso.fi/onto/yso/p16697 
650 7 |a tekstianalyysi  |2 yso/fin  |0 http://www.yso.fi/onto/yso/p1068 
650 7 |a kääntäminen  |2 yso/fin  |0 http://www.yso.fi/onto/yso/p9586 
650 7 |a arviointi  |2 yso/fin  |0 http://www.yso.fi/onto/yso/p7413 
650 7 |a PISA-tutkimus  |2 yso/fin  |0 http://www.yso.fi/onto/yso/p22506 
655 7 |a väitöskirjat  |2 slm/fin  |0 http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s1227 
776 0 8 |i Painettu:  |t Problem of equivalence in translating texts in international reading literacy studies  |z 978-951-39-2907-7 
830 0 |a Research reports / Institute for Educational Research ;  |v 21. 
830 0 |a Tutkimuksia / Koulutuksen tutkimuslaitos,  |x 1455-447X ;  |v 21. 
856 4 0 |u http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-3039-4  |u URN:ISBN:978-951-39-3039-4  |y JYX-julkaisuarkisto / JYX Digital Archive  |q PDF 
856 4 0 |u http://ktl.jyu.fi/img/portal/8310/T021_verkkoversio.pdf  |q PDF 
856 4 0 |u http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-3039-4  |y JYX-julkaisuarkisto / JYX Digital Archive  |q PDF 
999 |c 1215777  |d 1215777