Pathways to reading acquisition effects of early skills, learning environment and familial risk for dyslexia

Bibliographic Details
Main Author: Torppa, Minna
Format: Doctoral dissertation
Language:eng
Published: Jyväskylä : 2007
Series:Jyväskylä studies in education, psychology and social research, 325.
Subjects:
Online Access:https://jyu.finna.fi/Record/jykdok.1047337

MARC

LEADER 00000 am a22000004i 4500
001 1047337
003 FI-J
005 20210226161738.0
008 071129s2007 fi ||||||m |||||||eng||
015 |a fx880175  |2 skl 
020 |a 978-951-39-3019-6  |q nidottu 
035 |a 1047337 
041 0 |a eng  |b fin 
072 7 |a 55  |2 kkaa 
080 |a 159.94/.95 
100 1 |a Torppa, Minna. 
245 1 0 |a Pathways to reading acquisition :  |b effects of early skills, learning environment and familial risk for dyslexia /  |c Minna Torppa. 
260 |a Jyväskylä :  |b University of Jyväskylä :  |b distributor: University Library of Jyväskylä,  |c 2007  |f (Jyväskylä University Printing House) 
300 |a 53, [79] sivua :  |b kuvitettu ;  |c 25 cm 
336 |a teksti  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a käytettävissä ilman laitetta  |b n  |2 rdamedia 
338 |a nide  |b nc  |2 rdacarrier 
490 1 |a Jyväskylä studies in education, psychology and social research,  |x 0075-4625 ;  |v 325 
500 |a Tiivistelmä ja 3 erip. 
500 |a Jyväskylä longitudinal study of dyslexia. 
502 |a Väitöskirja  |c Jyväskylän yliopisto, psykologia. 
530 |a Myös verkkoaineistona (ISBN 978-951-39-3102-5 PDF). 
579 |a XLUETTELOITU 
650 7 |a lukeminen  |2 yso/fin  |0 http://www.yso.fi/onto/yso/p11406 
650 7 |a oppiminen  |2 yso/fin  |0 http://www.yso.fi/onto/yso/p2945 
650 7 |a kielellinen kehitys  |2 yso/fin  |0 http://www.yso.fi/onto/yso/p10162 
650 7 |a kognitiivinen kehitys  |2 yso/fin  |0 http://www.yso.fi/onto/yso/p15532 
650 7 |a lukutaito  |2 yso/fin  |0 http://www.yso.fi/onto/yso/p11405 
650 7 |a lapset (ikäryhmät)  |2 yso/fin  |0 http://www.yso.fi/onto/yso/p4354 
650 7 |a ympäristötekijät  |2 yso/fin  |0 http://www.yso.fi/onto/yso/p6194 
650 7 |a riskit  |2 yso/fin  |0 http://www.yso.fi/onto/yso/p11099 
650 7 |a lukihäiriöt  |2 yso/fin  |0 http://www.yso.fi/onto/yso/p5301 
650 7 |a dysleksia  |2 yso/fin  |0 http://www.yso.fi/onto/yso/p5303 
650 7 |a fonologia  |2 yso/fin  |0 http://www.yso.fi/onto/yso/p6016 
650 7 |a Reading Ability  |2 psychit 
650 7 |a Literacy  |x Learning  |2 psychit 
650 7 |a Dyslexia  |x Genetics  |2 psychit 
650 7 |a Phonological Awareness  |2 psychit 
830 0 |a Jyväskylä studies in education, psychology and social research,  |x 0075-4625 ;  |v 325. 
852 |a FI-P  |c 0190190 
591 |i 515 
999 |c 1047337  |d 1047337 
952 |b KANAVUORI  |c 1210  |o P 0190190  |9 1